Goed om te horen.
Ook qua aanpassingen geen uitslag begrenzers en/of software-updates?
Wegligging V70 aanpassen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
helemaal niks....
wel heb ik andere veren achter vanwege 150kg gereedschap wat ik mee zeul..
en 8 nutteloze bandenspannings sensoren.
wel heb ik andere veren achter vanwege 150kg gereedschap wat ik mee zeul..
en 8 nutteloze bandenspannings sensoren.
Was één V90
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
Paul rijdt met zijn blauwe monster ook 19 inch op een normaal chassis.
Was daar erg tevreden over.
Was daar erg tevreden over.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Weet niet of ik het al gezegd had, maar als je eens wilt rijden in een V70 met dynamisch chassis en 19" ben je van harte welkom hoor!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08
Interessante discussie heir, ik ben zelf redelijk tevreden over de wegligging van mijn V70 MJ 2015. Je merkt dat comfort de overhand heeft, soms iets teveel.
Wat heb je exact nodig om de specificaties van de dynamic edition te krijgen. eerder werd geschreven over Eibach Pro kit? Is de inbouw zelf te doen of beter over te laten door een specialist.
Tot slot hoeveel lager is de dynamic ediiton voor en achter precies?
Wat heb je exact nodig om de specificaties van de dynamic edition te krijgen. eerder werd geschreven over Eibach Pro kit? Is de inbouw zelf te doen of beter over te laten door een specialist.
Tot slot hoeveel lager is de dynamic ediiton voor en achter precies?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dynamic is 2 cm lager voor en achter. Door alleen het aanpassen van de verden heb je nog geen dynamic chassis. De dempers zijn nl ook wat stugger, en de vraag is natuurlijk of de veren van Eibach dezelfde karakteristiek hebben als origineel dynamic.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Van dat aanbod wil ik graag eens gebruik maken, lijkt me nl heel interessant om eens het gevoel te krijgen.edraket schreef: Weet niet of ik het al gezegd had, maar als je eens wilt rijden in een V70 met dynamisch chassis en 19" ben je van harte welkom hoor!
Laatst gewijzigd door Rha007 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- Rudyvg
- 4th Gear member
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
- Locatie: Leiden
Gek hè, rij met 18" en dynamic chassis en die vind ik nog steeds minder strak rijden dan mijn vorige auto, een vw Passat Highline met 17"velgen. Geen sportchassis oid.
Zal ook vast met het gewicht te maken hebben. Maar een V70 is volgens mij ook in dynamic trim nog steeds behoorlijk comfortabel. De zogenaamde sportstoelen geven ook niet echt heel veel extra steun.
Maw, volgens mij moet je echt rigoureus te werk gaan wil je er een echte bochtenridder van maken.
Zal ook vast met het gewicht te maken hebben. Maar een V70 is volgens mij ook in dynamic trim nog steeds behoorlijk comfortabel. De zogenaamde sportstoelen geven ook niet echt heel veel extra steun.
Maw, volgens mij moet je echt rigoureus te werk gaan wil je er een echte bochtenridder van maken.
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Dankzij Edraket heb ik vandaag mogen ervaren wat een V70 Dynamic edition met 19" wielen eronder doet. Wederom had ik na enkele minuten door dat een Dynamic edition de betere keus voor mij was geweest. Het directe stuurgedrag ligt mij vele malen beter dan het zweverige van mijn V70. Ook het comfort van het chassis icm 19" wielen viel mij absoluut niet tegen, het blijft voor mij comfortabel genoeg.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Had al voorgesteld om de hele auto te ruilen, dat is nl een stuk eenvoudiger dan de verden en dempers 

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Eerlijk gezegd geen idee hoe nu verder. Ik heb absoluut geen spijt van mijn V70, maar wil toch heel graag het zweverige uit de auto halen. Hoe ik dat ga realiseren, als het al haalbaar is, weet ik nog niet.mga1600 schreef: En nu....? Veren en schokbrekers ruilen met Edraket- die wilde er toch eigenlijk van af? Of zijn er meer verschillen tussen het Dynamic en het Comfort Chassis?
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Rha007 ben het wel met je eens de V70 is geen strak sturende auto.
Ik rij dan met 19inch en summum onderstel met aangepaste veren achter vanwege het gewicht.
Het rijdt comfortabel en op lange afstanden is het een fijne reisauto. Maar ik moet altijd wennen als ik het weekend uit onze Saab 93 kom en maandags weer in die wiebel bak stap..
