hallo
Ik heb hier ook nog een Volvo V50 2.0D 2006
NU geeft men buitentemperatuurmeter foute temperatuur, als het buiten 22° is geeft hij soms -5° aan
dit zou te maken hebben met een slecht contact in een fiche in het portier.
herstelling is een groot werk zeggen ze bekleding demonteren fiche afknippen en alle draden nummeren en dan de nieuwe fiche weer monteren.
nu met het warme weer (soms mooi weer) gaat de airco niet meer.
naar de garage geweest en daar wisten ze me te zeggen niets mis met de airco enkel je temperatuur meter
als het 25° is in de auto en je vraagt er 18° en hij ziet dat het buiten -3° is neemt hij van de buitenlucht ipv van de airco te gebruiken, resultaat buiten ist 22° ipv -3° dus blaast hij warme lucht
is dit verhaal juist of is er toch iets mis met mijn airco? zelfs als ik hem op low zet blaast hij warm (buitenlucht van -3° volgens de auto in werkelijkheid dus 22°)
Mvg
Facteurtje
buitentemperatuurmeter -->> airco
-
- 1st Gear member
Met de temperatuurinstelling op low moet het echt koud worden, ongeacht wat de buitentemp-sensor aangeeft. De buitentemperatuur is wel van invloed op het regelgedrag van het klimaatsysteem. Als het buiten koud is zal er (bij dezelfde ingestelde temperatuur) warmere lucht uit de roosters komen om een goede gevoelstemperatuur te krijgen.
Erg vervelend dus als die sensor hapert. Die van mij heeft last van een gammel contact, maar ik heb de zin nog niet gehad om de deur uit elkaar te slopen.
Erg vervelend dus als die sensor hapert. Die van mij heeft last van een gammel contact, maar ik heb de zin nog niet gehad om de deur uit elkaar te slopen.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Mijn V50 2.4 (2004) staat op dit moment bij de garage met oa hetzelfde probleem en dat hebben ze opgelost door in de deur de stekker weer goed vast te klikken.
Volvo V50 2.4i 170pk (2004)
Subaru Impreza GT Prodrive 245pk (2000)
Volvo 480GT 119pk (1995)
Peugeot 205 heel weinig pk (1986)
Volvoconnection.com
Subaru Impreza GT Prodrive 245pk (2000)
Volvo 480GT 119pk (1995)
Peugeot 205 heel weinig pk (1986)
Volvoconnection.com
- Jos van de Ven
- 1st Gear member
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb het deurpaneel verwijdert en de censoraansluiting goed vast gezet. Probleem weg
- Trucker
- 6th Gear member
- Contacteer:
Zo iets hebben wij gehad met een V70 2002facteurtje schreef: hallo
Ik heb hier ook nog een Volvo V50 2.0D 2006
NU geeft men buitentemperatuurmeter foute temperatuur, als het buiten 22° is geeft hij soms -5° aan
dit zou te maken hebben met een slecht contact in een fiche in het portier.
Mvg
Facteurtje
Het rechter portier raam wilde niet dicht en de thermometer gaf iets van +30gr aan terwijl het buiten -2gr was
wij naar de dealer en daar hebben je nieuwe software in de raammodule gezet en alles was weer oke
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
-
- 7th Gear member
Voor die portier stekkers is een modificatie geweest, nieuwe draadjes met vergulde stekkertjes monteren.
Deze sensor in de spiegel regelt het klimaatsysteem in de auto, dus moet gewoon goed werken.
De stekker los halen en het portier er even uit halen is de beste oplossing om de draadjes te vervangen.
Deze sensor in de spiegel regelt het klimaatsysteem in de auto, dus moet gewoon goed werken.
De stekker los halen en het portier er even uit halen is de beste oplossing om de draadjes te vervangen.
-
- 1st Gear member
Ja en nee. Er wordt gekeken naar de verdamper temperatuur. Als deze onder de 6 graden komt schakelt de airco uit en boven de 10/11 graden weer aan. Daar komt dus dat constante geschakel van de airco compressor vandaan als het buiten niet al te warm is.Longone schreef: Is het niet zo dat de airco helemaal niks doet als de buitentemperatuur onder de 4 graden komt?
Dat zou wel e.e.a. verklaren ...
Als het dus erg koud buiten is komt de verdamper niet boven de 6 graden en blijft de airco uit.
- koos
- 2nd Gear member
Bij mijn eerste V50 ook aan de hand gehad. Temperatuuraanduiding vrkeerd en daarom een ontregelde airco. Was inderdaad een bekend probleem bij Volvo . Enige wat echt hielp was het aanpassen van de connector bij de a-stijl en de deur (bij mij nog garantie gelukkig, zijn er lang mee bezig geweest). Ik had ook last van een linkerkant vd auto waar de raambediening soms niet werkte of de centrale vergrendeling die bij de linker portieren haperde. Alles opgelost na aanpassing vd connectoren.
- Peter1977
- 2nd Gear member
Wat een fijn forum is dit toch! Vanmorgen stapte ik in mijn V50, gaf de buitentemperatuursensor 0 graden(!) aan
De airco was ook een beetje van slag. Vanmiddag gaf hij 6 graden aan, terwijl het buiten 16 graden was.
Kreeg het alweer het zweet op mijn rug bij de gedachte dat ik weer ergens tussen de bedrijven door naar de Volvo dealer moest om daar volgens het trial & error principe (want "Bij uitlezen geeft ie geen storingscode meneer!") gefixt moest worden.
Gelukkig was de deurstekker aandrukken voldoende om het voorlopig weer werkend te krijgen. Ik zal de connector wel een keer moeten vervangen vrees ik, maar voorlopig werkt het weer goed

De airco was ook een beetje van slag. Vanmiddag gaf hij 6 graden aan, terwijl het buiten 16 graden was.
Kreeg het alweer het zweet op mijn rug bij de gedachte dat ik weer ergens tussen de bedrijven door naar de Volvo dealer moest om daar volgens het trial & error principe (want "Bij uitlezen geeft ie geen storingscode meneer!") gefixt moest worden.

Gelukkig was de deurstekker aandrukken voldoende om het voorlopig weer werkend te krijgen. Ik zal de connector wel een keer moeten vervangen vrees ik, maar voorlopig werkt het weer goed

Volvo S70 Bi-Fuel 2.4 AUT 1999
Volvo V50 Elite 2.4 2005
Volvo V50 Elite 2.4 2005
- Peter1977
- 2nd Gear member
Dat ga ik zeker een keer (op mijn gemak) doenlint schreef: Toch maar de connector repareren of vervangen anders krijg je vaker het zweet op de rug.

Volvo S70 Bi-Fuel 2.4 AUT 1999
Volvo V50 Elite 2.4 2005
Volvo V50 Elite 2.4 2005