Ik heb eigenlijk al zo lang ik de auto heb last van trillingen, en er schoot me net ineens iets te binnen... Het was me afgelopen weekend al opgevallen dat er aan de voorkant een beschermplaat die onder de radiator door hangt los hing in het midden... Zou het misschien kunnen zijn dat als de wind hier achter komt hij gaat klepperen en ik daardoor trillingen in de auto krijg?
Ik had al gekeken of ik 'm weer vast gezet kreeg, maar hij wil niet achter de bumper blijven hangen. Dus als test met duct tape vast gezet en een stukje snelweg gepakt, en de trillingen waren nog niet helemaal weg, maar wel voor 80%...
Zonder bumper in de weg zag het er zo uit:
De onderkant is duidelijk uitgezakt, de ophangpunten van de cover misten lipjes en er ontbrak een rubber afdichtstrip.
Dus vandaag maar even bij Marans in Veldhoven langs gereden en een vervangende cover + rubberstrip gescoord. Het bleek achteraf wel een 2006 model cover te zijn, maar zo gebroederlijk naast elkaar kun je wel zien hoe Volvo de cover aan de voorkant heeft aangepast:
Het monteren was nog een beetje lastig omdat in het 2006 model zo te zien de schroeven aan de zijkant iets naar achteren zitten, maar met wat geduld was het toch passend te monteren.
Met de rubberen strip er voor langs is in ieder geval het gat afgesloten waar de wind grip op kreeg. Hij lijkt nog een beetje doorgezakt maar dat is alleen optisch zo omdat de nieuwe cover verder naar voren steekt:
En met de bumper er weer op is het aan de onderkant nu weer helemaal strak:
En na een testritje net ook duidelijk dat de trilling zonder duct tape nog steeds weg was
/me happy