Upgrade XC60 175PK Drive Rica of Heico? wie heeft ervaringen
-
- 8th Gear member
Wat ik mij altijd afvraag, waarom doet een fabriek niet meteen software in een auto die optimaal presteert? Ze zullen waarschijnlijk veiligheidsmarges aanhouden, zijn die er niet voor niets? Als het echt helemaal geen risico vormt, waarom dan dus niet af fabriek...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Wie zegt dat het allemaal geen risico vormt? Ik niet 
Er zijn wel degelijk verschillen tussen de vershillende PK versies auto's.
Door de jaren heen zijn dit verschillende geweest.
Maar denk onder andere aan;
- remschijf grootte
- remklauw grootte
- overbrenging in versnellingsbak
etc.
Daarnaast kunnen er andere redenen zijn om voor bepaalde niveaus van prestatie te kiezen.
- in sommige landen is wegenbelasting afhankelijk van aantal pk's ipv zoals bij ons gewicht van de auto. om niet te grote verschillen tussen landen te creeeren kiest men er vaak voor daar gelijkheid in te maken
- goedkoper houden van de auto, bijv. dikkere remmen = duurder
- C02 uitstoot...
etc.
Wellicht kan Bart Simpson nog aanvullen...

Er zijn wel degelijk verschillen tussen de vershillende PK versies auto's.
Door de jaren heen zijn dit verschillende geweest.
Maar denk onder andere aan;
- remschijf grootte
- remklauw grootte
- overbrenging in versnellingsbak
etc.
Daarnaast kunnen er andere redenen zijn om voor bepaalde niveaus van prestatie te kiezen.
- in sommige landen is wegenbelasting afhankelijk van aantal pk's ipv zoals bij ons gewicht van de auto. om niet te grote verschillen tussen landen te creeeren kiest men er vaak voor daar gelijkheid in te maken
- goedkoper houden van de auto, bijv. dikkere remmen = duurder
- C02 uitstoot...
etc.
Wellicht kan Bart Simpson nog aanvullen...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Bart
- 8th Gear member
Yep.dickmans schreef:en dat ging om de FWd Drive versie met 175 pk ?Bart schreef:Toch wel, collega van mij heeft zijn XC60 2.4D bij de dealer in Arnhem laten chippen bij aflevering.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- dickmans
- 2nd Gear member
945i schreef:Wat ik mij altijd afvraag, waarom doet een fabriek niet meteen software in een auto die optimaal presteert? Ze zullen waarschijnlijk veiligheidsmarges aanhouden, zijn die er niet voor niets? Als het echt helemaal geen risico vormt, waarom dan dus niet af fabriek...
Vandaar ook mijn 'veilige'keuze voor een beperkte upgrade bij betrouwbare partijen, en het liefst met behoud van garantie. Zonder garantie durf ik Heico en Rica wel aan, met + 20 PK sloop ik de boel niet.
Voor 350 euro naar ruim 200 pk kan ook op internet zijn voldoende bedrijven die dat kunnen. Maar ik moet net even te hard werken om deze fijne auto te rijden en wil hem dan ook graag heel houden met beperkte risico's.
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.
XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles (zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
- FrankS60
- 5th Gear member
Volgens mij is deze discussie al talloze keren gevoerd in bijna ieder chip/ECU tuningstopic. Volvo geeft een blok voldoende marge om ook met ranzige peut van een bergdorpje in het midden-oosten bij 50 gr C nog het pedaal te kunnen vloeren, met daarbij ook nog eens een slechte staat van onderhoud en goedkope olie in het blok. In veel landen doen mensen minder aan het onderhoud/de zorg van hun auto dan dat wij dat doen, en daarmee houdt men rekening bij het ontwerp. De gebruikte kwaliteit van de onderdelen/vloeistoffen laat in veel landen ook te wensen over (buiten dealers om). Verder is het tegenwoordig vaak zo dat de motor niet hetgeen is dat "op" is aan een auto na 2/3/4 ton maar de rest er omheen.945i schreef:Ik snap je overweging, blijft de vraag waarom Volvo zelf de auto niet 200 PK meegeeft, de prijs van de software kan het niet zijn...
Verder zijn alle emissie/verbuiks eisen e.d. ook niet te vergeten, als ze een label/schaal/roetnorm enz lager kunnen door 175pk te verkopen ipv 190 dan zal dat ook een overweging zijn. Je wilt ook geen grote verschillen per land, in de BeNeLux+Dld 200 pk en de rest 175 verkopen is ook geen optie.
We kunnen na de nodige jaren chiptuning toch wel zeggen dat een betrouwbare tuner wel betrouwbaar kan chippen met behoud van voldoende marges. Met de Nederlandse benzine, onderhoud en ons klimaatje zit je zo ruim binnen de marges dat het bijna diefstal van je portemonnee is om het niet te doen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- dickmans
- 2nd Gear member
Dat is natuurlijk modellen politiek, je kunt bij Volvo de 205 PK bestellen , een dijk van een motor alleen de meerprijs bedraagt ca. 4.000 euro, krijg je wel AWD erbij maar het blijft een hoop geld.
Ik vond de meerprijs te veel t.o.v. de 175 pk en je moet ergens een grens trekken.
Ik vond de meerprijs te veel t.o.v. de 175 pk en je moet ergens een grens trekken.
