Sindskort (3weken) ben ik in het bezit van een Volvo V50 1.6d uit 2005 met 261.000 km op de teller. Ik heb er inmiddels ruim 1500 km mee gereden. Tot enkele dagen terug reed de auto helemaal top. Ik heb plots minder motovermogen.
Ik kreeg anderhalve week terug al een ''Anti skid service vereist'' melding, maar verder merkte ik hier niets van en reed de auto gewoon naar behoren. Dus een paar dagen terug kreef ik weer de melding toen ik op de snelweg zat gepaard met ''Minder motovermogen''. Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik ook de ''Uitlaatreinigingssysteem'' melding, die ook bleef tot ik eergisteren de auto heb laten uitlezen.
De storingscode's zijn als volgt:
1. CEM-8A12 Dimlicht links (De dealer heeft dit lampje ''kosteloos'' voor mij vervangen)
2. ECM-1517 Turboregeling - Druk te hoog
3. ECM-6630 Gloeibougie
De monteur die er naar heeft gekeken heeft als advies gegeven om de Turbo regelklep te vervangen, omdat deze defect is. Hieronder heeft ook als opmerking toegevoegd los van dit probleem, motor heeft ook diverse lekkages.
Ik heb weinig ervaring met auto's en vooral met jongere auto's, omdat ik kortweg nog een paar maanden in bezit ben van auto's. Daarom wilde ik mijn ervaren Volvobezitters om hulp vragen. Ik heb al het één en ander gelezen over mijn probleem, maar ik heb niet echt de juiste oplossing gezien dat voor mijn auto kan gelden. Ook weet ik niet hoe betrouwbaar het advies is van de monteur.
Dus mijn vraag is: Weet iemand van jullie hier raad mee? Mijn jongensdroom was altijd om in een Volvo te rijden. Ik ben bang dat ik snel wakker ga worden uit deze droom