Gefeliciteerd! Het rijden op de snelweg viel dus niet tegen? Wellicht dat de nieuwere V50s betere isolatie hebben waardoor motorgeluiden niet meer zo hoorbaar zijn.sequence schreef: Ik kan melden dat ik volgende week een V50 1.8 Sport ga ophalen van bouwjaar 2009 met ruim 1 ton op de teller.
De 2.4 heb ik gereden, de 1.8 is voldoende gebleken en heb ik een beter economisch gevoel bij.
Ik open nog een topic om de nieuwe auto te laten zien.
Heb dus eerder een V50 2.0D gehad, daarna ruim een jaar een VW Golf 6 1.6 benzine 100pk.
Deze is helaas een paar weken geleden gestolen, dus ben weer op zoek gegaan naar mijn favoriete merk![]()
Yet another aanschaftopic: V50 vier of vijf cilinders?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
[flash][/flash]
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Ik zie de knop nergens...sequence schreef: Nou ja gratis?
Topic met foto's zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=70144

V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik doe een pol. Vraag welke motor ervaren Volvisten adviseren en doe er lekker niets op uit 

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Dat is denk ik de beste tip Carfreak, op forums kijken is leuk maar besef dat de liefhebbers altijd een voorkeur hebben terwijl de alternatieven ook best voldoende kunnen zijn.
In ieder geval heb ik gereden in een 2.4 en een 1.8 en is de laatste heel goed te doen voor mijzelf. Dat moet ieder dus maar voor zich bepalen.
In ieder geval heb ik gereden in een 2.4 en een 1.8 en is de laatste heel goed te doen voor mijzelf. Dat moet ieder dus maar voor zich bepalen.
V40 T2 Nordic+
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 24.08.2005 - 10:17
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Ik heb zojuist even uitgerekend wat het meer kost om een 2.4 of een 1.8 cq 2.0 te rijden en onderhouden. Bij een jaarlijks kilometrage van 15000km
Ik kwam om het niet te ingewikkeld te maken op een meerkosten van €500,- / jaar. Meegerekend zijn meer belasting door gewicht, meerverbruik, hogere onderhoudskosten en verzekering. Mijns inziens vind ik dat knap meevallen. De emotie van de 5 cilinder wint bij mij in ieder geval! Daarnaast is en blijft een 5 cilinder sterker, langere levensduur en hogere restwaarde ook meespelen. Een 1.8 l met 250 k stand ruilt nu eenmaal lastiger in dan een 2.4 variant!
Ik kwam om het niet te ingewikkeld te maken op een meerkosten van €500,- / jaar. Meegerekend zijn meer belasting door gewicht, meerverbruik, hogere onderhoudskosten en verzekering. Mijns inziens vind ik dat knap meevallen. De emotie van de 5 cilinder wint bij mij in ieder geval! Daarnaast is en blijft een 5 cilinder sterker, langere levensduur en hogere restwaarde ook meespelen. Een 1.8 l met 250 k stand ruilt nu eenmaal lastiger in dan een 2.4 variant!
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 24.08.2005 - 10:17
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Ik had ook gezegt, gemiddelde onderhoudskosten
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Degene die hier meldt dat 'ie een 1.8 haalt is niet de topicstarter, toch? 1.8 zal best een prima motor zijn alleen zit je op dit forum inderdaad met de fanatiekelingen, dus daar heeft die motor geen voorkeurCarfreak schreef: Ik doe een pol. Vraag welke motor ervaren Volvisten adviseren en doe er lekker niets op uit![]()
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Ach ik heb getwijfeld over een Lexus LF-A of een een V50 2.4i, toch maar de V50 gedaan want het verbruik van de LF-A werd me te hoog 
Grappig dat wanneer iemand een poll topic opent er na verloop van tijd word geroepen dat er niet gediscuceerd moet worden over een 4 of 5 pitter. Die poll is er toch juist voor om die discussie los te maken

Grappig dat wanneer iemand een poll topic opent er na verloop van tijd word geroepen dat er niet gediscuceerd moet worden over een 4 of 5 pitter. Die poll is er toch juist voor om die discussie los te maken

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Ik bedoelde meer te zeggen, maak er geen discussie van wat voor iemand de beste keuze is.
Dat de 2.4 de lekkerste motor is zal niemand aan twijfelen.
Dat de 2.4 de lekkerste motor is zal niemand aan twijfelen.

Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Maar kun je nog mededelingen doen mbt het lawaai op de snelweg? Ik vraag me af of de volvo engineers de boel voor nieuwere modellen beter hebben geïsoleerd?sequence schreef: Ik bedoelde meer te zeggen, maak er geen discussie van wat voor iemand de beste keuze is.
Dat de 2.4 de lekkerste motor is zal niemand aan twijfelen.![]()
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Daarvoor heb ik nog te weinig gereden, alleen een proefrit op de snelweg.
Wat ook uitmaakt, ik had een Golf 1.6 benzine die op de snelweg rond de 3500-3600 toeren zit dus ik ben wat gewend
Maar tijdens de proefrit kon je motor wel horen maar niet storend. Een 2.4 die rond de 3000 toeren zit geeft wel een wat rustiger gevoel en je hebt nog wat over.
Voor mijn rijstijl en wensen voldoet de 1.8 maar ik kan me voorstellen wanneer je veel op de snelweg zit dat het gaat storen.
Het is ook een beetje, we willen steeds meer en comfortabeler. Waar ik wel van geniet is het solide gevoel van elke Volvo het het high performance audiosysteem. Maar dat is off topic
Edit: Over de isolatie, ik kan daar geen mededeling over doen. Mijn vorige V50 was een 2.0D die op de snelweg rond de 2200 toeren zat....
Ik denk wel dat isolatie kan helpen, maar een motor die toeren maakt hoor je altijd wel lijkt me.
Wat ook uitmaakt, ik had een Golf 1.6 benzine die op de snelweg rond de 3500-3600 toeren zit dus ik ben wat gewend

Maar tijdens de proefrit kon je motor wel horen maar niet storend. Een 2.4 die rond de 3000 toeren zit geeft wel een wat rustiger gevoel en je hebt nog wat over.
Voor mijn rijstijl en wensen voldoet de 1.8 maar ik kan me voorstellen wanneer je veel op de snelweg zit dat het gaat storen.
Het is ook een beetje, we willen steeds meer en comfortabeler. Waar ik wel van geniet is het solide gevoel van elke Volvo het het high performance audiosysteem. Maar dat is off topic

Edit: Over de isolatie, ik kan daar geen mededeling over doen. Mijn vorige V50 was een 2.0D die op de snelweg rond de 2200 toeren zat....
Ik denk wel dat isolatie kan helpen, maar een motor die toeren maakt hoor je altijd wel lijkt me.
Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+