En T5power het is geen kwestie van elkaar afschieten toch, zie het als aanvulling op de rest

No problem. Wij rijden een getunede S40 2.0D en een familielid een V50 2.4. Als ik niet teveel kms zou moeten maken zou ik ws voor de 2.4 gaan, lekker rustig motortje en mooie loopcultuur. Geen turbo, kan dan ook niet kapot en indien je hem in de toeren jaagt klinkt hij nog best mooi ook.sebastiaan84 schreef: In mijn dropbox staan een aantal nuttige pdfjes van Volvo zelf (prijslijsten, IOM's) Die info is soms erg handig.
En T5power het is geen kwestie van elkaar afschieten toch, zie het als aanvulling op de rest![]()
Ook bij lage toeren een heerlijk geluid, en altijd een goed ochtendhumeur (klinkt dan nog beter!). Ga alsjeblieft voor de vijfcilinder, iedere rit is weer genieten!t5power schreef:No problem. Wij rijden een getunede S40 2.0D en een familielid een V50 2.4. Als ik niet teveel kms zou moeten maken zou ik ws voor de 2.4 gaan, lekker rustig motortje en mooie loopcultuur. Geen turbo, kan dan ook niet kapot en indien je hem in de toeren jaagt klinkt hij nog best mooi ook.sebastiaan84 schreef: In mijn dropbox staan een aantal nuttige pdfjes van Volvo zelf (prijslijsten, IOM's) Die info is soms erg handig.
En T5power het is geen kwestie van elkaar afschieten toch, zie het als aanvulling op de rest![]()
ijsga schreef:
Ook bij lage toeren een heerlijk geluid, en altijd een goed ochtendhumeur (klinkt dan nog beter!). Ga alsjeblieft voor de vijfcilinder, iedere rit is weer genieten!
Ik heb direct na elkaar een proefrit gemaakt in een V50 2.0, en daarna de 2.4 automaat. De 2.0 heeft pas goed koppel wat hoger in de toeren. De 2.4 automaat was een wereld van verschil, veel power (ook onderin de toeren), heel ontspannen rijden door de automaat, en natuurlijk het geluid. De 2.4 automaat heb ik toen gekocht. Heb in twee jaar tijd 43.000 heerlijke kilometers er mee gereden.berndw schreef: Heb zelf de 'fout' begaan door eerst te gaan proefrijden in een 2.4 benzine automaat. Dan stap je niet snel meer in een 1.8/2.0. En als je dat al doet, ben je denk ik al snel uitgekeken. Als je er helemaal blanco in wil gaan, zou ik zeggen rij eens in een 1.8 en 2.0. Bevalt deze, ga dan hiervoor. Als je ervoor of erna nog in een 2.4 gaat rijden, is het denk ik lastig om de 1.8/2.0 op waarde te kunnen schatten. Misschien kan jij wel nog objectief zijn, maar mij is het in ieder geval niet gelukt.
lol , *kijkt @ je onderschrift*Sander02 schreef: Quote uit autoweek review, http://www.autoweek.nl/autotest/1605/volvo-v50-18
"Gevoelsmatig schat je het verschil tussen een V50 met 2.4 op de kofferklep of met 1.8 als typeplaatje veel groter dan het werkelijk is. Het scheelt tenslotte 0,6 liter cilinderinhoud, ofwel een kwart. Maar het inleveren van de vijfde zuiger heeft niet eens schokkende gevolgen. In plaats van 140 pk heeft de 1.8 125 pk en daar blijkt heel goed mee te leven. Sterker nog, hij lijkt zelfs datzelfde karakteristieke vijfcilindergeluid te hebben. Alleen de gebrekkige trekkracht in de vijfde versnelling verraadt het lagere koppel van deze motor."
Wij tegen de 200. Lekker hoor, zo'n dieselijsga schreef: Yep, als wij 3300 rpm rijden op de snelweg dan zitten we tegen de 160 aan...