vanaf €46.995 en €51.995
mooie aanbiedingen.
De concurrentie is blijkbaar hevig. Op zich fijn dat men de prijs heeft aangepast. Daardoor blijven de auto's minder een eendagsvlieg en zal Volvo haar aandacht nog even blijven richten op onze populaire 5 cilinder diesel.
Ook de C350e is momenteel als estate vanaf €51995 te verkrijgen. Ca. 8k voordeliger dan voorheen.
Beetje rommelen met de uitrusting en ziehier.
Geloof me. Die V60TE is bij meer dan 20k / jaar veel voordeliger dan die benzine MB versie. Zeker als je er ook nog caravan km's bij hebt. En qua zitruimte is de v60 duidelijk beter en fijner.
V60 Twin Engine Editions
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Idd. Dan zijn nu pas de prijzen op het niveau dat ik in mei 2013 voor mijn exemplaar moest betalen.vaudi schreef: vanaf €46.995 en €51.995
mooie aanbiedingen.
De concurrentie is blijkbaar hevig. Op zich fijn dat men de prijs heeft aangepast. Daardoor blijven de auto's minder een eendagsvlieg en zal Volvo haar aandacht nog even blijven richten op onze populaire 5 cilinder diesel.
Ook de C350e is momenteel als estate vanaf €51995 te verkrijgen. Ca. 8k voordeliger dan voorheen.
Beetje rommelen met de uitrusting en ziehier.
Geloof me. Die V60TE is bij meer dan 20k / jaar veel voordeliger dan die benzine MB versie. Zeker als je er ook nog caravan km's bij hebt. En qua zitruimte is de v60 duidelijk beter en fijner.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Zeker, marktwerking heet dat.
Alleen van een autofabrikant / importeur verwacht ik lange termijn visies. Worden we nu goed behandeld dan wordt er een relatie opgebouwd en zal de band met Volvo alleen maar groeien. Daarom is de aftersales zo belangrijk. Met name bij auto's die qua techniek een nieuwe weg inslaan.
Dat gepaard met wat ongemak voor de berijders/eigenaren en voor de dealer organisatie. Uiteraard verwachten we dan ook acceptabele prijzen voor de nieuwe techniek.
Is het onderhoud door de techniek abnormaal duur of onbetaalbaar, dan worden dit soort auto's afgestoten en de eigenaren blijven met een kater achter. Met als gevolg dat ze massaal het merk de rug toekeren. Dat zal zeker ook haar uitwerking hebben op de aantallen andere auto's van het betreffende merk.
Alleen van een autofabrikant / importeur verwacht ik lange termijn visies. Worden we nu goed behandeld dan wordt er een relatie opgebouwd en zal de band met Volvo alleen maar groeien. Daarom is de aftersales zo belangrijk. Met name bij auto's die qua techniek een nieuwe weg inslaan.
Dat gepaard met wat ongemak voor de berijders/eigenaren en voor de dealer organisatie. Uiteraard verwachten we dan ook acceptabele prijzen voor de nieuwe techniek.
Is het onderhoud door de techniek abnormaal duur of onbetaalbaar, dan worden dit soort auto's afgestoten en de eigenaren blijven met een kater achter. Met als gevolg dat ze massaal het merk de rug toekeren. Dat zal zeker ook haar uitwerking hebben op de aantallen andere auto's van het betreffende merk.
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Als de overheid nu eens een langetermijnvisie liet zien, misschien dat de fabrikanten ook die weg in zouden slaan. In 2013 was er gewoon geen concurrentie in dit segment maar wel een hele grote stimuleringspot. Dan werk je als overheid dit soort (te) hoge prijzen in de hand. Ik probeer het niet goed te praten maar snap het wel. Er waren niet meer V60 PIHs verkocht als de prijzen lager waren geweest. Nu is dat wel het geval.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Is zo'n benz echt nog krapper dan een V60 ?vaudi schreef: vanaf €46.995 en €51.995
mooie aanbiedingen.
De concurrentie is blijkbaar hevig. Op zich fijn dat men de prijs heeft aangepast. Daardoor blijven de auto's minder een eendagsvlieg en zal Volvo haar aandacht nog even blijven richten op onze populaire 5 cilinder diesel.
Ook de C350e is momenteel als estate vanaf €51995 te verkrijgen. Ca. 8k voordeliger dan voorheen.
Beetje rommelen met de uitrusting en ziehier.
Geloof me. Die V60TE is bij meer dan 20k / jaar veel voordeliger dan die benzine MB versie. Zeker als je er ook nog caravan km's bij hebt. En qua zitruimte is de v60 duidelijk beter en fijner.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39
Zucht.. Stop nou eens met het vergelijken van appels met peren.. My 2012, 2013 en 2014 waren uitsluitend D6 Summums, met wat pakketten kosten die nu nog steeds snel 70k. Een D5 is geen D6. Een uitgeklede naaktslak-Edition is geen Summum. Een lease Edition kun je alleen leasen, niet kopen, de lagere prijs daarvoor betekent nul euro korting voor de leasemij en dus per saldo hetzelfde leasetarief (alleen iets lagere bijtelling).
Zoveel lager zijn de prijzen niet geworden, er is alleen meer keuze gekomen: geknepen motoren en kale basisversies zijn toegevoegd aan het palet.
