Storing icm accuspanning

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1937
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Vandaag bij het wegrijden uit de parkeergarage kreeg ik de melding " storing remmen, stop auto z.s.m."
Ook brandden er 4 lampjes. Tweemaal de motor uit- en weer aangezet, maar de storing bleef.
De auto reed en remde verder normaal, dus eerst maar rustig naar huis gereden.

Thuisgekomen nogmaals motor uit en weer aan en toen was de storings melding weg, alleen het motorlampje brandde nog, maar zonder melding.
Vervolgens even de minpool van de accu losgehaald, 2 minuten gewacht, contact op 2 en weer aangesloten en motorlampje brandde ook niet meer.

Toen ik de motor startte liep die heel even onregelmatig en daarna is er niets meer aan de hand?

Na wat googelen kwam ik vooral topics tegen die dit wijten aan de accuspanning. Kan dit?
De auto is een week niet gebruikt, maar wel 2 x even van de oprit afgereden naar de oprit van de buren ivm ruimte maken op de oprit, dus twee keer starten zonder lange rit. Dit zou de accu kunnen verminderen denk ik?
Volgens de CFE is de accuspanning bij draaiende motor 12,7 en bij alleen contact aan 11,5. Zijn dit normale waarden?

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Accuspanning is te laag, zowel op contact als met draaiende motor. Denk dat je dynamo de geest heeft gegeven, of je accu kabel weerstand. Meet eens rechtstreeks op de kabels ipv de accu, of nog beter aan de dynamo met draaiende motor. Je moet dan ong 14 volt meten. als de accu dan 12 volt meet is er weerstand op de kabels. Als de dynamo nog steeds maar 12,7 volt geeft is de dynamo echt stuk.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1937
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Ik zou niet weten hoe ik dat moet meten? Ik heb nu alleen de CFE die dat voor me doet.

Ik krijg ook geen melding van de BC dat er te lage spanning is.
Is een dynamo vervangen een dure grap?

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1937
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Net nog een keer de CFE gecheckt en nu bij draaiende motor 13,7 en met contact 11,7. (tijdens het starten een dip naar 9,8)
Had vanmiddag wel even een stuk snelweg gepakt om de accu wat bij te laden, zou het dan toch alleen een slappe accu zijn?

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Daar lijkt het wel op. Beste is even aan de lader hangen om volledig op te laden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1937
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

edraket schreef: Daar lijkt het wel op. Beste is even aan de lader hangen om volledig op te laden.
Oké, die heb ik alleen niet, dus doe ik het opladen vandaag wel op de ouderwetse manier... ;-)
Bedankt.

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

CFE pakt de spanning van de computer.(deze wordt gestabiliseerd op 12,7 volt.) Deze is altijd iets lager. Meet eens direct bij de accu. (Of het pluspunt + massa in de motorruimte)

Mijn dynamo had ook dipjes van 12,8. Die was echt aan z'n einde. Dus vervangen, nu weer netjes 13,9 volt.
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1937
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Ik ben even bij de garage geweest en die hebben een multimeter aan de plus en minpool in de motorruimte gehangen en bij draaiende motor gaf dit 13,6 volt. Accu gaf 12,7 aan.

De accu is ook nog getest met een apparaatje en weet zo niet de waarden meer, maar accu was niet stuk in ieder geval.
Ik denk dat dit dan de normale waarden voor deze auto zijn.
De CFE geeft tijdens rijden de eerste tijd ook 13,7 aan en na een tijdje blijft ie schommelen tussen 12,8 en 13,1.

Bedankt voor het meedenken! 8-)

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Edwin schreef: Ik ben even bij de garage geweest en die hebben een multimeter aan de plus en minpool in de motorruimte gehangen en bij draaiende motor gaf dit 13,6 volt. Accu gaf 12,7 aan.

De accu is ook nog getest met een apparaatje en weet zo niet de waarden meer, maar accu was niet stuk in ieder geval.
Ik denk dat dit dan de normale waarden voor deze auto zijn.
De CFE geeft tijdens rijden de eerste tijd ook 13,7 aan en na een tijdje blijft ie schommelen tussen 12,8 en 13,1.

Bedankt voor het meedenken! 8-)

gr. Edwin.
Bij draaiende motor moet de boordspanning zijn tussen 13.6 V en 14.2 V
13.1 is dus te laag, waarschijnlijk de regelaar in de dynamo stuk.
c7rl
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 20.12.2014 - 10:32

Hoi Edwin is je definitief storing opgelost? Ik heb zon melding ooit eens gehad bij een Renault toen uit de parkeer garage reed omdat het vloeistof nivo van de remvloeistof te laag was. Bleek achteraf dat mijn druklager lek was van de koppeling , veel geld weg met die renault en toen mijn V70 gekocht :-) maar bij jouw zal wel iets anders aan de hand zijn geweest.
Volvo V70N 2.4 140Pk Bj 2000
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1937
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

c7rl schreef: Hoi Edwin is je definitief storing opgelost? Ik heb zon melding ooit eens gehad bij een Renault toen uit de parkeer garage reed omdat het vloeistof nivo van de remvloeistof te laag was. Bleek achteraf dat mijn druklager lek was van de koppeling , veel geld weg met die renault en toen mijn V70 gekocht :-) maar bij jouw zal wel iets anders aan de hand zijn geweest.
Hoi,

Ja storing is inmiddels opgelost. Het lag uiteindelijk aan de slechte solderingen van de ABS controlemodule in de motorruimte.
Deze is omgeruild voor een gereviseerde door absrepair.com en de storing is sindsdien niet meer teruggeweest. Zie mijn andere topic hiervoor.

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
c7rl
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 20.12.2014 - 10:32

Edwin schreef:
c7rl schreef: Hoi Edwin is je definitief storing opgelost? Ik heb zon melding ooit eens gehad bij een Renault toen uit de parkeer garage reed omdat het vloeistof nivo van de remvloeistof te laag was. Bleek achteraf dat mijn druklager lek was van de koppeling , veel geld weg met die renault en toen mijn V70 gekocht :-) maar bij jouw zal wel iets anders aan de hand zijn geweest.
Hoi,

Ja storing is inmiddels opgelost. Het lag uiteindelijk aan de slechte solderingen van de ABS controlemodule in de motorruimte.
Deze is omgeruild voor een gereviseerde door absrepair.com en de storing is sindsdien niet meer teruggeweest. Zie mijn andere topic hiervoor.

gr. Edwin.
Hoi,

Ha das toeval ik lees net je reactie (heb vakantie) en las je post, ik heb nu zelf ook ABS / en STC storing met mijn V70 inmiddels een frees bij de lidle gekocht voor 29 euro om de abs module ff door te solderen.
Volvo V70N 2.4 140Pk Bj 2000
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”