Ik vraag me dat ook wel eens af...D3 (Later D4) 163 =D5 215 maar geknepen? Hoe dan? Beiden twin-turbo... Andere bakverhouding?fredhead schreef:In jouw geval mogelijk ook andere bakverhoudingen om het verschil van 50 pk wat "te verkleinen"BlackcurrantV70 schreef: 5 sec verschil toont toch wel aan dat er wat goed fout zit, mijn D3 AWD doet "slechts" 2 sec trager 0-100km/u ivm een D5 AWD en dat is een verschil tussen 163pk en 215pk..
Jou hernemingen zullen meer koppel gerelateerd zijn denk ik maar toch...
D4 181 pk motorgeluid en power
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27004
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Softwarematig geknepen.
Doelde op dat de bak van de D3 mogelijk kortere verhoudingen heeft waardoor ie nog aardig vlot is
Doelde op dat de bak van de D3 mogelijk kortere verhoudingen heeft waardoor ie nog aardig vlot is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nee hoor bak is identiek, hierdoor biedt Polestar ook een upgrade aan van D3 AWD 163pk naar D5 AWD 215pk, alleen niet in Belgie of NL.
Motor Versnellingsbak
D3 AWD Automaat, TF-80SC
D5 AWD Automaat, TF-80SC
Motorcode Vermogen (kW bij omw/min) Vermogen (pk bij omw/min) Motorkoppel (Nm bij omw/min)
D3 AWD D5244T17 120/4000 163/4000 420/1500– 2500
D5 AWD D5244T11B 158/4000 215/4000 420/1500– 3250
D5 AWD D5244T15C 158/4000 215/4000 440/1500– 3000
Puur s/w matig geknepen dus
Motor Versnellingsbak
D3 AWD Automaat, TF-80SC
D5 AWD Automaat, TF-80SC
Motorcode Vermogen (kW bij omw/min) Vermogen (pk bij omw/min) Motorkoppel (Nm bij omw/min)
D3 AWD D5244T17 120/4000 163/4000 420/1500– 2500
D5 AWD D5244T11B 158/4000 215/4000 420/1500– 3250
D5 AWD D5244T15C 158/4000 215/4000 440/1500– 3000
Puur s/w matig geknepen dus
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
BC heeft gelijk volgens mij. Ik heb het nog eens nagelezen, waanzinnig he?BlackcurrantV70 schreef: Nee hoor bak is identiek, hierdoor biedt Polestar ook een upgrade aan van D3 AWD 163pk naar D5 AWD 215pk, alleen niet in Belgie of NL.
Puur s/w matig geknepen dus
Voor minder dan €800 van 163 naar 215!!! Volgens mij de grootste upgrade bij Polestar.
De Upgrade van MY2016 van 220 naar 230 kost hetzelfde... (440-->470NM)
-----------------Mijne ging van 205 naar 225..................... (420-->460NM)
Mega verschil in HP!!
230 is het maximale voor de (XC70) D5 volgens mij...meer gaan ze niet doen. Geen idee wat de MY16 D5 XC90 heeft...
Lees ik net, XC90 PSTAR D5:
225 hp / 470 Nm 233 hp / 500 Nm (!!!!!!!, dat is veel!!!!!!)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Volvotune doet het zelfs voor minder, ik denk om en bij de 250-300€, maarja, vaak ben ik te bange 
Aan de andere kant, hoe dikwijls ga je die extra pks aanspreken, het verschil zit em alleen boven de 3000rpm, daar kom ik niet zo vaak...

