Welke bobines zijn goed voor V70 R 2004?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Ik moet jaarlijks minimaal 2 bobines vervangen bij V70 R 2004. Laatste paar jaar gekozen voor IPD bobines (heb ik altijd een paar van in mijn auto liggen). Echter, ik bemerk dat die als eerste stuk gaan...
Welk merk (naast de Volvo bobines) zijn nog meer aan te raden en welk type?
Graag input,
gr
Marc
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
eric vermeer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
Locatie: alphen

Volgens mij zijn de originele helemaal zo slecht nog niet, gaan wel eens kapot maar niet elke 2 jaar. Ik zou gewoon voor origineel gaan met originele bougies uiteraard.
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Gebruikersavatar
Borre
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 28.01.2016 - 08:25
Locatie: Noordwijkerhout

Ik heb meer gehoord dat de IPD bobines relatief snel kapot gaan en zou ook gewoon de originele bobines kopen als vervanging. Misschien kan je overigens ook de versie van Bosch of Beru overwegen, die zijn waarschijnlijk iets goedkoper?!
VOLVO V70R 2003 | VOLVO XC70 2.5T 2004
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27374
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Wat is de oorzaak dat ze zo snel stuk gaan?

Bij het blok dat in de 205 ligt staan de bobines er ook om bekend snel stuk te gaan.
Heb in de afdekking erboven wat gaten gemaakt voor een wat betere koeling en ook met uren op het circuit rijden nergens last van.

Misschien dat dit voor jou ook een oplossing is.
Laatst gewijzigd door Fredhead op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
JPV70
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17

Zelfde ervaring hier met een Mazda. Bobines werden veel te warm. Deze zaten achter het motorblok, boven de uitlaatpijp. Meerdere merken geprobeerd, maakte niets uit. Geforceerd wat meer koeling erovereenheen zou kunnen werken, dit was bij de Mazda niet zo eenvoudig.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Marc, in de jaren dat ik de R had, slechts 1x een bobine vervangen. Alles was origineel. Echter niet getuned zoals de jouwe. Denk dat je daar het probleem moet zoeken, idd de warmte etc.
eric vermeer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
Locatie: alphen

op tijd je bougies vervangen en zeker door originele volvo's denk dat je daar ook bobine's mee spaart. een imitatiebougie of een oudere bougie wordt de weerstand anders en moet de bobine een hogere spanning gaan leveren voor de vonk wat niet ten goede komt van de levensduur. dus ik zeg 5 originele bougies en 5 originele bobine's is een flinke investering maar dan ben je wel van het gezeik af.
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

Even afkloppen, maar hetgeen bij mij tot op heden niet stuk is gegaan zijn de bobines.
Zelf heb ik deze op voorraad, zelfde als origineel zonder het labeltje Volvo: http://www.mister-auto.nl/fl/bobine/bos ... 4!008.html
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

eric vermeer schreef: dus ik zeg 5 originele bougies en 5 originele bobine's is een flinke investering maar dan ben je wel van het gezeik af.
Kan me nog herinneren dat 5 bougies inderdaad niet goedkoop waren. Help me even herinneren...iets €30 per stuk? Of laat mijn geheugen me nu echt in de steek. :'(
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

Silver_R schreef:
eric vermeer schreef: dus ik zeg 5 originele bougies en 5 originele bobine's is een flinke investering maar dan ben je wel van het gezeik af.
Kan me nog herinneren dat 5 bougies inderdaad niet goedkoop waren. Help me even herinneren...iets €30 per stuk? Of laat mijn geheugen me nu echt in de steek. :'(
Bij European Tuning een set voor iets van €55,00 meen ik. Reguliere dealerprijs rond de €70,00 geloof ik.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Dat zou toch echt slecht zijn. Ik spreek weken achter elkaar vrijwel nooit het vermogen aan, dus dan wordt die niet earmer. En als ik die wel aanspreek is dat maar heel even om te accelereren. Kan het mijn optiek niet zíjn
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27374
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hoeft niet perse alleen maar door hard optrekken te komen, "verkeerde" plaats doet ook een hoop qua warmte.

Hoe is de bekabeling? Mogelijk dat daar ook nog wat te winnen valt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

tja zelf gebruik ik ook OEM , 1 bobine in de 2 jaar tot nu toe , dat vind ik niet slecht voor een wagen van 12 jaar oud ( ook MY2004)
keep calm!, your randomizer is running
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Misschien even goed om te melden, ik ben niet op zoek naar een goedkope oplossing, maar naar de beste oplossing. Heb een set van 5 IPD bobines (kosten 89 euro per stuk), de originele Volvo bobines zijn echt wel stuk goedkoper.....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Kwartel
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
Locatie: Bemmel

Ik heb tot nu toe in 2,5 jaar tijd twee keer een bobine moeten wisselen (1x cilinder 5 en 1x cilinder 2, met een ~10k interval) beide vervangen door eentje van Bosch. Geven allebei geen problemen tot nu toe en ze kosten me 49 euro (krijg er 35% korting op ;) )
V70 T5 285pk (volvotune) - 2001
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Kwartel, je hebt een PM
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”