Na diverse problemen te hebben gehad met de nieuw XC90 en dit meermalen aangekaart te hebben bij Volvo Beesd proberen ze ons als een klein kind terzijde te schuiven.
Wie ervaart ook de arrogante houding van Volvo Beesd?
Arrogantie Volvo Beesd
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hai Anne, ik heb de ervaring niet. Kan je iets specifieker zijn?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- SRI
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
- Locatie: NO-NL
Loopt dat via je/de dealer? Of rechtstreeks?
Als 't bewust negeren is, is dat niet slim voor image building, als 't is omdat ze 't druk hebben zou je ook dat kunnen laten weten (en dat je erop terugkomt), als 't is omdat ze je klacht / melding niet ontvangen hebben is 't dom toeval.
Ik heb met Beesd tot nu toe goede ervaringen, maar ging bij bij niet om klachten over de auto, dus kan ik niet over meepraten. Wat anders is de Oncall, dat is echt bad voor image, wat mijn ervaringen betreft. Wel verklaarbaar, want, extern servicecentrum etc, maar dan nog, ik zou juist het klantencontact goed willen hebben, omdat merkbeleving / hoppen tegenwoordig sneller gaat dan vroeger. En dan kun je klant maar beter serieus nemen, hoe 't inhoudelijk ook zit. Als jij je serieus genomen voelt, accepteer je ook meer van de andere kant / is er meer mogelijk, is voor beide partijen beter.
Als 't bewust negeren is, is dat niet slim voor image building, als 't is omdat ze 't druk hebben zou je ook dat kunnen laten weten (en dat je erop terugkomt), als 't is omdat ze je klacht / melding niet ontvangen hebben is 't dom toeval.
Ik heb met Beesd tot nu toe goede ervaringen, maar ging bij bij niet om klachten over de auto, dus kan ik niet over meepraten. Wat anders is de Oncall, dat is echt bad voor image, wat mijn ervaringen betreft. Wel verklaarbaar, want, extern servicecentrum etc, maar dan nog, ik zou juist het klantencontact goed willen hebben, omdat merkbeleving / hoppen tegenwoordig sneller gaat dan vroeger. En dan kun je klant maar beter serieus nemen, hoe 't inhoudelijk ook zit. Als jij je serieus genomen voelt, accepteer je ook meer van de andere kant / is er meer mogelijk, is voor beide partijen beter.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ik vind nergens op reageren niet direct "als een klein kind terzijde schuiven" of "arrogante houding".
Als je onze beoordeling van het niet-reageren van de importeur wil zul je iets meer details moeten geven van de situatie.
Als je onze beoordeling van het niet-reageren van de importeur wil zul je iets meer details moeten geven van de situatie.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40978
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Anne laat mij (mag via PB) even weten hoe en op welke wijze je contact met de importeur hebt.
Misschien dat ik je verder kan wijzen.
Misschien dat ik je verder kan wijzen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
Erg vervelend als je je niet gehoord voelt. Een vriendin van mijn vrouw heeft ook een XC90 uit december 2015 (een week voor die van ons afgeleverd). Die auto heeft meer bij de dealer gestaan dan dat ze er in gereden hebben. Ik kan me voorstellen dat je er dan een keer klaar mee bent.
Tot op heden is mijn ervaring bij mijn dealer (Niham Den Haag) helemaal top. Ze nemen problemen zeer serieus en doen er alles aan om zaken snel en adequaat op te lossen. Wellicht is het toch slimmer om terug naar je dealer te gaan en daar een oplossing te zoeken.
Tot op heden is mijn ervaring bij mijn dealer (Niham Den Haag) helemaal top. Ze nemen problemen zeer serieus en doen er alles aan om zaken snel en adequaat op te lossen. Wellicht is het toch slimmer om terug naar je dealer te gaan en daar een oplossing te zoeken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 16.02.2016 - 09:28
Met mijn dealer is helemaal niets mis die communiceert prima.
Er is een lange mail naar de importeur gegaan met daarin de klachten mbt de Volvo, Volvo assistance en andere zaken die met name in Beesd zijn mis gegaan.