Aan de andere kant, hoe dikwijls ga je die extra pks aanspreken, het verschil zit em alleen boven de 3000rpm, daar kom ik niet zo vaak...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
@ BC:
PK's af en toe! Gewoon voor de kick, ff MACH3 met je haar in de fik. (Dat rijmt). Snel weer het gas loslaten en schreeuwen als een cowboy met snoeiharde gitaarmuziek op: "HhhhiiiiiiiHaaaaaaa...ooohhhh Yesssss, wat een Power heeft deze mechanische stier!!" Je mag natuurlijk zelf kiezen wat je schreeuwt. Je mag ook fluisteren: " Jeetje kijk dr eens an, wat een peerdekrachtjes hè Lodewijk?" Of: "Nondeju"
Ps Cowboy en snoeiharde gitaar muziek? Kan dat? Sidonia en Suske ff thuislaten, onderonsje tussen je kar en jezelf.
PK's af en toe! Gewoon voor de kick, ff MACH3 met je haar in de fik. (Dat rijmt). Snel weer het gas loslaten en schreeuwen als een cowboy met snoeiharde gitaarmuziek op: "HhhhiiiiiiiHaaaaaaa...ooohhhh Yesssss, wat een Power heeft deze mechanische stier!!" Je mag natuurlijk zelf kiezen wat je schreeuwt. Je mag ook fluisteren: " Jeetje kijk dr eens an, wat een peerdekrachtjes hè Lodewijk?" Of: "Nondeju"
Ps Cowboy en snoeiharde gitaar muziek? Kan dat? Sidonia en Suske ff thuislaten, onderonsje tussen je kar en jezelf.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
NielsPHEV schreef: het geconstateerde verschil van 5 seconden in tussen acceleratie is echt enorm, ik zou han vertellen bij welke versnelling je de test heb gedaan en hoe je de snelheid heeft afgelezen, kan hij het ook meten
BlackcurrantV70 schreef: 5 sec verschil toont toch wel aan dat er wat goed fout zit, mijn D3 AWD doet "slechts" 2 sec trager 0-100km/u ivm een D5 AWD en dat is een verschil tussen 163pk en 215pk..
Jou hernemingen zullen meer koppel gerelateerd zijn denk ik maar toch...
Gisteren de dealer gebeld met mijn bevindingen. De verkoper van mijn auto gaf aan dat hij dit wel herkende en veroorzaakt wordt door de grote velgen. Ik dacht van yeah, right, het zal wel, maar inmiddels moet ik hem 100% gelijk geven. Ik heb de winterbanden gemonteerd en gaan rijden. Voelt direct al veel vlotter aan. Stopwatch erbij, en wat denk je, precies even snel als de leenauto. Van 14,5 naar 9,5 seconden!!!!D5R-Design schreef: onderdrukslang
Kijkens naar dit bericht..
Ik heb de mijn al gecontroleerd helaas bij de mijn was dit niet het geval..
Kan het deels verklaren. Met de grotere velgen rijd je natuurlijk harder en is het verzet zwaarder wat accelerate kost. Maar dat het dan anderhalf keer zo lang zou duren?? Ongelooflijk, maar klopt echt. heb meerdere metingen gedaan.
Verder trekt de auto ook merkbaar harder. De driveability gaat simpelweg flink omhoog.
D5R-Design, ik zou ook eens proberen met kleinere wielen te rijden, scheelt heel erg veel
Blijft alleen het lawaai op de snelweg nog over. Ik vermoed dat er lekkage rond het voorraam zit. De verkoper is nu aan het uitzoeken of het raam ooit vervangen is. Wellicht niet goed gekit oid?
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Gezellig, maken we er een mini meeting van!Paul schreef: Ik doe wel mee met die koffie in Amsterdam!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Hoi Ed, ik lees je bevindingen, geloof je op je woord, maar begrijp er geen snars van. Immers, tenzij je "onjuiste" velg-band combi hebt gemonteerd, is je omtrek toch exact hetzelfde? Ik bedoel, wat er aan velg bijkomt, gaat er aan bandhoogte af.
