Speciale diesel (V-power e.d.) NIET RENDABEL!!!!

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19534
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Hier in .nl maakt het geen fluit uit of je V-power of normale diesel tankt. En daarmee ook niet beter of slechter voor milieu.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Heb nu één keer V-power getankt, maar had wel het idee dat de motor er boterzacht op liep. Minder "rauw"als normaal.
Maar kan dat wel na slechts één keer tanken? Lijkt mij eigenlijk niet.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
wielenco
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.10.2006 - 11:38
Locatie: Dordrecht

Sinds kort ben ik overgegaan van MB Vito, b.j. 1997, ordinaire diesel met turbo, niks commonrail of electronica. Ik tankte altijd BP ultimate.
Het verschil was enorm met gewone diesel, meer trekkracht, beter starten, beduidend minder lawaai en zuiniger.
Maar nu ik een S40 phase II, 1.9d 115 pk met alles erop en eraan rij kan ik geen verschil meer merken. W.s. heeft V-power en aanverwante brandstoffen minder effect op nieuwe, moderne motoren.
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

Nu ik LPG heb laten schieten voor diesel heb ik ook maar s Vpower geprobeerd. Ik merk met de TDI direct dat er minder roet uitstoot is en zonder dat ze wist van de brandstof zei mn vriendin dat de auto beter oppakt (in haar woorden iets sneller trekt) Bij Vpower benzine merkte ik geen enkel verschil (tankte altijd in Duitsland Vpower=octaan 100)

T lijkt te werken; van de andere merken weet ik niet hoe t werkt, maar shell blijft voorlopig mijn tank vullen met Vpower
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
nordicman
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
Locatie: Spijkenisse

V - Power en afgeleiden is gewoon onzin, zitten wat meer lichte delen in de gasolie, daardoor iets betere start, en iets minder rook, maar ook minder Pk's.
Wel kassa voor de Koninklijke !!

Kijk ook maar op het stukje over winterdiesel.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

er is een adac test geweest ook die ook nauwelijks verschil aantoonde ensoms zelfs negatief resultaat liet zien.

zoek op www.adac.de
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Ik tank in de Golf tegenwoordig ook BP Ultimate, ik heb nu 5500km op de klok staan en 2x gewoon getankt en de rest Ultimate. Ik merk duidelijk dat de motor soepeler oppakt onderin de toeren (lekkerder wegtrekt) en minder herrie maakt. Daarbij komt dat de roet uitstoot bij Ultimate zo goed als 0 was, en nu weer een tank op gewone diesel walmt ie zoals je het van een Tdi verwacht.

Zolang ik er niks over hoor dat ik te duur tank blijft er Ultimate in de tank van de Golf komen (al was t maar voor de mindere geluidsproductie).

(ik heb overigens een tijd Shell V-power 100 benzine in de 440 gegooid in Duitsland, maar daar was buiten een zeer minimaal verbuiksvoordeel weinig van te merken)
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
JW240
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:18
Locatie: Zuid Limburg

+++t blijft behelpen+++ schreef:GghaGha...
8)
(met jambers stem)
maar het verhaal klopt dus wel..


op www.adac.de
staat een test die het bovenstaande onderbouwt!

Zo ook met Vpower benzine (en al die andere 100 octaan brandstoffen)
voor mijn gevoel loopt de 850 T5 een stukje harder op 100 oktaan dan op 95 oktaan. van 80 naar 120 in de 2 is echt schrikken dan. Ik heb de desbetreffende ADAC test niet gelezen maar vaak testen ze gewone, langzame auto's. Als je dik 100 pk per liter uit een motor haalt is die 5 extra oktaan punten echt handig hoor.

met de D5 tanken we gewoon V-power diesel, lease betaald toch de brandstof, het zal wel ergens goed voor zijn... :-P
1991 240 Turbo | B230F+T | M90 | 293 KKm | Turbo Turbo sinds 2-2010
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”