"Hej", zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Mare en rij al jaren met veel plezier in een Volvo V70 op LPG. Ik wil nu overstappen op een kleinere auto en dat gaat de C30 worden.
Ik zou weer graag op LPG rijden want ik sta lachend aan het tankstation (België). Echter heb begrepen dat de 1,6 en 1,8 motor niet geschikt zijn voor LPG. Dus wordt het of benzine of diesel. Het maakt in mijn geval niet veel uit. Hoewel ik het forum heb afgespeurd, kom er niet goed uit wat nu de beste keuze is. Ik kom, financieel gezien, uit op de oudere modellen 2007-2008-2009. Kunnen jullie mij adviseren wat de beste keuze is?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaalde uitvoering. Wil wel graag een uitvoering waarbij het verbruik aangenaam is. Groet, Mare
Volvo C30, maar welke? Advies gevraagd
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30.03.2016 - 12:00
Bedankt voor de snelle reactie!!!! Heb gelezen dat de 5 cilinder minder vaak voorkomt. Heb een 1.6 Kinetic en 1.6D Kinetic op 't oog. Beiden uit 2007. In een eerder topic heb ik echter gelezen dat de 1.6D vaker problemen heeft. Ben helaas niet zo geëmancipeerd dat ik het onderhoud zelf kan doen☺☺☺
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
De 1.6 benzine schijnt eigenlijk nogal zwak te zijn.. Qua verbruik zijn alle benzine uitvoeringen niet zo geweldig. Teken op 1:13-14 voor de 1.6, 1.8 en 2L. Reken op 1:11 voor de 5 cilinders..
Denk dat een 2L diesel qua kostenplaatje de leukste optie is.. Tenzij je niet zoveel kms rijdt.
Denk dat een 2L diesel qua kostenplaatje de leukste optie is.. Tenzij je niet zoveel kms rijdt.
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Na de facelift heb je de d2 die beter is dan 1.6d, maar nog steeds niet geweldig. Na de facelift heb je ook de D3, dat is een heel leuke eigen Volvo 2.0 5 cilinder diesel. Maar ook de 2L 4 cilinder PSA diesel is niet slecht.
Qua benzine motoren zijn er dacht ik geen grote veranderingen.
Maar ik geloof verder niet echt in grote verschillen tussen de pre en postfacelift. Ik vind zelf de prefacelift stoerder ogen.
Qua benzine motoren zijn er dacht ik geen grote veranderingen.
Maar ik geloof verder niet echt in grote verschillen tussen de pre en postfacelift. Ik vind zelf de prefacelift stoerder ogen.
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 19.03.2008 - 22:34
- Locatie: Amersfoort
Dan moet je wel 100 rijden op de snelweg en de auto uit laten rollen waar je kan anders haal je dat echt niet.JTC30 schreef: De 1.6 benzine schijnt eigenlijk nogal zwak te zijn.. Qua verbruik zijn alle benzine uitvoeringen niet zo geweldig. Teken op 1:13-14 voor de 1.6, 1.8 en 2L. Reken op 1:11 voor de 5 cilinders..
Denk dat een 2L diesel qua kostenplaatje de leukste optie is.. Tenzij je niet zoveel kms rijdt.
Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
De 2.0 is ook een Ford motor. De 1.6 en 2.0 diesels (muv D3) zijn Peugeot diesels.
-Officieel- zijn de 1.8 en 2.0 benzine Mazda motoren, en ze zijn op zich heel goed. Al zijn er een paar met olie problemen. Mijn 1.8 staat nu op 170k.. De 1.6 is wel een echte Zetec van Ford..
-Officieel- zijn de 1.8 en 2.0 benzine Mazda motoren, en ze zijn op zich heel goed. Al zijn er een paar met olie problemen. Mijn 1.8 staat nu op 170k.. De 1.6 is wel een echte Zetec van Ford..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Waar overigens ook weinig mis mee is.JTC30 schreef: De 1.6 is wel een echte Zetec van Ford..
Koop vooral geen diesel als je veel korte stukken rijdt (<20km)
Dan krijgt het roetfilter namelijk niet voldoende de kans te regenereren.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- m-kliko
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
- Locatie: Prov. Utrecht
Ik heb weleens gelezen dat de vijfcilinders voor een C30 net even wat te zwaar zijn.
Wat betekende dat er meer slijtage was aan de onderdelen aan de voorkant van de auto.
Iemand daar ervaring mee?
Neemt niet weg dat een C30 T5 een heerlijk bommetje is.
Wat betekende dat er meer slijtage was aan de onderdelen aan de voorkant van de auto.
Iemand daar ervaring mee?
Neemt niet weg dat een C30 T5 een heerlijk bommetje is.

Volvo S40 2.4i GT Edition II - MY2008 - Black and White
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black
Je kan nooit teveel PK's hebben.

- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Dan zou de S40/V50/C70 daar ook last van moeten hebben. Tot de A stijl zijn ze identiek geloof ik
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+