Dat een platte band wat meer rolweerstand heeft, wellicht een sportiever / stijver karkas heeft en daardoor dus wat minder makkelijk voortbeweegt kan ik ook nog snappen, maar dan nog... waar zit em dat verschil in..... heb je gisteren beide metingen gedaan? Dus onder vrijwel dezelfde omstandigheden / condities? je zou haast denken dat je de ene keer in de roetverbanding zat, en de andere keer niet... maar zoals gezegd, ik wil je geloven.... maar snappen.....
Dat een platte band wat meer rolweerstand heeft, wellicht een sportiever / stijver karkas heeft en daardoor dus wat minder makkelijk voortbeweegt kan ik ook nog snappen, maar dan nog... waar zit em dat verschil in..... heb je gisteren beide metingen gedaan? Dus onder vrijwel dezelfde omstandigheden / condities? je zou haast denken dat je de ene keer in de roetverbanding zat, en de andere keer niet... maar zoals gezegd, ik wil je geloven.... maar snappen.....
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Bij mij is met de 19inch ook 100km op de teller het ook op de GPS, met winterwielen is de afwijking 100km teller 106km op GPS. Of andersom 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De 19" velgen/banden combi's zijn een stukje groter dan de 16, 17 en 18 inch. Scheelt 2,5% tov 17". Gaat om 235/40/18 vs 225/50/17. Is overigens de door Volvo geadviseerde maat.sanco schreef: Hoi Ed, ik lees je bevindingen, geloof je op je woord, maar begrijp er geen snars van. Immers, tenzij je "onjuiste" velg-band combi hebt gemonteerd, is je omtrek toch exact hetzelfde? Ik bedoel, wat er aan velg bijkomt, gaat er aan bandhoogte af.
Dat een platte band wat meer rolweerstand heeft, wellicht een sportiever / stijver karkas heeft en daardoor dus wat minder makkelijk voortbeweegt kan ik ook nog snappen, maar dan nog... waar zit em dat verschil in..... heb je gisteren beide metingen gedaan? Dus onder vrijwel dezelfde omstandigheden / condities? je zou haast denken dat je de ene keer in de roetverbanding zat, en de andere keer niet... maar zoals gezegd, ik wil je geloven.... maar snappen.....
Het tijdsverschil is natuurlijk niet alleen de procentuele afwijking kwa snelheid, maar ook het verzet wordt langer, dus minder strekkracht aan de wielen. Daarnaast neemt ook de luchtweerstand neemt toe omdat de snelheid ietsje hoger ligt (niet op de teller natuurlijk). Ik denk dat door de een optelling van factoren de tijd zoveel langer wordt. Verbaasde mij dus ook enorm.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat is ook mijn bevinding. Met 19 inch is er 1 km afwijking, met winterbanden 6. De afwijking is dus al 5% ipv de theoretische 2,5%. En dan de combi van de hierboven beschreven factoren maakt dat de tijd flink langer is.Paul schreef: Bij mij is met de 19inch ook 100km op de teller het ook op de GPS, met winterwielen is de afwijking 100km teller 106km op GPS. Of andersom![]()
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Banden met een grotere bandomtrek
Neemt de bandomtrek na montage van andere banden toe, dan kan dat de volgende effecten hebben:
Het brandstofverbruik kan enigszins dalen omdat de wagen op kruissnelheid met een lager toerental rijdt.
Je snelheidsmeter wijst een te lage snelheid aan. Je loopt dus het risico bekeurd te worden zonder dat de snelheidsmeter een overschrijding van de toegestane snelheid aangeeft.
Ook zal de wagen minder snel accelereren omdat er sprake is van een langere overbrenging!!!
Banden met kleinere omtrek
Hebben de nieuwe banden daarentegen een kleinere omtrek dan de originele banden, dan bestaat de mogelijkheid dat je snelheidsmeter een hogere snelheid aanwijst dan feitelijk gereden wordt. Ook zal de wagen er iets sneller door accelereren.
