Ga er mee rijden Jasper en maak je eigen bevindingen..
Dit zijn woorden van andere..
Dus een afspraak bij de dealer en je weet het.
D4 181 pk motorgeluid en power
Ja, FWD hoef ik niet te proberen meer maar de D4 wel inderdaad.D5R-Design schreef: Ga er mee rijden Jasper en maak je eigen bevindingen..
Dit zijn woorden van andere..
Dus een afspraak bij de dealer en je weet het.

Wel slim om een leenauto mee te geven met Polestar tuning (zonder Polestar badge), doet de klant misschien veranderen van gedachten. Een soort van worst voorhouden, lekkermakertje.NielsPHEV schreef:bij "mijn" dealer weet ik dat er demo's zijn (in ieder geval geweest) met polestar ook de VEA D4edraket schreef: Ik kan me haast niet voorstellen dat een leenauto met polestar wordt getuned, lijkt me niet echt voor de hand liggend.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zal zeker even navragen over de polestar. Had daar zelf nog niet aan gedacht, maar goede suggestie! Als deze leenauto inderdaad getuned is en er zoveel mooier van gaat lopen vraag ik me af waarom dat standaard niet kan. Uitstoot en alles blijft identiek. Ik doel dan niet op het vermogen maar de vermeende mooiere motorloop.
Heb mijn Volvo diesels altijd nog laten aanpassen door Fasttech en Rica, en de motorloop wordt er niet echt anders door. Het zou me al hoogst verbazen als mijn eigen auto ineens zo stil zou worden als de leenauto.
Heb mijn Volvo diesels altijd nog laten aanpassen door Fasttech en Rica, en de motorloop wordt er niet echt anders door. Het zou me al hoogst verbazen als mijn eigen auto ineens zo stil zou worden als de leenauto.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik ben tot nu toe altijd nog naar een nieuw platform overgestapt. Dat was altijd een flinke vooruitgang. Vond de overstap van een V70 2.4D 2005 naar een 2008 V70 2.4D erg groot in positieve zin. Die laatste auto heeft me erg veel plezier gegeven. Als je dan overstapt naar een nieuwe auto verwacht je ergens ook weer een stap te kunnen maken. Er zit met mijn nieuwe bijna 2 ton aan verschil in km's in. En dat verschil valt dan toch een beetje tegen. Tuurlijk is het een zelfde platform, dus geen ontwikkeling meer. En tuurlijk is deze strakker, minder speling hier en daar. En de 4 cilinder vea motor is natuurlijk geen 5 pitter. Dat hij anders klinkt neem ik op de koop toe, maar vind het brommerige van de D5 motor ook vaak storend, zeker stationair. Dat doet de nieuwe echt een flink stuk beter, stationair hoor je bijna niet dat het een diesel is. Maar in de toeren wordt het geluid soms wel wat overheersend. En blijkbaar is dat nogal verschillend per geval. Mijn leenauto is aangenaam stil en krachtig. Mijn eigen auto is echt beduidend rumoeriger als je wat meer toeren maakt, en ook minder krachtig. Dus blijkbaar zijn er factoren die de motorloop en power beinvloeden. Ik zelf denk dat de EGR perikelen hier een rol in spelen. Als bijvoorbeeld de klep niet helemaal meer goed afsluit door vervuiling zouden dit best eens de symptomen kunnen zijn. En ik had al eens eerder gelezen dat mensen nieuwe software hadden gekregen nav de EGR perikelen en daarna een flink slomere auto terug hadden gekregen. Er is op volvoforum.uk zelf iemand die voor en na had gemeten en dat was een heel groot verschil in vermogen. Dat geeft niet echt een lekker gevoel van betrouwbaarheid. Als de auto nar 30.000 km al in vermogen achteruit gaat, wat heeft dat dan verder voor de levensduur te betekenen?_XC70_ schreef: Nou jaaaaa zeg,...laatst werd ik van alle kanten op een positieve manier aangevallen/geïnformeerd dat ik vooral geen FWD moest aanschaffen als het budget het zou toelaten. Nu lees ik dat de D4 ook niet helemaal "je van het is"? Wat zeggen jullie nou? Ik zou best een D4 willen na mijn D5 hoor. Volgens mij niks mis mee met zo'n zuinige D4. Vreemd hoor, iedereen aan de D4 maar weinig lovende reacties. Wat is dan het probleem... komt ie adem tekort? Veel lawaai? Moet ie te hard werken? Te klein voor een V/XC70? Doen de milieueisen ons dan toch de das om? Sensus, remmen, motor en bouwkwaliteit heel herkenbaar...wat bedoel je? Wat is rauw klinken? Kom zeg... D4 prima toch?
