Bagagerek achter voorstoelen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
swa.dek
Starter

Hallo,

Weet iemand of ik het bagagerek wat we achter de achterbank hebben, ook achter de voorstoelen kunnen bevestigen?
Lijkt dezelfde aansluiting, maar verplaatsen lukt ons niet.

Alvast bedankt,
Sylvia
jpwg001
6th Gear member

Als je de bank plat hebt, kun je het rek verder uittrekken. Dan zit je hoes achter de voorstoelen.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
MN-NL
5th Gear member

Als het een rek is, niet een net, kan je het volgens mij ook in de voorste bevestigingen zetten. Het rek zit met een soort bajonet vast, die je met een torx kan verdraaien. Er staat een rood en een groen stipje op, ergens in de gebruiksaanwijzing staat precies wat vast en los is.
Laatst gewijzigd door MN-NL op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rha007
5th Gear member

Een net kan ook achter de voorstoelen, in ieder geval in een XC70
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
MN-NL
5th Gear member

Klopt dat je het net verder uit kunt trekken, maar....

Sylvia heeft het over REK en dat zit aan het dak bevestigd. Volgens mij kan je het verplaatsen maar daar ben ik niet 100% zeker van. Wel dat je het met een torx sleutel los kan halen en demonteren. En de voorste bevestigingspunten zijn identiek aan de achterste. Immers, daar kan je het net ook inhaken ;-)

Kortom: proberen!
Laatst gewijzigd door MN-NL op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
swa.dek
Starter

MN-NL schreef: Sylvia heeft het over REK en dat zit aan het dak bevestigd. Volgens mij kan je het verplaatsen maar daar ben ik niet 100% zeker van. Wel dat je het met een torx sleutel los kan halen en demonteren. En de voorste bevestigingspunten zijn identiek aan de achterste. Immers, daar kan je het net ook inhaken ;-)

Kortom: proberen!
Klopt dat het over het REK gaat.
We hebben het geprobeerd, maar het lijkt of de afstand aan de voorkant in de breedte smaller is (en het rek dus te breed)
Maar was ff nieuwsgierig of dit ook echt zo is of dat we iets niet handig doen.

Gr. Sylvia
jpwg001
6th Gear member

Sorry,

Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht dat je het net bedoelde. Het rek ken ik niet en kan je daar niet in helpen. Succes met de uitzoektocht.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
catt4u
Starter

Het rek kan INDERDAAD NIET in de bevestigingspunten achter de voorstoelen worden gemonteerd.
De afstand tussen de dakstijlen is daar ca. 2cm smaller/je komt minimaal 2cm in de breedte te kort (of het rek is 2cm te breed) ondanks de verende delen die in de bevestigingspunten moeten worden geschroefd om het rek te borgen.

Een mogelijkheid is om het rek over de volle hoogte voledig door te (laten) zagen, 3cm in te korten en in de buizen een andere passende bus/buis van min. 30cm te schuiven EN AAN ÉÉN KANT vast te hechten/lassen.
Hierdoor past het rek wel in de voorste bevestigingspunten achter de voorstoelen en kan je het weer tot de breedte van de achterste bevestigingspunten uitschuiven om achter de achterbank te gebruiken.
Door de buizen die het breedteverschil oplossen heb je ook genoeg stevigheid.
Battlecruiser
8th Gear member

Heb het ooit geprobeerd in mijn vorige XC70 om het rek naar voren te plaatsen. Is niet gelukt, omdat de ruimte inderdaad 2 cm te smal is. Heel vreemd, te meer daar er identieke bevestigingspunten in de B-stijlen zitten.
Dus probeer maar niet, want het is een hoop overbodig gepruts.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
swa.dek
Starter

catt4u schreef: Het rek kan INDERDAAD NIET in de bevestigingspunten achter de voorstoelen worden gemonteerd.
De afstand tussen de dakstijlen is daar ca. 2cm smaller/je komt minimaal 2cm in de breedte te kort (of het rek is 2cm te breed) ondanks de verende delen die in de bevestigingspunten moeten worden geschroefd om het rek te borgen.

Een mogelijkheid is om het rek over de volle hoogte voledig door te (laten) zagen, 3cm in te korten en in de buizen een andere passende bus/buis van min. 30cm te schuiven EN AAN ÉÉN KANT vast te hechten/lassen.
Hierdoor past het rek wel in de voorste bevestigingspunten achter de voorstoelen en kan je het weer tot de breedte van de achterste bevestigingspunten uitschuiven om achter de achterbank te gebruiken.
Door de buizen die het breedteverschil oplossen heb je ook genoeg stevigheid.
Dank je wel voor de bevestiging van wat wij al ontdekt hadden, Maar hadden twijfel door de verende delen.
En de oplossing klinkt ook simpel om uit te voeren!
Bedankt voor het meedenken catt4u!

Gr. Sylvia
swa.dek
Starter

Battlecruiser schreef: Heb het ooit geprobeerd in mijn vorige XC70 om het rek naar voren te plaatsen. Is niet gelukt, omdat de ruimte inderdaad 2 cm te smal is. Heel vreemd, te meer daar er identieke bevestigingspunten in de B-stijlen zitten.
Dus probeer maar niet, want het is een hoop overbodig gepruts.
Ik denk dat deze punten dus voor het rek zijn, wat je kan gebruiken als je de banken plat hebt liggen.
Ga het straks proberen, de auto is nu niet thuis.

Gr. Sylvia
Battlecruiser
8th Gear member

Dat met dat doorzagen en buisjes eroverheen kan nooit stevig genoeg zijn bij een botsing. Of je zou buisjes moeten nemen met een buiswanddikte van ruim 5 mm, maar die ga je niet gauw vinden: meestal is het maar 1 à 2 mm....
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”