Ik heb een nieuwe baan, waarbij ik een nieuwe auto mag uitzoeken. Ik ben 28 en autoliefhebber, begonnen in VW Golf(jes) uiteindelijk een Golf 5 GTI (274PK), Daarna V70 2.4 op LPG (2005) en nu een fantastisch V70 Summum uit 2008 D5.
Heerlijke reisauto de V70. heb ik de ruimte nodig!? Nee dat niet, we gebruiken hem hoofdzakelijk voor zakelijke ritjes en het vervoer van spullen tijdens evenementen van mijn vriendin.
Per 1 juni heb ik een nieuwe baan, met een bijhorende leaseauto. 40.000km en 48 maanden...
De zoektocht is begonnen en inmiddels al bijna geeindigd, gereden in de volgende autos.
Audi A4 avant 2.0tdi (te duur, te stug)
Mercedes CLA shooting brake 220CDI (leuke auto van buiten, saai van binnen, geen lekkere motor, rijgedrag onprettig)
Volvo V70 D3 GT (tja... er komt niet voor niets een V90, mooie auto, tijdloos, maar voor mij te duur in de bijtelling en ik heb de V60 gereden

VW Golf GTE (wat een feest! maar te stug, blijft mijn plan C, 345 euro per maand)
Dan blijven er twee auto's over
VW Passat GTE Variant (490euro netto per maand)
Volvo V60 D5 Hybrid Special Edition (524euro netto per maand)
Beide fijne reisauto's, waar ik bij de Volvo toch meer de luxe ervaar... Ikzelf neig richting de Volvo, maar de VW heeft ook wat sterke pluspunten.
Passat is een stuk ruimer (173liter meer kofferbak), netto 35 euro goedkoper, goede accessoires pakketten, beter navigatie systeem, heel gaaf digitaal dashboard (ala Audi A4).
De Volvo hoef ik jullie niet uit te leggen, de special edition is standaard al bomvol, ik wil voor file rijden de Intellisafe pakket er wel bij.
Wat zeggen jullie, en kunnen jullie wellicht wat ervaringen delen over de V60 (hybrid)?