V60 Twin Engine Editions

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

vanaf €46.995 en €51.995
mooie aanbiedingen.
De concurrentie is blijkbaar hevig. Op zich fijn dat men de prijs heeft aangepast. Daardoor blijven de auto's minder een eendagsvlieg en zal Volvo haar aandacht nog even blijven richten op onze populaire 5 cilinder diesel.

Ook de C350e is momenteel als estate vanaf €51995 te verkrijgen. Ca. 8k voordeliger dan voorheen.
Beetje rommelen met de uitrusting en ziehier.

Geloof me. Die V60TE is bij meer dan 20k / jaar veel voordeliger dan die benzine MB versie. Zeker als je er ook nog caravan km's bij hebt. En qua zitruimte is de v60 duidelijk beter en fijner.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

vaudi schreef: vanaf €46.995 en €51.995
mooie aanbiedingen.
De concurrentie is blijkbaar hevig. Op zich fijn dat men de prijs heeft aangepast. Daardoor blijven de auto's minder een eendagsvlieg en zal Volvo haar aandacht nog even blijven richten op onze populaire 5 cilinder diesel.

Ook de C350e is momenteel als estate vanaf €51995 te verkrijgen. Ca. 8k voordeliger dan voorheen.
Beetje rommelen met de uitrusting en ziehier.

Geloof me. Die V60TE is bij meer dan 20k / jaar veel voordeliger dan die benzine MB versie. Zeker als je er ook nog caravan km's bij hebt. En qua zitruimte is de v60 duidelijk beter en fijner.
Idd. Dan zijn nu pas de prijzen op het niveau dat ik in mei 2013 voor mijn exemplaar moest betalen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik zie een Tesla S60 nu ook voor 70K staan, 21% (of straks 22%) voor alles boven de 50K heeft dat effect nu eenmaal
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Zeker, marktwerking heet dat.
Alleen van een autofabrikant / importeur verwacht ik lange termijn visies. Worden we nu goed behandeld dan wordt er een relatie opgebouwd en zal de band met Volvo alleen maar groeien. Daarom is de aftersales zo belangrijk. Met name bij auto's die qua techniek een nieuwe weg inslaan.

Dat gepaard met wat ongemak voor de berijders/eigenaren en voor de dealer organisatie. Uiteraard verwachten we dan ook acceptabele prijzen voor de nieuwe techniek.

Is het onderhoud door de techniek abnormaal duur of onbetaalbaar, dan worden dit soort auto's afgestoten en de eigenaren blijven met een kater achter. Met als gevolg dat ze massaal het merk de rug toekeren. Dat zal zeker ook haar uitwerking hebben op de aantallen andere auto's van het betreffende merk.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Als de overheid nu eens een langetermijnvisie liet zien, misschien dat de fabrikanten ook die weg in zouden slaan. In 2013 was er gewoon geen concurrentie in dit segment maar wel een hele grote stimuleringspot. Dan werk je als overheid dit soort (te) hoge prijzen in de hand. Ik probeer het niet goed te praten maar snap het wel. Er waren niet meer V60 PIHs verkocht als de prijzen lager waren geweest. Nu is dat wel het geval.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

MY13 en MY14 was er meer vraag dan aanbod naar V60 PIH's dus ook geen noodzaak om de prijzen te verlagen
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

vaudi schreef: vanaf €46.995 en €51.995
mooie aanbiedingen.
De concurrentie is blijkbaar hevig. Op zich fijn dat men de prijs heeft aangepast. Daardoor blijven de auto's minder een eendagsvlieg en zal Volvo haar aandacht nog even blijven richten op onze populaire 5 cilinder diesel.

Ook de C350e is momenteel als estate vanaf €51995 te verkrijgen. Ca. 8k voordeliger dan voorheen.
Beetje rommelen met de uitrusting en ziehier.

Geloof me. Die V60TE is bij meer dan 20k / jaar veel voordeliger dan die benzine MB versie. Zeker als je er ook nog caravan km's bij hebt. En qua zitruimte is de v60 duidelijk beter en fijner.
Is zo'n benz echt nog krapper dan een V60 ?
Skibs
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39

Zucht.. Stop nou eens met het vergelijken van appels met peren.. My 2012, 2013 en 2014 waren uitsluitend D6 Summums, met wat pakketten kosten die nu nog steeds snel 70k. Een D5 is geen D6. Een uitgeklede naaktslak-Edition is geen Summum. Een lease Edition kun je alleen leasen, niet kopen, de lagere prijs daarvoor betekent nul euro korting voor de leasemij en dus per saldo hetzelfde leasetarief (alleen iets lagere bijtelling).

Zoveel lager zijn de prijzen niet geworden, er is alleen meer keuze gekomen: geknepen motoren en kale basisversies zijn toegevoegd aan het palet.