Nou speelt vermogen ook een rol want 100 pk en 2 cilinder minder is altijd wennen.
Ik heb bij mijn V50 geprobeerd die strakker te laten sturen lees schroefwerk bussen banden aangepaste wiel geometrie.
Kan uit ervaring zeggen dat wij het niet voor elkaar kregen om hem net zo strak te laten sturen als een Focus terwijl deze auto het zelfde platform heeft.
Ik rij dan met 19inch en summum onderstel met aangepaste veren achter vanwege het gewicht.
Het rijdt comfortabel en op lange afstanden is het een fijne reisauto. Maar ik moet altijd wennen als ik het weekend uit onze Saab 93 kom en maandags weer in die wiebel bak stap..
Nou speelt vermogen ook een rol want 100 pk en 2 cilinder minder is altijd wennen.
Ik heb bij mijn V50 geprobeerd die strakker te laten sturen lees schroefwerk bussen banden aangepaste wiel geometrie.
Kan uit ervaring zeggen dat wij het niet voor elkaar kregen om hem net zo strak te laten sturen als een Focus terwijl deze auto het zelfde platform heeft.
Was één V90
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nog even terug komend op het sturen. Ik heb ook even in RHA zijn auto gereden, en als je terug gaat merk je inderdaad wel dat het allemaal wat slapper en wiebeliger aanvoelt. Maar dat komt niet alleen van de veren en dempers. RHA vertelde dat hij had begrepen dat het stuurhuis ook anders was bij de nieuwe modellen, en ik kan dat wel plaatsen. Ik dacht dat het sturen alleen van de veren en dempers vandaan kwam, maar het stuurgevoel zelf is al heel anders. Dat zal ook wel een duit in het zakje doen, en dat samen met de veren en dempers wordt het opeens een heel andere auto.
Ik heb laatst eens in een nieuwe passat gereden, en stapte toen weer in mijn V70 van 2008. Dan pas merk je wat een enorm verschil er is. Het enorme boot gevoel, langzaam reageren, overhellen in de bocht enzovoort. Aan de andere kant kon de passat weer niet tippen aan het comfort van de V70 met 215.000 km op de teller!
Ik denk dat je het stuurgevoel wel ietsje beter kunt krijgen met andere veren, maar dat het niet zo wordt als een dynamic edition. Zelf zou ik eerder de voorkeur hebben voor de Volvo veren icm originele dempers ipv eibach. Denk dat die laatste toch weer ietsje stugger zijn, en dan raakt de balans in de auto zoek. VErder zou ik niet gaan. Ook dempers vervangen is best prijzig, zeker als je het laat doen. Ik zeg ermee leren leven en accepteren dat het is zoals het is en over een paar jaar maar weer zien.
Elk voordeel hep zijn nadeel, en het comfort van een standaard onderstel is ook erg fijn, tenzij je elke bocht aanvalt. Maar dan heb je sowieso de verkeerde auto gekocht.
Ik heb laatst eens in een nieuwe passat gereden, en stapte toen weer in mijn V70 van 2008. Dan pas merk je wat een enorm verschil er is. Het enorme boot gevoel, langzaam reageren, overhellen in de bocht enzovoort. Aan de andere kant kon de passat weer niet tippen aan het comfort van de V70 met 215.000 km op de teller!
Ik denk dat je het stuurgevoel wel ietsje beter kunt krijgen met andere veren, maar dat het niet zo wordt als een dynamic edition. Zelf zou ik eerder de voorkeur hebben voor de Volvo veren icm originele dempers ipv eibach. Denk dat die laatste toch weer ietsje stugger zijn, en dan raakt de balans in de auto zoek. VErder zou ik niet gaan. Ook dempers vervangen is best prijzig, zeker als je het laat doen. Ik zeg ermee leren leven en accepteren dat het is zoals het is en over een paar jaar maar weer zien.
Elk voordeel hep zijn nadeel, en het comfort van een standaard onderstel is ook erg fijn, tenzij je elke bocht aanvalt. Maar dan heb je sowieso de verkeerde auto gekocht.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
Ja of een stuurhuis wissel.
Geen idee of dat technisch maakbaar en betaalbaar is...
Er mee leren leven is inderdaad de meest praktische optie.
Ik ervaar mijn V70 overigens niet als zweverig.
Terwijl ik inmiddels toch heel veel vergelijkingsmateriaal gereden heb.
Van knalhard tot Frans zweverig.