"Ik vindt hem zeker van buiten zo old school klinken.
naar mate hij meer kilometers gaat lopen wordt het alleen maar slechter heb ik het idee." (???)
Kan iemand kort door de bocht het mij vertellen? Ik ben een beetje klaar met de PK's die ik nooit gebruik, ben geen 18 meer en zou best aan de D4 willen. Lijkt me prima, rustig, zuinig en netjes.
(ps, met m'n "handtekening" doe ik net alsof ik de straatstenen eruit trek bij iedere hoek/stoplicht...dat is bluffen. Hard rijden is voor de domme, zeker als je een gezin hebt) En die ene keer invoegen...nou ja, dan wacht ik wel ff. D4? Prima toch??
>>>
Al met al is het zeker geen slechte auto natuurlijk, maar na de 2.4 D5 is het geen vooruitgang op een aantal punten. En ergens verwacht je met een nieuwe auto die vooruitgang natuurlijk wel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4273
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik herken de problemen niet, en daar ben ik blij om. Waar ik niet blij om ben is dat je bij de aanschaf van toch geen goedkoop autootje, je blijkbaar geluk moet hebben. En dat zou niet mogen. Jij hebt even veel zuurverdiende euro's uitgegeven, dus heb je ook recht op een auto zonder gebreken.
Het enige waar ik als oorzaak nog aan kan denken is een regeneratiecyclus die niet afsluit of steeds herstart. Dit geeft een wat rauwere loop zegt men, al kan ik er in mijn auto niet de vinger op leggen wanneer hij nu wel of niet regenereert. Een signaal dienaangaande op het dashboard zou handig zijn.
In het algemeen ben ik erg tevreden met de D4. Ik heb nu iets van een 42.000 km gereden, ik hoop dan ook dan alles goed blijft gaan. De motor is soepel en voldoende krachtig en een stuk stiller dan de vijfcylinder. Enkel motorgebrul als je de kickdown van de automaat gebruikt. Ik verbruik zo'n 1,5 l/100km minder dan met de vijfcylinder. Mijn gemiddeld verbruik staat nu op 6,5 l/100km.
Ik heb me wel laten verleiden tot de extra garantie gedurende 2 jaar. Ik heb het nut daarvan met de dealer overlegd, en die wist te vertellen dat er wel problemen voorkomen met de EGR (niets nieuws) en met wiellagers die stroef of vastlopen. Voor wat het waard is, want de dealer zal ook wel wat verdienen op die extra garantie... Dat mag van mij, en ik ben ook weer twee jaartjes behoed van grote reparatiekosten.
Het enige waar ik als oorzaak nog aan kan denken is een regeneratiecyclus die niet afsluit of steeds herstart. Dit geeft een wat rauwere loop zegt men, al kan ik er in mijn auto niet de vinger op leggen wanneer hij nu wel of niet regenereert. Een signaal dienaangaande op het dashboard zou handig zijn.
In het algemeen ben ik erg tevreden met de D4. Ik heb nu iets van een 42.000 km gereden, ik hoop dan ook dan alles goed blijft gaan. De motor is soepel en voldoende krachtig en een stuk stiller dan de vijfcylinder. Enkel motorgebrul als je de kickdown van de automaat gebruikt. Ik verbruik zo'n 1,5 l/100km minder dan met de vijfcylinder. Mijn gemiddeld verbruik staat nu op 6,5 l/100km.
