Volvo XC60 T6 AWD vanaf 59.995 euro

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41413
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo Cars breidt het aanbod van de XC60 voor modeljaar 2016 verder uit met de T6 AWD. Deze krachtige en bijzonder efficiënte benzineversie is per direct te bestellen voor prijzen vanaf 59.995 euro. Daarmee is de XC60 T6 AWD de voordeligste SUV met meer dan 300 pk vermogen.

De nieuwe Volvo XC60 T6 AWD is voorzien van de Drive-E 2,0-liter supercharged turbo benzinemotor van de nieuwste generatie. Het is een van de krachtigste en efficiëntste viercilindermotoren van dit moment. De krachtbron levert een vermogen van 225 kW (306 pk) en een maximumkoppel van 400 Nm tussen 2.100 en 4.800 t/min. Het hoge prestatiepotentieel van deze turbomotor met standaard vierwielaandrijving en 8-trapsautomaat gaat gepaard met een opmerkelijk gunstige CO2-uitstoot van 179 g/km – een daling van bijna dertig procent ten opzichte van de vorige Volvo XC60 T6 AWD met 224 kW (304 pk) sterke zescilindermotor.

Scherp aanbod
De nieuwe T6 AWD is een belangrijke nieuwkomer in het aanbod van de Volvo XC60 die al sinds zijn introductie marktleider is in zijn segment. Momenteel is de helft van alle verkochte exemplaren voorzien van een benzinemotor (T5 Geartronic FWD vanaf 49.995 euro). De tweede benzineversie biedt het toenemende aantal benzinerijders een fraai alternatief. Bovendien wordt de nieuwe XC60 T6 AWD aangeboden voor een ongekend scherpe prijs vanaf 59.995 euro voor de uitvoering Momentum. Ter vergelijking: de Momentum-uitvoering van de vorige XC60 T6 AWD kostte eind 2014 minimaal 81.695 euro.

Drie uitvoeringen
De Volvo XC60 T6 AWD is ook leverbaar in de uitvoeringen Summum (62.995 euro) en sportieve R-Design met standaard R-Design Plus Line en Business Pack Connect (65.185 euro). Bestellen kan per direct. De voorwielaangedreven XC60 T6 is met ingang van 1 januari 2016 niet meer leverbaar.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30334
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is een heel concurrerend aanbod van de XC60 T6 AWD.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8547
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

En voor de Belgische leden vanaf 52.190 euro in Momentum uitvoering
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Black-or-White
2nd Gear member
Berichten: 217
Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
Locatie: Ster van Twente

Ik heb er in proef gereden, maar het is niet "mijn" motor. Erg zenuwachtig (t.o.v. 230pk/470Nm D5). Misschien is het ook een kwestie van wennen.
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
volvo 63
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27.12.2012 - 19:31

Persoonlijk vind ik het jammer dat de zescilinder verdwijnt.
Maar zoals Ben altijd eindigt "het is wat het is"!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30334
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

VictorS60 schreef: Ik heb er in proef gereden, maar het is niet "mijn" motor. Erg zenuwachtig (t.o.v. 230pk/470Nm D5). Misschien is het ook een kwestie van wennen.
Dat is ook het verschil tussen een benzine motor en een D5 diesel motor, blijf je altijd merken.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5306
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

@victor uit haaksbergen, zenuwachtig... ten opzichte van de "oude" GT6 is de nieuwe GT8 duidelijk meer bij de les powerband van de VEA T6 is veel breder dan de D5 dus ik snap niet wat je bedoelt
Gebruikersavatar
Black-or-White
2nd Gear member
Berichten: 217
Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
Locatie: Ster van Twente

volvo 63 schreef: Persoonlijk vind ik het jammer dat de zescilinder verdwijnt.
Maar zoals Ben altijd eindigt "het is wat het is"!
Alles voor een lage uitstoot...
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
Gebruikersavatar
Black-or-White
2nd Gear member
Berichten: 217
Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
Locatie: Ster van Twente

NielsPHEV schreef: @victor uit haaksbergen, zenuwachtig... ten opzichte van de "oude" GT6 is de nieuwe GT8 duidelijk meer bij de les powerband van de VEA T6 is veel breder dan de D5 dus ik snap niet wat je bedoelt
Hallo Niels, ik ben mijn bijzonder soepele D5-GT6 (Polestar) gewend. Dan is de nieuwe T6 een heel andere beleving. Minste geringste druk op het gaspedaal is reactie. Maar wat ik al zei, het is wellicht een kwestie van wennen...
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
Gebruikersavatar
trimitie
4th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
Locatie: Oostende

Dat vind ik net nu zo leuk aan mijn D3 163pk GT6, namelijk dat agressieve vanaf dat je het gaspedaal aanraakt ! Mijn vrouw is daar wel geen fan van en rijdt dus nie veel met mijn XC60 ! Vind ik helemaal niet erg haha :D
Laatst gewijzigd door trimitie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13892
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

die 5 cilinder D5 is binnen afzienbare tijd exit, de 4 cilinder D5 is naast veel verfijnder en smoother ook een heel stuk stiller, zeker met de 8 bak
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21288
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

VictorS60 schreef:
NielsPHEV schreef: @victor uit haaksbergen, zenuwachtig... ten opzichte van de "oude" GT6 is de nieuwe GT8 duidelijk meer bij de les powerband van de VEA T6 is veel breder dan de D5 dus ik snap niet wat je bedoelt
Hallo Niels, ik ben mijn bijzonder soepele D5-GT6 (Polestar) gewend. Dan is de nieuwe T6 een heel andere beleving. Minste geringste druk op het gaspedaal is reactie. Maar wat ik al zei, het is wellicht een kwestie van wennen...
Dat was ook iets waar ik even aan moest wennen in de V60 Polestar, naar het pedaal kijken was reactie.
Doseren ging soms even moeilijk als een soort van aan/uit.
Maar er zit natuurlijk ook 6 jaar vooruitgang tussen en daarbij komt dat de karakteristiek van benzine iets anders is dan dat van een diesel.
Al met al is de 5cilinder natuurlijk onhoudbaar in het huidig klimaat van schoon, schoner, schoonst..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”