Mijn S60 (zie onderschrift) heeft sinds 2 dagen bij het starten dat ie klapgeluid maakt en het ook echt even goed voelbaar is door de hele carrosserie. Hij is in augustus volledig gereinigd en alle injectoren zijn opnieuw gekalibreerd (heet dat zo?

Ik zit voor een langere tijd in het buitenland en voordat ik naar de Volvo dealer ga en met onnodige kosten opgezadeld wordt was ik benieuwd of iemand weet wat dit kan zijn, gezien Volvo garages hier er een handje van hebben om 10 minuten onderzoeken 3 uur maal €80 in rekening te brengen.
Om iets specifieker te zijn. Bij het starten gebeurde het ongeveer 70% v/d tijd. Bij het schakelen (vooral van de 2 naar 3 en e naar de 4) maakt hij denk ik ongeveer 40% v/d tijd en dof hard "pok!" geluid. Het kan me bedriegen, maar klinkt alsof het uit regio wegkomt waar m'n pedalen zitten. Ten slotte bij het loslaten van het gas; als ik 60 in de 3 rij en laat het gas los (turbo druk weg?) dan als ik verneem dat het dikste brandstof wat er in moet gaan weg is klinkt een zachtere variant van het pok-geluid.
Ik lees online dat het misschien iets is met een turboslang of "aandrijfassen / naven" kan zijn? Het is wel vreemd, want in augustus is de hele motor uit elkaar geweest, schoongemaakt en praktisch alles gereviseerd.
Wat wel benoemenswaardig is dat ik in eind oktober, reizend naar het buitenland, ongeveer 1200km vrij constant tussen de 120 en 220 heb gereden, vooral op de Duitse snelweg heb ik een groot deel veel 170~200 gereden. Echter waren er toen geen problemen of het gevoel dat er iets aan de hand was.
Ik heb ook het gevoel (maar weet niet 100% zeker of het bedrog is) dat ik een beetje vermogen kwijt ben in de voet. Kan zijn dat het misschien gewoon er aan ligt dat het hier meer heuvelachtig en hobbelig is

Alvast bedankt voor het meedenken!
p.s. indien nodig kan ik proberen later een video van het starten in dit topic posten