S40: Het achterraam driehoekje. :-/

Geleverd vanaf 2003
ammie 69
2nd Gear member

Ik durf nog geen foto te plaatsen hij moet eerst goed gepoetst zijn
Druk bezig om deze weer in showroom conditie te krijgen
2003/2015 v40 1.8i lpg g3 bj 2000 357.645 km
09-2015-20-4-2019 V50 2.0D bj 2008 met 121.000 km getuned door volvotune
beide metallic saffier black
20-4-2019 S40 T5 Awd
m-kliko
4th Gear member

Whoops, verkeerde gebruiker. Sorry!
Ik bedoel natuurlijk JayC. :D

Ik heb foto's gemaakt. Het is in het donker/regen gemaakt met mijn telefoon. Dus het lijkt net of ik gefotografeerd heb met een aardappel...

Trouwens:Wat verschrikkelijk vies is mijn auto zo op deze foto's! :o :-/
Please niet boos zijn, ik ben een goed baasje voor mijn S40. :'( :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu ik deze foto's zo vergelijk met die van jullie valt t opzich wel mee. Ik had verwacht dat ze compleet in de rubbers zouden moeten vallen...
Foto 2 lijkt bovenin bij de punt wel wat af te wijken... :-|
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
JayC
1st Gear member

Het lijkt mij alsof bij elke S40/V50 de bovenste punt een beetje "er uit" hangt als ik zo naar de fotos van iedereen kijk.
Stond vandaag ook toevallig naast een V50 geparkeerd waar de driehoekjes er hetzelfde uitzien als bij mij (bovenste hoekje beetje er uit).

Wat het windgeruis betreft kan het niet zijn dat het van je voorramen komt? Zie volgende link:
http://volvoverkopensnel.nl/problemen/z ... volvo-s40/

Ik heb namelijk ook last van "meer" wind geruis bij harde wind en hogere snelheden (hoger dan 70)
Volvo S40 1.8 (125PK) Momentum Navi/Leder
Zwart/Zwart + Zwarte grille

Afbeelding
m-kliko
4th Gear member

JayC schreef: Het lijkt mij alsof bij elke S40/V50 de bovenste punt een beetje "er uit" hangt als ik zo naar de fotos van iedereen kijk.
Stond vandaag ook toevallig naast een V50 geparkeerd waar de driehoekjes er hetzelfde uitzien als bij mij (bovenste hoekje beetje er uit).

Wat het windgeruis betreft kan het niet zijn dat het van je voorramen komt? Zie volgende link:
http://volvoverkopensnel.nl/problemen/z ... volvo-s40/

Ik heb namelijk ook last van "meer" wind geruis bij harde wind en hogere snelheden (hoger dan 70)
Het was destijds op de snelweg, dus windgeruis hoor je natuurlijk wel.
Het viel me alleen op dat het wel echt bij het driehoekje vandaan kwam zegmaar. Maar misschien is dat ook gewoon een misser in het ontwerp van de auto.

Voorin heb ik sowieso wel wat windgeruis, ook bij het dakraam hoor je meer windgeruis, maar vind ik verder niet storend. Het komt nooit boven de radio uit. :)

Wat ik verder wel heb is dat de deurrubbers op de deurranden (die hele dunne rubbers) deels versleten/weg zijn.
Navraag gedaan, is alleen gedaan voor aerodynamica. Misschien dat dit ook kan schelen met het windgeruis.
De vraag is of de kosten van deze rubbers vervangen opwegen tegen het verminderen van het geluid waar je niet zo'n last van hebt...
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
JayC
1st Gear member

m-kliko schreef: Wat ik verder wel heb is dat de deurrubbers op de deurranden (die hele dunne rubbers) deels versleten/weg zijn.
Navraag gedaan, is alleen gedaan voor aerodynamica. Misschien dat dit ook kan schelen met het windgeruis.
De vraag is of de kosten van deze rubbers vervangen opwegen tegen het verminderen van het geluid waar je niet zo'n last van hebt...
Hmm, ik heb zelf niet het idee dat dat echt voorr windruis kan zorgen. Zeker tegenover de kosten (zal niet heel goedkoop zijn) als je er
geen last van heb, zou ik de radio gewoon een tandje hoger zetten.
Volvo S40 1.8 (125PK) Momentum Navi/Leder
Zwart/Zwart + Zwarte grille

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”