Ik heb me wel laten verleiden tot de extra garantie gedurende 2 jaar. Ik heb het nut daarvan met de dealer overlegd, en die wist te vertellen dat er wel problemen voorkomen met de EGR (niets nieuws) en met wiellagers die stroef of vastlopen. Voor wat het waard is, want de dealer zal ook wel wat verdienen op die extra garantie... Dat mag van mij, en ik ben ook weer twee jaartjes behoed van grote reparatiekosten.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21044
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik lees meer narigheid over de D4 behalve van Han(zijn D4 heeft ook geen tijd om af te koelen) die hem volgens mij ook niet spaart op de autobahn.
Ik rijd privé Volvo, draag dus alle kosten en eventuele ergernis zelf en koop altijd gebruikt.
Ik vraag mij af of ik als vervanging van de XC60 D5 de overstap zou maken naar een VEA D4, gezien de verhalen denk ik van niet.
Ik ben mij zo langzamerhand aan het los weken van de XC, doorgaans bij mij een proces en bij de XC60 extra omdat die erg goed bevalt en wil weer terug naar lager bij de grond, max 1600kg auto gewicht en minimaal 1op16 qua verbruik.
Of het na 16 jaar Volvo weer een Volvo word, ik weet het niet...
Ik rijd privé Volvo, draag dus alle kosten en eventuele ergernis zelf en koop altijd gebruikt.
Ik vraag mij af of ik als vervanging van de XC60 D5 de overstap zou maken naar een VEA D4, gezien de verhalen denk ik van niet.
Ik ben mij zo langzamerhand aan het los weken van de XC, doorgaans bij mij een proces en bij de XC60 extra omdat die erg goed bevalt en wil weer terug naar lager bij de grond, max 1600kg auto gewicht en minimaal 1op16 qua verbruik.
Of het na 16 jaar Volvo weer een Volvo word, ik weet het niet...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Ik herken je verhaal wel een beetje ed, bij onze v40 is dit gebeurt na de laatste onderhoudsbeurt. Ik weet niet of er een software update is geweest, maar het is wel opvallend dat het blok langzamer lijkt te worden. Sindsdien helaas ook al twee keer egr melding gehad. Vervangende onderdelen voor de egr zijn door de dealer inmiddels besteld en worden eind mei geplaatst.
Wij gaan nu richting de 100dkm en de auto is van juni 2014. Misschien dat volvo via software updates de uitstoot probeert te verlagen ivm dieselgate? Polestar voor de d4 14% is immers ook ineens niet meer leverbaar...
Wij gaan nu richting de 100dkm en de auto is van juni 2014. Misschien dat volvo via software updates de uitstoot probeert te verlagen ivm dieselgate? Polestar voor de d4 14% is immers ook ineens niet meer leverbaar...
Passat Alltrack...heul heul mooi bijvoorbeeld. Tja, die D4 ik weet het ook niet hoor. Beetje geschrokken van de berichtjes links en rechts....diesel01 schreef: Ik lees meer narigheid over de D4 behalve van Han(zijn D4 heeft ook geen tijd om af te koelen) die hem volgens mij ook niet spaart op de autobahn.
Ik rijd privé Volvo, draag dus alle kosten en eventuele ergernis zelf en koop altijd gebruikt.
Ik vraag mij af of ik als vervanging van de XC60 D5 de overstap zou maken naar een VEA D4, gezien de verhalen denk ik van niet.
Ik ben mij zo langzamerhand aan het los weken van de XC, doorgaans bij mij een proces en bij de XC60 extra omdat die erg goed bevalt en wil weer terug naar lager bij de grond, max 1600kg auto gewicht en minimaal 1op16 qua verbruik.
Of het na 16 jaar Volvo weer een Volvo word, ik weet het niet...
