ik ben een nieuw lid en ik denk een tweedehands XC60 aan te zullen schaffen en stel me heirbij enkele vragen (wat ook de reden is dat ik me lid heb gemaakt van dit forum). Kunnen jullie me hier alvast bij helpen aub?
Ik zoek sowieso een voorwielaangedreven variant daar ik max een 2liter wil aanschaffen; ook ga ik sowieso op zoek naar en automaat maar twjifel ik nog tussen een benzine of diesel versie (dus 2.0T of T5 voor benzine of D3 of D4 voor diesel doch niet in AWD).
Ik rij per jaar ca 20.000 - 25000km.
Mijn vragen zijn de volgende:
- Welke zwakken punten dien ik zeker te controleren bij de 'keuring' van een tweedehands XC60?
- Wat zijn de voor -en nadelen van de powershift tgo de geartronic (en vanaf welke bouwjaar is Volvo van het ene naar het andere geswitched)? Wat mer prestaties, reactiesnelheid van de bak, verbruik, etc... Geartronic lijkt me beter, doch gezien nieuwer zal dit ook een duurdere aankoop betekenen lijkt me of zie ik dat fout?
- Wat zijn de grootste verschillen tussen D3 en D4?
- Ik twijfel verder tussen een benzine en diesel. Welke raden jullie aan en waarom? Welke verbruikscijfers halen al versies hierboven genoemd in de praktijk zoal?
Mvg,