Wat Volvo deed is wat heel gangbaar is in de branche: de eerste series van iets nieuws dat op de weg komt eerst in de meest aangeklede variant op de weg krijgen: een soort rijdende reclamezuilen. VW start haar hybrides ook in een flink aangekleed GTE jasje waardoor het concept een dynamisch imago krijgt. Dat lukt niet met lullige kale basisversies, daarmee krijgt iets al snel een sullig saai Prius-imago..
Zoveel lager zijn de prijzen niet geworden, er is alleen meer keuze gekomen: geknepen motoren en kale basisversies zijn toegevoegd aan het palet.
Wat Volvo deed is wat heel gangbaar is in de branche: de eerste series van iets nieuws dat op de weg komt eerst in de meest aangeklede variant op de weg krijgen: een soort rijdende reclamezuilen. VW start haar hybrides ook in een flink aangekleed GTE jasje waardoor het concept een dynamisch imago krijgt. Dat lukt niet met lullige kale basisversies, daarmee krijgt iets al snel een sullig saai Prius-imago..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39
en ps: de V60 is inmiddels al 6.5 jaar op de markt, de opvolger zal niet meer lang op zich laten wachten. Zoals ook voor alle andere autofabrikanten geldt: in de nadagen van een model moet je je prijzen omlaag gooien wil je nog iets verkocht krijgen, hetzij in de vorm van lagere prijzen, danwel via allerlei extra's, hogere inruilprijzen, betere standaarduitrusting etc. De V60 is inmiddels serieus gedateerd naast alle nieuwe modellen van de concurrenten.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13745
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
onzin…vaudi schreef: Zeker, marktwerking heet dat.
Alleen van een autofabrikant / importeur verwacht ik lange termijn visies. Worden we nu goed behandeld dan wordt er een relatie opgebouwd en zal de band met Volvo alleen maar groeien. Daarom is de aftersales zo belangrijk. Met name bij auto's die qua techniek een nieuwe weg inslaan.
Dat gepaard met wat ongemak voor de berijders/eigenaren en voor de dealer organisatie. Uiteraard verwachten we dan ook acceptabele prijzen voor de nieuwe techniek.
Is het onderhoud door de techniek abnormaal duur of onbetaalbaar, dan worden dit soort auto's afgestoten en de eigenaren blijven met een kater achter. Met als gevolg dat ze massaal het merk de rug toekeren. Dat zal zeker ook haar uitwerking hebben op de aantallen andere auto's van het betreffende merk.
- Dustymauve
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 22.07.2015 - 20:55
Mijn V60 special edition D5 was ruim over de 70k met alle opties die ik erbij heb genomen.Tevens heb ik gemerkt dat er weinig D6 berijders over meer dan 345pk beschikken..Skibs schreef: Zucht.. Stop nou eens met het vergelijken van appels met peren.. My 2012, 2013 en 2014 waren uitsluitend D6 Summums, met wat pakketten kosten die nu nog steeds snel 70k. Een D5 is geen D6. Een uitgeklede naaktslak-Edition is geen Summum. Een lease Edition kun je alleen leasen, niet kopen, de lagere prijs daarvoor betekent nul euro korting voor de leasemij en dus per saldo hetzelfde leasetarief (alleen iets lagere bijtelling).
Zoveel lager zijn de prijzen niet geworden, er is alleen meer keuze gekomen: geknepen motoren en kale basisversies zijn toegevoegd aan het palet.
Wat Volvo deed is wat heel gangbaar is in de branche: de eerste series van iets nieuws dat op de weg komt eerst in de meest aangeklede variant op de weg krijgen: een soort rijdende reclamezuilen. VW start haar hybrides ook in een flink aangekleed GTE jasje waardoor het concept een dynamisch imago krijgt. Dat lukt niet met lullige kale basisversies, daarmee krijgt iets al snel een sullig saai Prius-imago..
Een uitgeklede versie is dus een keuze, geen noodzaak. Sommige personen geven nu eenmaal meer om opties dan anderen. Prima in mijn ogen. Ik ben dan na 15 jaar in dienst van volvo te zijn geweest wel een beetje partijdig

- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Hoe krijg jij 345pk uit een D5 TE? Uitgaande van het feit dat vermogenstoename alleen uit de dieselmotor (163pk) en niet uit de elektromotor (68pk) te halen valt, moet je de D5 dus hebben opgekrikt tot bijna 280pk? Dat is een stijging van meer dan 110pk. Polestar en andere tuners komen niet verder dan ca. 230pk voor de dieselmotor, het door jou genoemde cijfer gaat niet lukken met een chiptuning alleen. Dan moeten er serieuze hardware-aanpassingen worden gedaan.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Klopt, Tuning van de diesel van 215pk naar 275pkNielsPHEV schreef: 345pk is toch de standaard stage 2 upgrade van rica is feintelijk "maar" +65PK aangezien de D5 de D6 hardware heeft
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Is de D5 TE dan enkel softwarematig "geknepen" t.o.v. de D6 TE?IV39 schreef:Klopt, Tuning van de diesel van 215pk naar 275pkNielsPHEV schreef: 345pk is toch de standaard stage 2 upgrade van rica is feintelijk "maar" +65PK aangezien de D5 de D6 hardware heeft
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir