Schildpadjes met de D4 My2015

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
Get!em
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30

fret schreef:Leek sowieso of hij beter liep met defecte EGR
Ik rij er nu al weer een paar duizend km mee (lampje brand), en inderdaad: meer vermogen, sneller warm, etc...
Volgens garage is het de koeler die stuk is, maar is niet op voorraad. Pas eind van de maand naar garage...
V.I.K. schreef:
Bij VW kende ze deze problemen niet.
Juist wel bij VW (VAG als geheel eigenlijk).. zoek maar eens....
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2215
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

V.I.K. schreef: Het vreemde is dat D4 My 2015 Al een poosje niet meer te leveren is. De d4 stoot nu aanmerkelijk meer "rommel" uit dan de vorige versie. Als ik zelf de handel en wandel van de EGR problematiek doorneem, en ik praat daar over met mensen die daar echt verstand van hebben, dan kan er maar 1 oplossing zijn. Volvo heeft zich in zijn vingers gesneden door 14% auto's te verkopen die het eigenlijk niet aan kunnen. Volvo leverde in 2015 ook 2 type D2 motoren. En 14% auto en een met meer uitstoot voor de niet zakelijke rijder.
Dat is echt lariekoek. De D4 Business is evenveel blijven uitstoten in 2015, kijk maar na in de oudere prijslijsten, daarin zie je in de specs dat de D4 exact hetzelfde is als D4 in 2014, beide overigens MY2015. MY2016 is leverbaar sinds afgelopen zomer, zoals altijd bij een volgend modeljaar bij alle Volvo modellen. En daarin zijn dus wijzigingen doorgevoerd voor Nederland omdat er geen belastingtechnische reden meer is om die in het gamma te houden omdat die toch niet meer verkoopt hier, zo simpel ligt dat.

De Business waren speciaal voor de zakelijke rijder en zoals PatrickOceanRace al uitlegt, was daarmee meer gedaan. Je moet niet al je frustratie over jouw EGR-probleem op alles wat D4 heet bij Volvo projecteren. Als je toevallig niet zoveel issues had gehad, was je mening heel anders geweest. Tot op heden hoor ik van het grootste deel D4 rijders geen klachten...
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13768
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

V.I.K. schreef:Bij VW kende ze deze problemen niet. Daar gingen ze iets anders om met de gegevens van de uitstoot. (de boefjes) Maar als daar nu alles aangepast moet worden om toch die uitstoot te krijgen. Ben ik ervan overtuigd dat die auto's minder fijn zullen rijden dan voor de ontdekking van de software.
VAG mocht willen dat ze daar alleen een dergelijk probleem hadden.
Die hebben naast emissie problemen door sjoemelsoftware, maar ook excessief olieverbruik bij de 1.8, de 2.0 en de grotere benzinemotoren, kapotte DSG automaatbakken en distributiekettingproblemen, allemaal kostbare ingrepen
Gebruikersavatar
zonoskar
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
Locatie: Reusel
Contacteer:

Afgelopen maandag is bij mij dus de koeler gefixt en alles weer schoongemaakt. Ze hebben ook een verbeterde klep (met een soort tussenklep) erin gezet zodat het probleem minder vaak zou moeten optreden. We zullen zien. De huidige heeft het 30KKm uitgehouden.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
Gebruikersavatar
Joh@n
3rd Gear member
Berichten: 268
Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Klinkt goed, bij mij is dat 2 weken geleden gedaan :) Sinds die tijd geen problemen meer, hij lijkt zelfs weer wat zuiniger geworden.
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
Gebruikersavatar
Tarantino
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
Locatie: Apeldoorn

Tjonge wat een ellende allemaal :(. Soms ben ik blij dat ik privé rijd en kan kopen, lees rijden, wat ik wil. Sinds 3 jaar rijd ik weer met benzine auto's, zo'n 45.000km per jaar! Dit bevalt mij uitstekend en is, vooralsnog, niet duurder gebleken dan een diesel. Eerder goedkoper!! En geen ellende. Bij collega's genoeg ellende gezien bij met name de VAG rijders (en nog onzuinig ook).
Ik hoop van harte dat jullie er redelijk probleemloos doorheen komen. Wellicht dat in overleg met de dealer/leasemaatschappij de boel afgedopt kan worden...? Hier zijn gespecialiseerde bedrijven voor. Schijnt een hoop ellende te voorkomen.....
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000
/size]
Gebruikersavatar
zonoskar
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
Locatie: Reusel
Contacteer:

Ik had het check engine lampje vanochtend weer. Dus helaas voor mij. Ik zal de dealer maar weer eens bellen....
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
Gebruikersavatar
Joh@n
3rd Gear member
Berichten: 268
Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Is de koeler vervangen of hebben ze er iets aan gerepareerd of schoongemaakt? Bij mij is er namelijk een nieuwe in gegaan is mij verteld.
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
Gebruikersavatar
zonoskar
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
Locatie: Reusel
Contacteer:

Volgens mij is de koeler schoongemaakt en de klep vervangen door een beter exemplaar.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
Gebruikersavatar
Get!em
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30

hmm, bij mij is voor de zekerheid gewoon zowel koeler als klep vervangen. Niet het halve werk wat ik hier ook af en toe zie: alleen schoonmaken, alleen software reset of update.
Na reparatie is bij mij nu na 5000km nog niks terug gekomen.
Gebruikersavatar
zonoskar
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
Locatie: Reusel
Contacteer:

Ik ben vandaag bij de dealer geweest. De foutcode wees naar een kapotte temperatuur sensor bij de katalysator. Geen EGR klep dus gelukkig. Donderdag wordt het gemaakt. Hopelijk vanaf dan weer een probleemloze auto...
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
Plaats reactie

Terug naar “V40”