Na 2 dagen rijden al 2x storing Hybridesysteem na laden en dus terug naar de garage.
Het lijkt erop dat iedere keer na het laden, aan een voor de auto nieuwe laadpaal, deze storing optreedt.
Iemand deze storingsmelding ook al gehad?
Storing hybridesysteem
- mwattel
- 2nd Gear member
Storing hybridesysteem is de melding
Service vereist. Auto laadt wel op maar geen elektro beschikbaar tijdens rijden.
Service vereist. Auto laadt wel op maar geen elektro beschikbaar tijdens rijden.
XC90 T8 AWD 2025 - Ultra Dark - Luchtvering - Polestar - Bower Wilkins - Williams Ceramic coating
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
- M@rvin
- 2nd Gear member
mwattel schreef: Storing hybridesysteem is de melding
Wat zijn de resultaten van je werkplaatsbezoek? Ik heb toevallig een zakenrelatie met de zelfde klacht....
2015 XC90 T8 R-Design Ice White
- mwattel
- 2nd Gear member
Mijn XC90 is een week geleden afgevoerd naar Volvo NL in Beesd. Daar hebben ze meer dan 2 dagen gezocht naar de oorzaak. Uiteindelijk hebben ze oorzaak gevonden. Een of andere regelunit tussen de accu en de hybridemotor functioneerde niet goed. Er is nu een nieuw onderdeel besteld wat pas in de loop van volgende week geleverd wordt.
Al met al de auto dus dik 2 weken kwijt. Hopelijk daarna 5 jaar zonder problemen rijden.
Al met al de auto dus dik 2 weken kwijt. Hopelijk daarna 5 jaar zonder problemen rijden.
XC90 T8 AWD 2025 - Ultra Dark - Luchtvering - Polestar - Bower Wilkins - Williams Ceramic coating
- mwattel
- 2nd Gear member
En dan ben je op weg naar Oostenrijk in je vervangende auto een V70 en dan wordt je ingehaald door een XC90 T8 ...... arghhhhh behoorlijk frusterend.
-
- 1st Gear member
Icu compact. Daar laad ik hem elke dag mee op.
De melding kwam onderweg, en het batterij oplaad gedeelte was geheel oranje ipv alleen het onderste gedeelte van de streepjes.
Hij reed ook niet meer electrisch.
Echter nadat ik weer vertrok van mijn afspraak kreeg ik wel nog de melding maar kon ik gewoon weer electrisch rijden.
De melding kwam onderweg, en het batterij oplaad gedeelte was geheel oranje ipv alleen het onderste gedeelte van de streepjes.
Hij reed ook niet meer electrisch.
Echter nadat ik weer vertrok van mijn afspraak kreeg ik wel nog de melding maar kon ik gewoon weer electrisch rijden.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Eerst volgende pomp haal je die XC weer in met de V70mwattel schreef: En dan ben je op weg naar Oostenrijk in je vervangende auto een V70 en dan wordt je ingehaald door een XC90 T8 ...... arghhhhh behoorlijk frusterend.

- mwattel
- 2nd Gear member
Ik heb ook een icu compact
. Maar kreeg ook de storing na opladen bij ikea.
Moet natuurlijk niet uitmaken waar je aan laadt.
. Maar kreeg ook de storing na opladen bij ikea.
Moet natuurlijk niet uitmaken waar je aan laadt.
- mwattel
- 2nd Gear member
Gewoon doorgereden - is de storingsmelding dan vanzelf weggegaan,
bij moest die gereset worden door de dealer
bij moest die gereset worden door de dealer
-
- Starter
Ik heb de keer daarna de drive-mode in Save gezet en toen laadde hij gewoon op, en hij rijdt gewoon nu zonder problemen. De melding kwam bij mij zodra ik de eerste keer de batterij helemaal leeg heb gereden in hybride mode op een lange route.
Ik gebruik nu vaker de save mode bij lange routes dit werkt zo prima.
-
- 2nd Gear member
Ja, ook zonder Save-mode zou het goed moeten gaan, maar vaak is de Save-mode wel handig om te gebruiken om een bepaalde hoeveelheid energie vast te houden voor het laatste stukje. Op de snelweg wil je (op de langere ritten) dieselen en de rest elektrisch rijden.
Mijn ritten in mijn vader zijn V60 PIH:
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
196 Wh/km bij elek. ritten
76 gram CO2 per km (zonne energie)
*Exclusief verbruik standkachel, deze wordt niet tot nauwelijks door mij gebruikt voor of tijdens het rijden. Stoelverwarming is vele malen efficienter en in mijn beleving ook effectiever.
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
196 Wh/km bij elek. ritten
76 gram CO2 per km (zonne energie)
*Exclusief verbruik standkachel, deze wordt niet tot nauwelijks door mij gebruikt voor of tijdens het rijden. Stoelverwarming is vele malen efficienter en in mijn beleving ook effectiever.
- M@rvin
- 2nd Gear member
Bij mij staat er sinds gisteren Motorsysteem service vereist, volgens mij komt het bij mij ook door het geheel leegrijden.XC90T8 schreef: Ik heb de keer daarna de drive-mode in Save gezet en toen laadde hij gewoon op, en hij rijdt gewoon nu zonder problemen. De melding kwam bij mij zodra ik de eerste keer de batterij helemaal leeg heb gereden in hybride mode op een lange route.
Van de week naar Oostenrijk gereden op de Save mode waarbij er totaal nog 18km elektrisch gereden kon worden, gisteren retour
en heb ik halverwege Duitsland hybride modus ingeschakeld en accu leeggereden. Na het tanken motor uitgezet en bij starten
kwam deze melding in beeld. (staat er nu nog)
Ik merk verder niets met het rijden.....
2015 XC90 T8 R-Design Ice White