Wat Volvo deed is wat heel gangbaar is in de branche: de eerste series van iets nieuws dat op de weg komt eerst in de meest aangeklede variant op de weg krijgen: een soort rijdende reclamezuilen. VW start haar hybrides ook in een flink aangekleed GTE jasje waardoor het concept een dynamisch imago krijgt. Dat lukt niet met lullige kale basisversies, daarmee krijgt iets al snel een sullig saai Prius-imago..
Skibs
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39

en ps: de V60 is inmiddels al 6.5 jaar op de markt, de opvolger zal niet meer lang op zich laten wachten. Zoals ook voor alle andere autofabrikanten geldt: in de nadagen van een model moet je je prijzen omlaag gooien wil je nog iets verkocht krijgen, hetzij in de vorm van lagere prijzen, danwel via allerlei extra's, hogere inruilprijzen, betere standaarduitrusting etc. De V60 is inmiddels serieus gedateerd naast alle nieuwe modellen van de concurrenten.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

vaudi schreef: Zeker, marktwerking heet dat.
Alleen van een autofabrikant / importeur verwacht ik lange termijn visies. Worden we nu goed behandeld dan wordt er een relatie opgebouwd en zal de band met Volvo alleen maar groeien. Daarom is de aftersales zo belangrijk. Met name bij auto's die qua techniek een nieuwe weg inslaan.

Dat gepaard met wat ongemak voor de berijders/eigenaren en voor de dealer organisatie. Uiteraard verwachten we dan ook acceptabele prijzen voor de nieuwe techniek.

Is het onderhoud door de techniek abnormaal duur of onbetaalbaar, dan worden dit soort auto's afgestoten en de eigenaren blijven met een kater achter. Met als gevolg dat ze massaal het merk de rug toekeren. Dat zal zeker ook haar uitwerking hebben op de aantallen andere auto's van het betreffende merk.
onzin…
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Skibs schreef: ... De V60 is inmiddels serieus gedateerd naast alle nieuwe modellen van de concurrenten.
In dit forum deel gaat het over de PIH / TE, die zijn op basis van de hybride techniek nog steeds modern.
Skibs
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39

I know, de techniek mag modern zijn, maar die zit wel in een gedateerd jasje.
Gebruikersavatar
Dustymauve
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 22.07.2015 - 20:55

Skibs schreef: Zucht.. Stop nou eens met het vergelijken van appels met peren.. My 2012, 2013 en 2014 waren uitsluitend D6 Summums, met wat pakketten kosten die nu nog steeds snel 70k. Een D5 is geen D6. Een uitgeklede naaktslak-Edition is geen Summum. Een lease Edition kun je alleen leasen, niet kopen, de lagere prijs daarvoor betekent nul euro korting voor de leasemij en dus per saldo hetzelfde leasetarief (alleen iets lagere bijtelling).

Zoveel lager zijn de prijzen niet geworden, er is alleen meer keuze gekomen: geknepen motoren en kale basisversies zijn toegevoegd aan het palet.

Wat Volvo deed is wat heel gangbaar is in de branche: de eerste series van iets nieuws dat op de weg komt eerst in de meest aangeklede variant op de weg krijgen: een soort rijdende reclamezuilen. VW start haar hybrides ook in een flink aangekleed GTE jasje waardoor het concept een dynamisch imago krijgt. Dat lukt niet met lullige kale basisversies, daarmee krijgt iets al snel een sullig saai Prius-imago..
Mijn V60 special edition D5 was ruim over de 70k met alle opties die ik erbij heb genomen.Tevens heb ik gemerkt dat er weinig D6 berijders over meer dan 345pk beschikken..
Een uitgeklede versie is dus een keuze, geen noodzaak. Sommige personen geven nu eenmaal meer om opties dan anderen. Prima in mijn ogen. Ik ben dan na 15 jaar in dienst van volvo te zijn geweest wel een beetje partijdig O-)
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Hoe krijg jij 345pk uit een D5 TE? Uitgaande van het feit dat vermogenstoename alleen uit de dieselmotor (163pk) en niet uit de elektromotor (68pk) te halen valt, moet je de D5 dus hebben opgekrikt tot bijna 280pk? Dat is een stijging van meer dan 110pk. Polestar en andere tuners komen niet verder dan ca. 230pk voor de dieselmotor, het door jou genoemde cijfer gaat niet lukken met een chiptuning alleen. Dan moeten er serieuze hardware-aanpassingen worden gedaan.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

345pk is toch de standaard stage 2 upgrade van rica is feintelijk "maar" +65PK aangezien de D5 de D6 hardware heeft
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

NielsPHEV schreef: 345pk is toch de standaard stage 2 upgrade van rica is feintelijk "maar" +65PK aangezien de D5 de D6 hardware heeft
Klopt, Tuning van de diesel van 215pk naar 275pk
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

IV39 schreef:
NielsPHEV schreef: 345pk is toch de standaard stage 2 upgrade van rica is feintelijk "maar" +65PK aangezien de D5 de D6 hardware heeft
Klopt, Tuning van de diesel van 215pk naar 275pk
Is de D5 TE dan enkel softwarematig "geknepen" t.o.v. de D6 TE?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Naar ik begreep heeft de D5 geen twin turbo, zoals de D6 die wel heeft.
Mochten ze beide dezelfde hardware hebben, dan zal met tuning de tuner de d5 wel op d6 waarden kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Motoren zijn exact gelijk, dus 2 turbo's
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

sterker nog je kon destijds in de zweedse configurator de eerste D5TE limited zoveel serie, die witte wagens, configureren met P* tuning waardoor je eigenlijk een D6 kocht
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”