Maar dynamisch is tie ook niet (gelukkig!).
Geen idee of dat technisch maakbaar en betaalbaar is...
Er mee leren leven is inderdaad de meest praktische optie.
Ik ervaar mijn V70 overigens niet als zweverig.
Terwijl ik inmiddels toch heel veel vergelijkingsmateriaal gereden heb.
Van knalhard tot Frans zweverig.
Maar dynamisch is tie ook niet (gelukkig!).
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mijne is ook niet zweverig terwijl de MY13 van mijn vader dat absoluut wel was. Deze stuurt ook veel lekkerder (19inch ipv 18inch)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je een stuurhuiswissel en veren en dempers wilt aanpassen ben je ook zomaar 3000 euro verder. Kun je beter op zoek naar een nieuwere auto.
Overigens denk ik dat je het stuurhuis niet kunt wisselen voor een nieuwer type, de software om de nieuwere pomp aan te kunnen ssturen is denk ik niet in een oudere auto te laden. die heeft een heel andere ECU.
Overigens denk ik dat je het stuurhuis niet kunt wisselen voor een nieuwer type, de software om de nieuwere pomp aan te kunnen ssturen is denk ik niet in een oudere auto te laden. die heeft een heel andere ECU.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Een stuurhuis wissel gaat me echt te ver, denk trouwens niet dat dit technisch mogelijk is.
Ik heb de afgelopen weken de voors en tegens eens voor mezelf op een rijtje gezet en mezelf afgevraagd wat ik nu precies mis aan mijn V70.
Het enige wat ik mis nadat ik twee keer in een Dynamic Edition heb gereden, is het het directe stuurgedrag. Ik ben absoluut geen bochten ridder, maar vind een Dynamic Edtion gewoon net even wat lekkerder en directer sturen.
Zoals Ed al schreef, heb ik er nog eens uitgebreid met mijn dealer over gehad en deze vertelde mij dat het een combinatie van allerlei factoren is, wat de beleving van een Dynamic Edition tov mijn V70 zo anders maakt.
Inmiddels besef ik me dat dit ik dit nooit ga bereiken met mijn V70. Alleen met 19" wielen eronder zal dit ook niet oplossen.
Heb ik dan spijt van mijn aankoop? NEE, absoluut niet. Ik geniet nog elke dag van onze auto. Het comfort cq zachter veren van de auto heeft ook zo zijn voordelen.
Laatst nog met volle bepakking plus 55kg hond achterin een paar dagen weggeweest en dan besef je toch echt dat de V70 een heerlijke comfortabele reisauto is.
Ik heb dan ook besloten om verder niks aan de vering en/of dempers te doen omdat het huidige stuurgedrag mij niet dusdanig stoort, dat ik er zoveel geld in wil investeren.
Kortom: de komende jaren ga ik gewoon genieten van de V70 zoals die is en dat is absoluut geen straf.
Ik heb de afgelopen weken de voors en tegens eens voor mezelf op een rijtje gezet en mezelf afgevraagd wat ik nu precies mis aan mijn V70.
Het enige wat ik mis nadat ik twee keer in een Dynamic Edition heb gereden, is het het directe stuurgedrag. Ik ben absoluut geen bochten ridder, maar vind een Dynamic Edtion gewoon net even wat lekkerder en directer sturen.
Zoals Ed al schreef, heb ik er nog eens uitgebreid met mijn dealer over gehad en deze vertelde mij dat het een combinatie van allerlei factoren is, wat de beleving van een Dynamic Edition tov mijn V70 zo anders maakt.
Inmiddels besef ik me dat dit ik dit nooit ga bereiken met mijn V70. Alleen met 19" wielen eronder zal dit ook niet oplossen.
Heb ik dan spijt van mijn aankoop? NEE, absoluut niet. Ik geniet nog elke dag van onze auto. Het comfort cq zachter veren van de auto heeft ook zo zijn voordelen.
Laatst nog met volle bepakking plus 55kg hond achterin een paar dagen weggeweest en dan besef je toch echt dat de V70 een heerlijke comfortabele reisauto is.
Ik heb dan ook besloten om verder niks aan de vering en/of dempers te doen omdat het huidige stuurgedrag mij niet dusdanig stoort, dat ik er zoveel geld in wil investeren.
Kortom: de komende jaren ga ik gewoon genieten van de V70 zoals die is en dat is absoluut geen straf.
Laatst gewijzigd door Rha007 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5