Indien ik mijn xc90 via een Schuko wil opladen, is mijn enige optie dan een kabel zoals:
http://www.goedkope-laadkabel.nl/#!laad ... pe-2/c1ys9 ??
Ik had verwacht dat er wel een 'verloopje' te verkrijgen was.
Weet iemand misschien wat hier de (on)mogelijkheden voor zijn?
normale stekker (schuko) opladen
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
zijn inderdaad wel goedkoop, die goedkope kabels bij goedkopelaadkabels.nl. In de Volvo prijslijst staat volgens mij dezelfde kabel maar dan voor 395,- als accessoire... http://volvocarstools.nl/media/pricelis ... 20XC90.pdf
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- friend
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 06.02.2013 - 15:21
Er is elektronica nodig om de stroomtoevoer te beperken. Dit zit normaal in de laadpaal, als je direct op een Schuko wilt aansluiten moet die elektronica dus in de kabel zitten. Was handiger geweest dat die sturing (ook) in de auto had gezeten, dan was dat veel flexibeler en goedkoper geweest. Nu dus een dure kabel nodig.anti10 schreef: Indien ik mijn xc90 via een Schuko wil opladen
Ik had verwacht dat er wel een 'verloopje' te verkrijgen was.
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
De elektronica in de kabel heeft twee taken: de kabel beschermen tegen te hoge stromen, en de maximale stroom instelbaar maken. Het eerste voorkomt dat de kabel (te) warm wordt of zelfs verbrand. Het tweede voorkomt dat de zekering van de elektriciteit er uit springt. Da's bijvoorbeeld belangrijk als je ergens anders, zoals bij een hotel of op de camping, oplaadt waar de zekering veel lager is dan de standaard 16A.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Tuurlijk. Op 6A geen enkel probleem. Met een goed dik verlengsnoer is zelfs 15A mogelijk.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09.08.2008 - 22:02
ik gebruik regelmatig een verlengsnoer. geen bouwmarktspul maar een goed dik snoer met 3x2,5mm aders. Dan volledig afrollen en zelfs op max ampere wordt de boel niet warm en wordt stabiel geladen.
goedkope 3x1,5mm kabel kan, laag ampere kiezen en in begin even controleren.
goedkope 3x1,5mm kabel kan, laag ampere kiezen en in begin even controleren.
Daily: V60 D6 AWD Summum Plug In Hybrid / 2013 / zwart
Hobby: 850 GLT 2.5 20V / 1992 / Alter 1 / 601 rood
Hobby: 850 GLT 2.5 20V / 1992 / Alter 1 / 601 rood