De auto heeft 1 1/2 week bij de dealer gestaan er is een en ander met nieuwe software gedaan.
Het systeem gaf steeds andere fouten aan en uiteindelijke is de auto naar Beesd getransporteerd.
Na een week was de auto weer retour bij de dealer en in orde bevonden, wat er in Beesd aan gedaan was is me nog steeds niet duidelijk.
Er was hardware achter het informatie scherm vervangen volgens de dealer.
Drie dagen later op wintersport vakantie naar Oostenrijk. Bij Dusseldorf op de A3 een weg versmalling, mijn voorganger trapte plotseling op de rem en ik maakte een noodstop. Hard remmen, alleen het laatste stukje hadden zowel mijn bijrijder als ik het idee dat er iets niet goed ging.
Auto stil, airbags uit, schade aan de voorkant, gelukkig alleen blikschade. (dat was op 13 februari)
Leen auto ter beschikking gekregen en de vakantie kunnen voortzetten. Wel direct een technische keuring aangevraagd omdat we sterk twijfelde aan de remmen.
De auto is terug gebracht naar de dealer en daar is er een expert bij geweest voor de schade.
Een bestand met gegevens uit het systeem (de technische keuring ) van de auto is opgestuurd naar Volvo.
Na ongeveer 2 weken bericht ontvangen van de dealer dat met de remmen niks mis was en dat de auto gemaakt kon worden.
Mijn vraag naar het rapport van het technisch onderzoek kon echter niet beantwoord worden omdat Volvo dit nooit afgeeft of laat lezen.
Ik kreeg van de dealer alleen te horen dat mijn snelheid voor het remmen 73 km was, maar dat was vertrouwelijke informatie.
Ik moet er dus maar van uit gaan dat de remmen goed zijn (denk zelf meer aan een software probleem).
Volvo zou vervolgens met mij contact opnemen omdat mijn vertrouwen in de auto en de organisatie natuurlijk compleet verdwenen is.
Ik wil dus weten wat er de eerste keer in Beesd met mijn auto is gebeurt en waarom 2 mensen onafhankelijk van elkaar een idee hadden dat er iets niet klopte bij het remmen.
Tot op de dag van vandaag staat de auto nog bij de dealer ( nog niet klaar, moeilijk met onderdelen) en van de Volvo zelf nog niets gehoord.
Hij staat dus al langer bij de dealer dan dat ik er plezier van heb gehad.
Is er iemand met soortgelijke problemen?