Neemt de bandomtrek na montage van andere banden toe, dan kan dat de volgende effecten hebben:
Het brandstofverbruik kan enigszins dalen omdat de wagen op kruissnelheid met een lager toerental rijdt.
Je snelheidsmeter wijst een te lage snelheid aan. Je loopt dus het risico bekeurd te worden zonder dat de snelheidsmeter een overschrijding van de toegestane snelheid aangeeft.
Ook zal de wagen minder snel accelereren omdat er sprake is van een langere overbrenging!!!
Banden met kleinere omtrek
Hebben de nieuwe banden daarentegen een kleinere omtrek dan de originele banden, dan bestaat de mogelijkheid dat je snelheidsmeter een hogere snelheid aanwijst dan feitelijk gereden wordt. Ook zal de wagen er iets sneller door accelereren.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik ga de te koop afdeling maar eens in de gaten houden
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Rudyvg
- 4th Gear member
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
- Locatie: Leiden
Nog nooit gehoord dit. In ieder geval weer wat geleerd. Maar wat een verschil!
Hopen dat je ruit nog opgelost wordt en naar tevredenheid kan doorrijden.
Hopen dat je ruit nog opgelost wordt en naar tevredenheid kan doorrijden.
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Dat is nog een redelijk groot verschil in omtrek dus, maar dan nog......
... stel je zomerbanden hebben 5% meer omtrek, dat betekent per saldo evenredig minder koppel op de wielen (koppel is kracht maal arm) . Daarnaast speelt het feit dat je om de acc. tijd te klokken de kilometer teller gebruikt, dus voor je op de teller dezelfde snelheid rijdt, en in werkelijkheid dus 5% sneller rijdt, duurt het wat langer. Omdat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt met de snelheid, en dus op die werkelijk 5km hogere snelheid te komen, duurt het niet 5% maar zeg 10% langer. Anderzijds kun je nu in zeg de 3e of 4e versnelling ook langer doortrekken, dus misschien voorkomt het een keer overschakelen.... maar dan nog... ik zie nog steeds niet waar ik in totaal 50% verschil vandaan moet toveren....
Maakt verder niet uit, het "lek" is boven. *(en verklaard wellicht waarom ik ook het idee heb dat mijn oude 175+20 polestar paarden zeker zo hard er aan trokken, als de huidige 220.... ik heb nu ook van die 19 duimers.... en door gelaagd glas en veel veel stiller, dus minder "beleving" / 5 cil roffel )
... stel je zomerbanden hebben 5% meer omtrek, dat betekent per saldo evenredig minder koppel op de wielen (koppel is kracht maal arm) . Daarnaast speelt het feit dat je om de acc. tijd te klokken de kilometer teller gebruikt, dus voor je op de teller dezelfde snelheid rijdt, en in werkelijkheid dus 5% sneller rijdt, duurt het wat langer. Omdat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt met de snelheid, en dus op die werkelijk 5km hogere snelheid te komen, duurt het niet 5% maar zeg 10% langer. Anderzijds kun je nu in zeg de 3e of 4e versnelling ook langer doortrekken, dus misschien voorkomt het een keer overschakelen.... maar dan nog... ik zie nog steeds niet waar ik in totaal 50% verschil vandaan moet toveren....
Maakt verder niet uit, het "lek" is boven. *(en verklaard wellicht waarom ik ook het idee heb dat mijn oude 175+20 polestar paarden zeker zo hard er aan trokken, als de huidige 220.... ik heb nu ook van die 19 duimers.... en door gelaagd glas en veel veel stiller, dus minder "beleving" / 5 cil roffel )
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10507
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Dussss..... ik rij op 17" en dat maakt dus het verschil?
Wel mooi dat het duidelijk geworden is.
Wel mooi dat het duidelijk geworden is.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
3.64 cm verschil in omtrek.
Dat dat zo'n verschil geeft in het rijden.
Dat dat zo'n verschil geeft in het rijden.

V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941