Base audio upgraden V50

Geleverd vanaf 2003
YannickC
2nd Gear member

Ik wil even wat toevoegen aan dit topic...
Ik ben ook slachtoffer geworden van de base audio in een verder heel propere v50 van 2008...

Omdat het geluid echt ronduit schandalig slecht was (zelf in vergelijking met mijn vorige volvo v40 van 2002) heb ik direct actie ondernomen..

Ik heb alle speakers vervangen door compo-setjes van hertz, niet de duurste , gewoon leuk spul.
Dan heb ik op de front-speakers een extra eindversterker geïnstalleerd met 2x90watt rms...

Hierna heb ik uiteraard de fader eerder naar de frontspeakers gestuurd. Om de versterker voordeel te geven en de achterspeakers niet te snel te laten clippen op de 2x20 watt rms..

Ten slotte heb ik in de koffer nog een poineer ts-wx11a ingebouwd.
Dit hele compacte sub past net in de voering aan de linker kant van de koffer. (wel heel krap maar toch volledig weg....)

Ik moet zeggen dat deze upgrade echt een enorme meerwaarde is nu... Het geluid is pakken beter.

Wat wel heel vervelend is, is dat de fm-tuner in vergelijking met CD of AUX heel dof klinkt.
Ik krijg het wel goed door de treble helemaal open te draaien. Maar dan klinkt het weer veel te scherp bij CD en AUX....
Is dit bij jullie ook zo? Iemand een oplossing voor?

Hier nog even een impressie van de werken =D

Afbeelding
Zo als je ziet heb ik de oude speakers gesloopt en het "karkas" gebruikt om nieuwe speakers in te bevestigen (paste perfect)
Afbeelding

Tegelijk ook parrot ck3000 ingebouwd =)
Afbeelding
Luuk87
2nd Gear member

Die geluidsisolatie is een aardig idee maar het grootste deel van de resonanties komen uit de ruimte hierachter, dus waar de ruit huist als je die naar beneden laat. Het helpt enorm om loodmatten tegen het plaatwerk te plakken, véél cleaner geluid.

Ik vind het subje wel een leuke, alleen met HP zou ik even moeten kijken hoe je dat doet... Hij kan niet waar jij aangeeft want daar zit bij mij de daadwerkelijke versterker, misschien de overkant?
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm

Gentleman's sjonniebak :)
YannickC
2nd Gear member

Luuk87 schreef: Die geluidsisolatie is een aardig idee maar het grootste deel van de resonanties komen uit de ruimte hierachter, dus waar de ruit huist als je die naar beneden laat. Het helpt enorm om loodmatten tegen het plaatwerk te plakken, véél cleaner geluid.

Ik vind het subje wel een leuke, alleen met HP zou ik even moeten kijken hoe je dat doet... Hij kan niet waar jij aangeeft want daar zit bij mij de daadwerkelijke versterker, misschien de overkant?
mmm die loodmatten , hoe groot moet dat dan zijn? is een stukje dan genoeg??

Wat de sub betreft, aan de rechterkant lijkt de plaats op het eerste zicht even groot te zijn hiervoor.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”