Spiegel / ADAC: Volvo V50 niet betrouwbaar + pannestatistiek 2015

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
soepkip
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 01.04.2010 - 19:20
Locatie: Haarlem

Is deze hier al eens voorbij gekomen?

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/gebr ... 53645.html

[...]
Auch dem ADAC fiel der Kombi auf - allerdings eher negativ. Die Pannenhelfer mussten relativ häufig ausrücken, um liegengebliebene V50 wieder flottzumachen. Allen Baujahren attestiert der Automobilclub häufige Defekte an den Batterien. Auch Generatoren und Anlasser gingen oft kaputt - insbesondere bei bis 2005 produzierten Exemplaren. Beim Baujahr 2008 waren es vor allem Servolenkung und Bremskraftunterstützung, die den Pannenhelfern Arbeit machten. Später kamen noch Schaltprobleme (2010) und defekte Sitzschienen hinzu (2011). Das Gesamturteil des ADAC fällt daher ernüchternd aus: "Diese Volvo-Baureihe rangiert in der Zuverlässigkeit im hinteren Mittelfeld."
[...]

:'(

Ze hebben het ook over de S50 dus wat dat betreft laat de deskundigheid wel wat te wensen over...

Dit ziet er dan weer niet zo lekker uit:

https://www.adac.de/infotestrat/unfall- ... geId=47921

Volvo S40/V50 rood: 55 tot 65 van de 1000 auto's belt de ADAC.

Bsp.: Im EZ 2008 lag der VW Passat mit einer Pannenkennziffer (PKZ) von 32,0 (gelb) im Durchschnitt, der Audi A5 war mit PKZ 16,4 (grün) besonders gut und der Volvo S40/V50 mit 56,1 (rot) der Schlechteste dieses Erstzulassungsjahres innerhalb der Fahrzeugklasse.
Laatst gewijzigd door soepkip op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
'72 Volvo 144 De Luxe- B20A - M40 - LPG
V50?
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
soepkip
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 01.04.2010 - 19:20
Locatie: Haarlem

Ohhhhhh! :devil:
'72 Volvo 144 De Luxe- B20A - M40 - LPG
V50?
Gebruikersavatar
Aalp
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 22.09.2015 - 21:10

leuke stukjes, als ik het goed begrijp is het gedeelte van "De Spiegel" uit 2011, en de ADAC het jaar 2014 waarin bekeken wordt wat de bouwjaren van auto's zijn die t.o.v. van andere merken slechter of beter presteren qua keren dat ze panne hebben.

dat lijkt me apart want dan zouden er in 2014 geen Volvo S40/V50 panne hebben gehad van de bouwjaren 2009 t/m 2012 en dat is ook wel een prestatie op zich dan?

onderzoeken en statistieken blijft altijd hoe je er na kijkt toch?
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Niet voor niks zit de Adac continu te vergelijken met vag-producten. Zowel hun bandentests als alle andere tests, en dat ze zelf alleen maar vag rijden zegt wel genoeg.
Dan ook nog het sjoemelen met de auto van het jaar verkiezingen, en hoe Continental altijd hun tests wint (vind ik ook erg opvallend)
Als je je dan nog bedenkt dat pon, de importeur van vag hier, ook Continental importeert lijkt erg veel wel erg duidelijk te worden..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13589
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Sjoemeltests dus
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13589
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Distributiekettingen, dsg bakken en excessief olieverbruik mist bij vag volledig, dat is onmogelijk…
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Laat ik voorop stellen dat ik het hele stuk niet gelezen heb, maar gaat het niet hier hoofdzakelijk over de kleine dieseltjes van PSA?
Die staan bekend om hun problemen. Daarnaast lees ik wel eens regelmatig over dynamo's die bij Volvo's kapot gaan. Mn pa heeft t vroeger gehad, en paar keer gelezen op het forum.
Lijkt me toch wat minder erg dan een slappe distributieketting...

Ik zou t, zeker met dat artikel van autoweek, niet al te serieus nemen...
Als je erop gaat zoeken vind je bij elke auto problemen en mankementen, geen enkele auto is perfect.
De vraag is hoe ernstig de problemen kunnen zijn, en hoe vaak/veel het optreed bij dit mode.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
bashe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23.01.2015 - 12:50

En ik rij zo'n PSA geval, EGR is nieuw en elektronisch uit gezet... roetfilter leeg. prima motor! en net de 300.000 aangetikt zonder problemen... rij 60.000 per jaar en nog steeds volle bak tevreden! ik val dus onder de 935 van de 1000
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

Ik heb eens banden gekocht omdat ADAC die perse als nr 2 klasseerde,
nooit zo slechte banden gehad; luid, hoger verbruik, zeer snel versleten

slechte wereld, slecht, gelukkig moogt ge wel nog alles geloven wat ze in de gazet zetten en op het nieuws vertellen.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

m-kliko schreef: Laat ik voorop stellen dat ik het hele stuk niet gelezen heb, maar gaat het niet hier hoofdzakelijk over de kleine dieseltjes van PSA?
Die staan bekend om hun problemen. Daarnaast lees ik wel eens regelmatig over dynamo's die bij Volvo's kapot gaan. Mn pa heeft t vroeger gehad, en paar keer gelezen op het forum.
Lijkt me toch wat minder erg dan een slappe distributieketting...

Ik zou t, zeker met dat artikel van autoweek, niet al te serieus nemen...
Als je erop gaat zoeken vind je bij elke auto problemen en mankementen, geen enkele auto is perfect.
De vraag is hoe ernstig de problemen kunnen zijn, en hoe vaak/veel het optreed bij dit mode.
Nee, gaat niet over psa diesels.
Er wordt voornamelijk randapparatuur genoemd (accu, dynamo, startmotor, stuurbekrachtiging etc)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Jenzen
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15.04.2015 - 15:52

Op autoblog.nl hebben ze de v50 wel is bekeken als occasion. http://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-v50 ... ideo-58503
Niet de meest betrouwbare auto die volvo ooit heeft gemaakt maar dat zegt meer over volvo dan over de v50/s40 denk ik
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”