Misschien is de vraag al gesteld maar ik ben te lui om te zoeken

Ik heb zojuist en XC70 AWD aangeschaft en ik vroeg mij af hoe sneeuwkettingen gebruikt moeten worden, vóór, achter of op alle vier?
Alvast dank.
Bert
Of gewone kettingen passen heeft m.i. niet met de AWD te maken, eerder met de bandenmaat en de ruimte in de wielkast (bij max stuuruitslag), maar met name ook de ruimte tussen band/wiel en wielophanging (veerpoot, remleidingen, etc.)V50 R schreef: In je handleiding staat dat ze voor moeten als het goed is. En alleen centrax past weet ik uit ervaring van eerst een keer gewone pewag aangeschaft te hebben voor familie. Met de S80 paste de pewag ook niet bij de awd en moesten er ook centrax onder.
staan die verschillende meningen in het instructieboek?DrJones schreef:Instructieboek zegt vóór. Maar daar hoor ik verschillende meningen over, vandaar mijn vraag.
Je kunt problemen krijgen in je wielkast omdat er te weinig ruimte is langs de bekabeling van de remmerij.PGV70 schreef: Voor de 'gewone' XC70,
op 235/50 R18 banden,
wat is de ervaring met sneeuwkettingen.
Ik zie de (nogal prijzige) Volvo kettingen - de loopvlak kettingen van Rud Centrax,
maar passen conventionele kettingen (met ring of span loepel) ook goed?