Ok, helder verhaal, dank daarvoor. vandaag mijn auto weer opgehaald, en direct viel me op toen ik de snelweg op draaide hoeveel meer geluid mijn eigen auto produceerde. Zeker na de leenauto was het overduidelijk dat er iets niet klopte. Maar eens wat verder gekeken, en wat blijkt, de achterbanden zijn behoorlijk gecupt. Heb wel vaker te maken gehad met gecupte banden, maar dit klonkt niet zozeer als gonzen zoals normaal bij cuppen, maar meer als extreem windgeruis. Dat geeft heel veel onrust in de auto. Dat moet dus eerst verholpen worden.V50 R schreef: Bij mijn broer is, van zijn v70 d4, de egr klep ook al vervangen. We reden een poosje terug samen in de auto toen het schildpadje in beeld kwam. Dealer heeft toen de spullen besteld en weekje later de egr vervangen. Hij geeft alleen aan verder geen problemen met het vermogen te hebben toen ik het hem vanavond vroeg. Ook hij heeft een handbak. Maar heeft wel flink wat minder kilometers gelopen.
Wel is overduidelijk dat mijn auto onderin minder power heeft dan de leenauto. Ik ben er van overtuigd dat dit komt door alternatieve EGR software. De garage heeft de laatste updates gedraaid, de werkplaats chef heeft mijn auto nog mee naar huis genomen en goed bevonden. daardoor rijdt hij wat minder relaxed, je hebt het idee dat de motor er iets meer moeite voor moet doen.
Overigens is de koppeling vervangen. Het druklager was iets mis mee, en de koppeling hebben ze meegenomen omdat alles toch los was. Schakelen gaat nu in elk geval weer zoals het hoort.