Tot nu toe geen enkele reactie erop. Elke keer maar weer zelf bellen en dan proberen ze je af te schepen richting de dealer.
Nogmaals, aan mijn dealer ligt het niet maar de dealer kan de problemen mbt Volvo assistance niet oplossen.
Bovendien kent men in Beesd het woord sorry ook niet!
Er is een lange mail naar de importeur gegaan met daarin de klachten mbt de Volvo, Volvo assistance en andere zaken die met name in Beesd zijn mis gegaan.
Tot nu toe geen enkele reactie erop. Elke keer maar weer zelf bellen en dan proberen ze je af te schepen richting de dealer.
Nogmaals, aan mijn dealer ligt het niet maar de dealer kan de problemen mbt Volvo assistance niet oplossen.
Bovendien kent men in Beesd het woord sorry ook niet!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Anne, aan welk e-mailadres heb je dat bericht gestuurd? Heb jij een ontvangstbevestiging van dat bericht ontvangen? Heb wel eens eerder gehoord dat mails aan __@volvocars.nl niet aankomen aangezien het volvocars.com is.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Mijn ervaring met Volvo Nederland is dat ze alle communicatie via de dealer laten lopen omdat ze zelf niet de resources/vaardigheid hebben om rechtstreeks klantencontact te onderhouden.
Daar is op zich niks mis mee, ware het niet dat ze op een lange mail van een klant met een reeks terechte klachten wel alert en duidelijk moeten reageren. Laat desnoods even een senior iemand een belletje doen en uitleggen hoe ze je mail gaan beantwoorden / wat ze met je feedback doen, dan is bij jou in ieder geval "de angel er uit".
Daar is op zich niks mis mee, ware het niet dat ze op een lange mail van een klant met een reeks terechte klachten wel alert en duidelijk moeten reageren. Laat desnoods even een senior iemand een belletje doen en uitleggen hoe ze je mail gaan beantwoorden / wat ze met je feedback doen, dan is bij jou in ieder geval "de angel er uit".
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hi Anne,
Stuur mij anders even een PM met het hele verhaal en je kenteken. Ik denk oprecht dat het niet is aangekomen bij Volvo en ik wil je graag even helpen hierbij!
Stuur mij anders even een PM met het hele verhaal en je kenteken. Ik denk oprecht dat het niet is aangekomen bij Volvo en ik wil je graag even helpen hierbij!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja maar hoe weet je dan dat die mail is aangekomen en waar heb je het naar toe gestuurd?
Je wilt anoniem klagen over een klacht, maar hulp wil je niet. Begrijp je echt even niet.
Je wilt anoniem klagen over een klacht, maar hulp wil je niet. Begrijp je echt even niet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V-driver
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 18.08.2013 - 17:51
Als je een retedure auto koopt en er blijken problemen mee te zijn die niet naar behoren worden opgelost is het begrijpelijk dat je een dergelijke perceptie hebt. Dat je je frustratie dan op een andere wijze gaat kanaliseren dan via een doodlopend spoor bij de instantie die je negatieve indruk kan wegnemen is ook logisch.
Jammer dat TS nu zelf alsnog wordt weggezet als "kwaaie pier". Soms is het oplossen van een probleem niet het issue, het is dat TS zoekt om erkenning. Het feit dat TS geen inhoudelijke info geeft siert hem. Modder smijten is niet zaligmakend.
En voor wat betreft erkenning. Volvo Nederland kan je wel terugverwijzen naar de dealer omdat ze niet de tools zouden hebben om met eindklanten te communiceren (rare aanname overigens). Maar dat is erg zorgwekkend. Stel dat je juist een klacht hebt OVER je dealer. Dan ben je dus aan de goden overgeleverd, want de ultieme vertegenwoordiger van je merk zal niet thuis geven. En ja, dat heb ik aan den lijve ondervonden, dus die zorg is terecht.
Jammer dat TS nu zelf alsnog wordt weggezet als "kwaaie pier". Soms is het oplossen van een probleem niet het issue, het is dat TS zoekt om erkenning. Het feit dat TS geen inhoudelijke info geeft siert hem. Modder smijten is niet zaligmakend.
