instrumentenpaneel/tellerklok probleem :-(

Plaats reactie
Leslie Verhoef
2nd Gear member

Hallo allemaal.

Ik heb een probleempje met mijn xc70 het probleem is dat mijn dim telkens minder gaat doen en nu helemaal niks meer.
Het begon met de welbekende airbag storing en daarna de knipperlichten die het wel deden, maar het relais geklik /aanduiding op dim vielen weg en af en toe weer aan.
Nu doet hij helemaal niks meer, gewoon blackscreen tellers niet, geen brandstof, geen temperatuur enz.
Ik had het idee op een gegeven moment dat hij begon te stinken naar brand dus heb hem nu maar voor de veiligheid losgekoppeld.

Nu heb ik meerdere opties .

- Laten maken als dat nog mogelijk is denk het haast niet meer?

- Van de sloop heb er al aantal aangeboden gekregen maar daar was ook kans dat de taal anders is, is dat dan om te zetten en werken dan al mijn opties nog ?Standkachel :love:

-nieuwe/ruildeel wat wel de duurste is en ik liever niet doe :D

Wie kan mij wat meer info /tips geven of misschien wel een goed adres waar ik tellers kan halen ?

Ps ik heb er wel een andere teller in geprobeerd alleen dat nummer was anders en dat werkte dus niet dat was van een xc uit 2001 en dat nummer begon met een
9 en die van mij met een 8.

Die ik er nu in heb zitten orginele denk ik = 8637993/8602471 dit staat op de sticker .
Ik heb denk ik net het nieuwere model xc70 ander stuur enz die van mij is van 2003

Afbeelding

die ik gepast heb en die niet werkte was de :9499668
Leslie Verhoef
2nd Gear member

Niemand :-/?
Musicus
4th Gear member

Leslie Verhoef schreef: Niemand :-/?
Jawel hoor. Bel even met Eric van ETS
http://www.ets1.nl/home.html
Grote kans dat hij alles weer kan maken en kan hij het niet dan hoef je ook niet te betalen. Ik heb precies hetzelfde gehad als jij (behalve het brandluchtje). Na reparatie werkt alles weer keurig naar behoren.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Leslie Verhoef
2nd Gear member

Vandaag van een colega/kennis (sloperij )
Een teller aangeboden gekregen met een zelfde nummer teller.
Maar het werkt nog niet :-(
Kan het zijn dat zoom teller dan niet competibal is ? Maar toch wel Echt het zelfde onderdeel nummer heeft ?
Het enige wat aan vaat is het motorstoringescontrole indicatie als je hem op contact zet en dooft dan weer als je hem start veder brand er helemaal niks op het dasboard.
Ik heb alle zekering gecontroleerd en zijn oke .:-/
Oceanracer
Geartronic member

Neem eens contact op met Volvotech!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Even bij VolvoTech langs.
Uitlezen , evt andere dim programmeren of oude dim herstellen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Leslie Verhoef
2nd Gear member

Net naar huis willen rijden dimlicht doet het ook niet meer..
Morgen maar even actie ondernemen :-)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Woon je ver van Schiedam? Anders morgen maar ff bellen en langs.
Telnummer staat op website, vanaf 10:00 bereikbaar.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Leslie Verhoef
2nd Gear member

niet echt in de buurt helaas ik kom uit gelderland Ochten dicht bij tiel in de buurt :(
het valt nog mee uurtje ongeveer als het daarmee opgelost is maak me dat niks uit haha
Laatst gewijzigd door Leslie Verhoef op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Dat gaat nog idd...
Ik hoor wel berichtje oid.
www.volvotech.eu

Oceanracer
Geartronic member

Is dik een uur rijden. Licht heb je nu niet nodig, is mooi weer. Snel heen en laten fixen!
Oceanracer
Geartronic member

En, opgelost?
Leslie Verhoef
2nd Gear member

Heren het is inderdaad opgelost ben weer helemaal happy alle storingen weg en geen raare meldingen meer :-) kan ik aankomende maand in ieder geval op vakantie naar zweden .
niet naar volvo tech helaas dat ging ik niet reden :-( tussen me pauze door wat langer pauze gehouden is me hele Dim gefixt en alle storingen gewist kortom probleem verholpen :D

bedankt voor iedereen die heeft mee gedacht /alle tips top !
Musicus
4th Gear member

Maar hoe en wat? Wel fijn voor het geval iemand anders dit probleem heeft.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Leslie Verhoef
2nd Gear member

Me teller is helemaal uit mekaar gehaald en compleet opnieuw door gesoldeerd het welbekende probleem dus .
Al mijn storingen zijn weg

Mijn teller viel in stapen uit zoals hier onder .

1 Airbag Storing 00D4 zat er in Lampje bleef ook branden van airbag ook de gevaren driehoek Branden oranje.
2 Kniperlicht probleem (relais Geklik/aanduiding op de teller) werkte ook niet meer/af en toe wel weer en op het laatst helemaal niet meer. en na het maken tot nie toe weer prima
3 Op een begeven moment viel me hele dim uit Rpm /snelheid/brandstof/motor temperatuur niks meer werkte ook niet mijn display links in je dasboard en zelfs de verlichting in de teller niet dus het was gewoon compleet zwart.

Ik Ging met gemengde gevoelens naar Volvotune (Elst ) toe zit bij mij om de hoek en wat ik veel eerder had moeten weten! omdat ik al een andere teller had geprobeerd met het zelfde onderdeel nummer en die 100% zeker werkte!getest uit de sloop volvo.
Maar er werd mij meteen verteld dat dat wel kan dat er alleen iets aangepast moet worden maar omdat me oude teller maken beter is dan hoeven we ook niks aan te passen en klopt gewoon alles in een keer.
Toen ik aan kwam in de Garage werd ik al gauw positief ook door de instelling van obbe die zij die gaan wij even maken haha .
ik had de avond er voor nog laat contact met hem gehad en maakte voor mij de volgende dag nog plekje vrij echt Klasse !!
Naar een poosje kwam hij weer naar beneden met alleen de printplaat om even alles in de auto nogmaals te controleren en ja hoor alles werkt weer.
Teller in mekaar gezet en gemonteerd storingen wissen en klaar alles werkt weer als nieuw geen rare meldingen of wat dan ook .

Kortom mijn dag kon niet meer stuk .

Ik hoop voldoende info in mijn berichtje gegeven te hebben anders vraag maar raak haha.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”