Volvo Cars breidt het aanbod van de XC60 voor modeljaar 2016 verder uit met de T6 AWD. Deze krachtige en bijzonder efficiënte benzineversie is per direct te bestellen voor prijzen vanaf 59.995 euro. Daarmee is de XC60 T6 AWD de voordeligste SUV met meer dan 300 pk vermogen.
De nieuwe Volvo XC60 T6 AWD is voorzien van de Drive-E 2,0-liter supercharged turbo benzinemotor van de nieuwste generatie. Het is een van de krachtigste en efficiëntste viercilindermotoren van dit moment. De krachtbron levert een vermogen van 225 kW (306 pk) en een maximumkoppel van 400 Nm tussen 2.100 en 4.800 t/min. Het hoge prestatiepotentieel van deze turbomotor met standaard vierwielaandrijving en 8-trapsautomaat gaat gepaard met een opmerkelijk gunstige CO2-uitstoot van 179 g/km – een daling van bijna dertig procent ten opzichte van de vorige Volvo XC60 T6 AWD met 224 kW (304 pk) sterke zescilindermotor.
Scherp aanbod
De nieuwe T6 AWD is een belangrijke nieuwkomer in het aanbod van de Volvo XC60 die al sinds zijn introductie marktleider is in zijn segment. Momenteel is de helft van alle verkochte exemplaren voorzien van een benzinemotor (T5 Geartronic FWD vanaf 49.995 euro). De tweede benzineversie biedt het toenemende aantal benzinerijders een fraai alternatief. Bovendien wordt de nieuwe XC60 T6 AWD aangeboden voor een ongekend scherpe prijs vanaf 59.995 euro voor de uitvoering Momentum. Ter vergelijking: de Momentum-uitvoering van de vorige XC60 T6 AWD kostte eind 2014 minimaal 81.695 euro.
Drie uitvoeringen
De Volvo XC60 T6 AWD is ook leverbaar in de uitvoeringen Summum (62.995 euro) en sportieve R-Design met standaard R-Design Plus Line en Business Pack Connect (65.185 euro). Bestellen kan per direct. De voorwielaangedreven XC60 T6 is met ingang van 1 januari 2016 niet meer leverbaar.
Volvo XC60 T6 AWD vanaf 59.995 euro
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41418
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8547
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En voor de Belgische leden vanaf 52.190 euro in Momentum uitvoering
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Black-or-White
- 2nd Gear member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
- Locatie: Ster van Twente
Ik heb er in proef gereden, maar het is niet "mijn" motor. Erg zenuwachtig (t.o.v. 230pk/470Nm D5). Misschien is het ook een kwestie van wennen.
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30339
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is ook het verschil tussen een benzine motor en een D5 diesel motor, blijf je altijd merken.VictorS60 schreef: Ik heb er in proef gereden, maar het is niet "mijn" motor. Erg zenuwachtig (t.o.v. 230pk/470Nm D5). Misschien is het ook een kwestie van wennen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Black-or-White
- 2nd Gear member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
- Locatie: Ster van Twente
Alles voor een lage uitstoot...volvo 63 schreef: Persoonlijk vind ik het jammer dat de zescilinder verdwijnt.
Maar zoals Ben altijd eindigt "het is wat het is"!
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
- Black-or-White
- 2nd Gear member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
- Locatie: Ster van Twente
Hallo Niels, ik ben mijn bijzonder soepele D5-GT6 (Polestar) gewend. Dan is de nieuwe T6 een heel andere beleving. Minste geringste druk op het gaspedaal is reactie. Maar wat ik al zei, het is wellicht een kwestie van wennen...NielsPHEV schreef: @victor uit haaksbergen, zenuwachtig... ten opzichte van de "oude" GT6 is de nieuwe GT8 duidelijk meer bij de les powerband van de VEA T6 is veel breder dan de D5 dus ik snap niet wat je bedoelt
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
- trimitie
- 4th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
- Locatie: Oostende
Dat vind ik net nu zo leuk aan mijn D3 163pk GT6, namelijk dat agressieve vanaf dat je het gaspedaal aanraakt ! Mijn vrouw is daar wel geen fan van en rijdt dus nie veel met mijn XC60 ! Vind ik helemaal niet erg haha 

Laatst gewijzigd door trimitie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13895
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
die 5 cilinder D5 is binnen afzienbare tijd exit, de 4 cilinder D5 is naast veel verfijnder en smoother ook een heel stuk stiller, zeker met de 8 bak
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21288
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat was ook iets waar ik even aan moest wennen in de V60 Polestar, naar het pedaal kijken was reactie.VictorS60 schreef:Hallo Niels, ik ben mijn bijzonder soepele D5-GT6 (Polestar) gewend. Dan is de nieuwe T6 een heel andere beleving. Minste geringste druk op het gaspedaal is reactie. Maar wat ik al zei, het is wellicht een kwestie van wennen...NielsPHEV schreef: @victor uit haaksbergen, zenuwachtig... ten opzichte van de "oude" GT6 is de nieuwe GT8 duidelijk meer bij de les powerband van de VEA T6 is veel breder dan de D5 dus ik snap niet wat je bedoelt
Doseren ging soms even moeilijk als een soort van aan/uit.
Maar er zit natuurlijk ook 6 jaar vooruitgang tussen en daarbij komt dat de karakteristiek van benzine iets anders is dan dat van een diesel.
Al met al is de 5cilinder natuurlijk onhoudbaar in het huidig klimaat van schoon, schoner, schoonst..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]