En voor wat betreft erkenning. Volvo Nederland kan je wel terugverwijzen naar de dealer omdat ze niet de tools zouden hebben om met eindklanten te communiceren (rare aanname overigens). Maar dat is erg zorgwekkend. Stel dat je juist een klacht hebt OVER je dealer. Dan ben je dus aan de goden overgeleverd, want de ultieme vertegenwoordiger van je merk zal niet thuis geven. En ja, dat heb ik aan den lijve ondervonden, dus die zorg is terecht.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Wij proberen met zijn allen te helpen, oa de ingangen die wij in Beesd hebben. Vooral omdat het verhaal niet overeenkomt met hoe wij 'Beesd' kennen. Vandaar ook mijn vraag, ben erg benieuwd naar het antwoord daarop;Anne900 schreef:Beste Paul, de mail is wel degelijk aangekomen bij Volvo maar een antwoord krijg ik niet! Verder blijf ik graag anoniem totdat eea naar volle tevredenheid is opgelost!
Walter schreef:Anne, aan welk e-mailadres heb je dat bericht gestuurd? Heb jij een ontvangstbevestiging van dat bericht ontvangen? Heb wel eens eerder gehoord dat mails aan __@volvocars.nl niet aankomen aangezien het volvocars.com is.
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
TS wordt niet weggezet als 'kwaaie pier', er zijn alleen een aantal leden die hulp aanbieden maar daarvoor zijn wat meer gegevens nodig. Heeft niet zoveel met modder van doen. Als je een issue hebt met je dealer, is er altijd een dealer even verderop waar je je wel thuis voelt. Dat zou zelfs 1 van hetzelfde concern kunnen zijn, hoe gek dat ook klinkt. Overigens doet het er in mijn ogen niet toe of je een 'retedure auto' koopt of een V40-met-wieldoppen, de service moet hetzelfde zijn. Voor de koper van de V40-met-wieldoppen kan de beleving rond de aanschaf en de investering waardevoller zijn dan voor de koper van die 'retedure auto'V-driver schreef: Als je een retedure auto koopt en er blijken problemen mee te zijn die niet naar behoren worden opgelost is het begrijpelijk dat je een dergelijke perceptie hebt. Dat je je frustratie dan op een andere wijze gaat kanaliseren dan via een doodlopend spoor bij de instantie die je negatieve indruk kan wegnemen is ook logisch.
Jammer dat TS nu zelf alsnog wordt weggezet als "kwaaie pier". Soms is het oplossen van een probleem niet het issue, het is dat TS zoekt om erkenning. Het feit dat TS geen inhoudelijke info geeft siert hem. Modder smijten is niet zaligmakend.
En voor wat betreft erkenning. Volvo Nederland kan je wel terugverwijzen naar de dealer omdat ze niet de tools zouden hebben om met eindklanten te communiceren (rare aanname overigens). Maar dat is erg zorgwekkend. Stel dat je juist een klacht hebt OVER je dealer. Dan ben je dus aan de goden overgeleverd, want de ultieme vertegenwoordiger van je merk zal niet thuis geven. En ja, dat heb ik aan den lijve ondervonden, dus die zorg is terecht.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40978
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Anoniemiteit lost je probleem niet op.Anne900 schreef: Beste Paul, de mail is wel degelijk aangekomen bij Volvo maar een antwoord krijg ik niet!
Verder blijf ik graag anoniem totdat eea naar volle tevredenheid is opgelost!
We proberen je oproep om hulp te beantwoorden.
Ik neem aan dat je een oplossing zoekt en niet alleen wilt klagen.
Zoals ik je in een PB en per email heb laten weten leest Volvocars hier mee.
Op basis van de hier door jou opgeschreven dingen kunnen ze dat niet herleiden naar een auto of kenteken.
Ik heb je dan ook gevraagd mij je contactgegevens te laten kennen zodat Volvocars contact met hem kan opnemen.
Laatst gewijzigd door Ben op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70