Passat GTE vs V60 PIH

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3167
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Over die verantwoordelijkheid bij autonoom rijdende auto's gesproken: dit zegt Volvo vandaag al (zie hun website)

Hakan Samuelsson - Hakan Samuelsson - Volvo Car Group President en CEO
"Volvo accepteert volledige verantwoordelijkheid voor al onze auto's die autonoom rijden. We zijn een van de eerste automerken in de wereld die deze belofte maakt."
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Rob M schreef: Als ik naar andere merken kijk denk ik ook dat Volvo erg goed bezig is. BMW bijvoorbeeld maakt nu hybrides van hun bestaande modellen, maar dat is puur voor de bühne (en de bijtelling) Daarnaast is loyaliteit tegenwoordig minder belangrijk dan vroeger toen mensen hun hele leven hetzelfde merk bleven rijden. Waarschijnlijk komt dat, nu de economische voordelen vervagen, langzaam weer terug. Overigens ben ik erg loyaal aan Volvo en heb het merk bij mijn opdrachtgever geïntroduceerd als alternatief voor de inferieure auto's waar totdan mee gereden werd. Overigens was de dealer/importeur hier ook debet aan. Problemen werden niet, of niet adequaat opgelost. Iets wat bij Volvo nog niet is voorgekomen en waardoor loyaliteit voor een merk(beleving) alleen maar groeit.
BMW doet niets anders dan de hybride techniek van Toyota toepassen in hun auto's, geen eigen ontwikkeling aan gedaan. Daarintegen gebruikt Toyota de BMW diesels omdat ze zelf geen fatsoenlijke diesel meer uit de pen kregen die mee kon doen met de rest qua vermogen en brandstof verbruik.

Wat betreft Passat GTE of V60 PIH, de GTE varianten zie ik helaas tot op heden vaak als asociale beren door het verkeer heen harken, waar de Hybride voor een krappe 10 jaar geleden voor de echte geitenwollen sok was zijn het gros van de Hybride rijders tegenwoordig leaserijders die het voor de centen doen en liefst de volle bak aan vermogen vol continue gebruiken en zich niet bepaald Heren en dames in het verkeer tonen. Dat idee heb ik bij de volvo PIH rijders wat minder, hoewel er wel veel lease yuppen in een V40 D4 rijden en maar al te graag zich laten zien op een onbehoorlijke manier.

Wat gevoelsmatig zeg ik voor kwaliteit Volvo boven de VW, maargoed ik ben dan wellicht niet zonder vooroordeel ;-)
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik hoor het al, ik ga mijn D6 inruilen voor een T5
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

mga1600 schreef: Over die verantwoordelijkheid bij autonoom rijdende auto's gesproken: dit zegt Volvo vandaag al (zie hun website)

Hakan Samuelsson - Hakan Samuelsson - Volvo Car Group President en CEO
"Volvo accepteert volledige verantwoordelijkheid voor al onze auto's die autonoom rijden. We zijn een van de eerste automerken in de wereld die deze belofte maakt."
Ik heb een vermoeden dat wanneer er een Volvo is die autonoom voor een paar miljoen schade rijd de strekking van de verzekeraar vast anders zal zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Paul schreef: Ik hoor het al, ik ga mijn D6 inruilen voor een T5
Het is de mens, niet de auto 8-)
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3167
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

diesel01 schreef:
mga1600 schreef: Over die verantwoordelijkheid bij autonoom rijdende auto's gesproken: dit zegt Volvo vandaag al (zie hun website)

Hakan Samuelsson - Hakan Samuelsson - Volvo Car Group President en CEO
"Volvo accepteert volledige verantwoordelijkheid voor al onze auto's die autonoom rijden. We zijn een van de eerste automerken in de wereld die deze belofte maakt."
Ik heb een vermoeden dat wanneer er een Volvo is die autonoom voor een paar miljoen schade rijd de strekking van de verzekeraar vast anders zal zijn.
Allerlei officials claimen dat het allergrootste deel van de ongelukken vandaag door menselijke fout geschiedt. Dan mag een computer toch zeker ook wel eens een foutje maken....?

Er zal nog wel wat water door de Rijn vloeien voor het zover is, maar de verkeersministers zijn nu ook al bezig om de wetten internationaal aan te passen. Heus....het komt!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

sebastiaan84 schreef: BMW doet niets anders dan de hybride techniek van Toyota toepassen in hun auto's, geen eigen ontwikkeling aan gedaan. .
en die hybridetechniek komt bij Yamaha vandaan, onlangs vernomen van iemand bij Yamaha
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Mbx
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 02.03.2016 - 18:48
Locatie: Hilversum

Msuidgeest schreef: Het prijsverschil is over de hele looptijd maar 1680 euro. En omdat je het hier vraagt en niet op het VW-forum ...

open doel

schot

raak
Inderdaad, voor dat prijs verschil is het verschil in luxe + vermogen goed te verantwoorden :)
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Walter schreef:
sebastiaan84 schreef: BMW doet niets anders dan de hybride techniek van Toyota toepassen in hun auto's, geen eigen ontwikkeling aan gedaan. .
en die hybridetechniek komt bij Yamaha vandaan, onlangs vernomen van iemand bij Yamaha
Samenwerkingsverband, alle hoogstandjes van Toyota komen uit de koker van Yamaha. De motor uit de legendarisch 2000 GT, de 4AGE 16v blokken uit de jaren 80, de silvertop/blacktop motoren uit de jaren 90 (1.6 20v n/a met 165 pk rondom 7.800 rpm en redline rond 9.000 rpm) de V10 in de Lexus LFA, stuk voor stuk hoogstandjes van Toyota in samenwerking met Yamaha.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”