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.
- dickmans
- 2nd Gear member
Morgen is het zover, dan gaat er bij de dealer een beetje nieuwe software in van Polestar, 195PK en 460 NM. En alles blijft onder de garantie.
Heico viel af, te duur ca. 1200 euro, en niet alle volvo dealers willen dit installeren.
Lang getwijfeld over Rica, goede prijs, goede recensies, met name over de verbeterde loopcultuur.
Het garantie verhaal en alles lekker via de dealer gaf de doorslag, e.e.a geeft veel vertrouwen ook voor de toekomst (inruil e.d.)
Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Heico viel af, te duur ca. 1200 euro, en niet alle volvo dealers willen dit installeren.
Lang getwijfeld over Rica, goede prijs, goede recensies, met name over de verbeterde loopcultuur.
Het garantie verhaal en alles lekker via de dealer gaf de doorslag, e.e.a geeft veel vertrouwen ook voor de toekomst (inruil e.d.)
Ik ben benieuwd naar de resultaten.
- Edgar
- 5th Gear member
Ik heb goede ervaringen met Hartog Tuning Alkmaar, maar toch zou ik het via de dealer laten doen vanwege de software updates. Er zijn dealers die elke beurt een software"update' geven om tuning tegen te gaan... Uiteraard heb je dat met Polestar niet..
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Denk niet dat er nog reacties komen na 5,5 jaar ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Fredhead
- Geartronic member
De TS is op 15 september vorig jaar voor het laatst online geweest en de betreffende auto is al ingeruild, dus ik denk dat de kans vrij klein is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- sanco
- 5th Gear member
Hoi, BendW, ik heb de qua motor vergelijkbare XC70 met de 175pk 2.4D FWD GT uit 2010, nieuw gekocht, en deze na enige tijd ook laten kietelen door Polestar tijdens een zomeraanbieding. Inmiddels bijna 170k op de klok. 't Was een merkbaar verschil. Meer trekkracht en vooral ook wat langer doortrekken. Loopt verder als een trein. Verbruik tot recent elke tank bijgehouden. Eigenlijk geen merkbaar verschil in verbruik voor en na de tuning, terwijl ik toch wel met enige regelmaat ff doortrap, en dus gebruik maak van de extra paardjes. Tis dus geen dag en nacht verschil, maar 'k zou ze niet graag willen missen, die paar pk en Nm's. geniet elke keer weer van de soepele kracht, en zoals gezegd, nooit gezeik met overschreven software na een update, of andere software gerelateerde ellende. Als je net ff wat extra wil zonder al te grote kans op ellende, dan is het een mooie optie, en ik denk dat je door de handbak nog net even wat meer overhoud qua respons. De GT kost nu eenmaal wat agv slip.
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
-
- 5th Gear member
OK, bedankt voor je reactie.Hoe zit het met de extra power op de voor wielen? Krijg je alles nog netjes overgebracht op de weg?Ik merk nu bij mij als de weg nat er bij licht dat ik soms moeite heb met het vermogen over te brengen,bij droog weer heb ik geen enkel probleem.. In sommige gevallen merk ik wel dat ik graag dat tikkeltje meer power had...
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- sanco
- 5th Gear member
Tsja.. het is te lang geleden om me precies het verschil nog voor de geest te kunnen halen. Als ik in een doordraaier bij 50 vol op het gas ga, of vanuit stilstand, en zeker bij wat nat weer, ja, dan hebben de voorwielen het moeilijk, slaan door, of de auto drijft over de voorwielen weg. Je moet dus wel doseren, maar zoals je zegt, dat is / was ook in originele trim al het geval. Waarschijnlijk ligt de XC60 dan nog wel iets vaster vanwege het wat stuggere onderstel.
Onder normale omstandigheden en bij dagelijks gebruik heb ik er geen problemen mee. Heb met mijn vorige, 1e set Wintrac banden ruim 60k gereden, en met mijn zomerbanden (nog steeds 1e set Michelin Lattitude 18inch) nu ook ruim 80k, dus zo erg is het nu ook weer niet
Uiteindelijk praat je maar over ca 10% verschil in koppel, en zeg 10-15% in vermogen (bij hogere toeren).
Ik zou het in zo weer doen voor de rond 700 euro, maar verwacht nu ook weer geen wonderen van deze tuning.
Onder normale omstandigheden en bij dagelijks gebruik heb ik er geen problemen mee. Heb met mijn vorige, 1e set Wintrac banden ruim 60k gereden, en met mijn zomerbanden (nog steeds 1e set Michelin Lattitude 18inch) nu ook ruim 80k, dus zo erg is het nu ook weer niet

Uiteindelijk praat je maar over ca 10% verschil in koppel, en zeg 10-15% in vermogen (bij hogere toeren).
Ik zou het in zo weer doen voor de rond 700 euro, maar verwacht nu ook weer geen wonderen van deze tuning.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
-
- 5th Gear member
OK,ca va.Natuurlijk moet je kunnen doseren bij een fwd met dergelijke waardes dat is ool logisch.Nu ik denk ook wel dat je alles snel gewend word en en altijd wel wat meer wil.Ik heb zo eens gelezen dat pks en nmters een verslaving is en daar zit wel een deel waarheid in denk ik.Bedankt om je ervaring te delen.
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.