Heel goed stukje (off-topic Passat (1607kg), ik weet het maar toch...)
http://autogetest.nl/autotests/item/vw/ ... n-dsg.html
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10507
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Man man man hoeveel D4 motoren rijden er hier wel niet rond..... Kom op keerls vake bin Ie te bange... je laat je toch niet afleiden door enkele berichten..... Bij de ander merken is er ook veel aan de hand en dat lees je hier zeker niet. Het is een storm in een glas water....... Over geluid enzo dat is allemaal persoonlijk. Het geluid van een 4 pitter is natuurlijk niet gelijk aan dat van een 5 pitter..... Wil je dat, dan snel overstappen naar een ander merk waar je ze tegenwoordig ook niet meer hebt. Op naar de 3 cylinder motoren. Want dat gaat er zeker komen ook in de diesel techniek......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Feit is dat een goede bekende van mij reeds na 30kkm ook een compleet vervuilde D4 had, rijdt ook elke dag ca 2 keer 70-80 km enkele reis (nieuw aangekocht). Na aanpak door dealer (garantie / update) ook niet meer wat het geweest was. Inmiddels is de auto weg door schadegeval buiten eigen schuld, maar er is geen Volvo teruggekomen (prive).
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21044
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Precies en wanneer dat lease is haal je de schouders op en zeg je tegen de leasemij, ik betaal jullie voor een goed werkend product, deze doet het niet graag iets wat wel goed functioneert..sanco schreef: Feit is dat een goede bekende van mij reeds na 30kkm ook een compleet vervuilde D4 had, rijdt ook elke dag ca 2 keer 70-80 km enkele reis (nieuw aangekocht). Na aanpak door dealer (garantie / update) ook niet meer wat het geweest was. Inmiddels is de auto weg door schadegeval buiten eigen schuld, maar er is geen Volvo teruggekomen (prive).
Ik zou wanneer ik in Ed zijn schoenen zou staan er goed van balen..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Maar wat is dan het alternatief? Over de VAG-producten lees ik veel meer negatieve berichten en ook BMW is niet probleemvrij. MB moet je van houden. Wat blijft er over?
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21044
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zou weg blijven bij VW en Pon, bekende van mij rijd al 6 jaar probleemloos in een 520D maar we hebben de ringen nog en ik zou idd voor een Mercedes Benz gaan.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik denk dat je met haast elk nieuw auto type of motortype wel wat kinderziektes kan verwachten, mijn V70N was het eerste MY met wervelklep en die begaf het ook na 47000km.
Onder garantie vervangen door de dealer en daarna probleemloos geweest.
Nu heb ik een later model 2400 diesel 5 pitter en tot nu toe probleemloos.
Maar dat je ervan kan balen als het fout gaat snap ik helemaal, dat deed ik ook toen mijn wervelklep afbrak.
Onder garantie vervangen door de dealer en daarna probleemloos geweest.
Nu heb ik een later model 2400 diesel 5 pitter en tot nu toe probleemloos.
Maar dat je ervan kan balen als het fout gaat snap ik helemaal, dat deed ik ook toen mijn wervelklep afbrak.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Bij mijn broer is, van zijn v70 d4, de egr klep ook al vervangen. We reden een poosje terug samen in de auto toen het schildpadje in beeld kwam. Dealer heeft toen de spullen besteld en weekje later de egr vervangen. Hij geeft alleen aan verder geen problemen met het vermogen te hebben toen ik het hem vanavond vroeg. Ook hij heeft een handbak. Maar heeft wel flink wat minder kilometers gelopen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Mijn BMW-vrienden rijden verre van probleemloos. En mijn broer heeft zijn BMW verkocht omdat 3 x voor de deur zijn complete navigatie uit de auto was gesloopt. Ik tref het dan toch beter met mijn trouwe kameraad. MB vind ik persoonlijk qua uitstraling een zeer fout merk, hoewel ik een paar van de nieuwe modellen best aardig vind.diesel01 schreef: Ik zou weg blijven bij VW en Pon, bekende van mij rijd al 6 jaar probleemloos in een 520D maar we hebben de ringen nog en ik zou idd voor een Mercedes Benz gaan.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum