Sinds gisteren ervaar ik problemen met mijn koppelingspedaal van mijn MY17 V60 D4 (6 weken oud, 15K km)
Gisteren viel het mij op dat (in ieder geval) in de 4e, 5e en 6e versnelling het pedaal niet gelijk volledig omhoog komt als ik mijn voet van het pedaal haal. Net alsof het pedaal halverwege "kleeft". Het gevolg is dat ik mijn voet weghaal en het pedaal er dan achteraan komt klappen (soms nog net je voet een tik gevend).
Vandaag bijna 800km gereden, dus ruimschoots de tijd gehad om e.e.a. te testen. Bij het optrekken in de lagere versnellingen voelt het pedaal normaal aan, aangekomen bij de hogere versnellingen ondervind ik echter het probleem van het "kleven". Ik kan het pedaal dan ook eerst een stuk intrappen voordat ik weerstand voel en daadwerkelijk ontkoppel. Op datzelfde punt hangt het pedaal dus ook als ik het weer op laat komen.
In de laatste kilometers van de rit werd het helemaal bizar; bij het verlaten van de snelweg schakel ik terug van 6 naar 5, maar het koppelingspedaal bleef nog vóór de helft hangen. Ditmaal kwam het pedaal echter helemaal niet meer omhoog. De koppeling slipte niet, maar het pedaal hing op ca. 1/3 van de totale uitslag. Herhaaldelijk intrappen en laten opkomen, gecombineerd met het schakelen naar een andere versnelling, leverde niets op, dus uiteindelijk heb ik het pedaal maar geholpen door mijn voet eronder te zetten. Toen was ik echter aangekomen in de bebouwde kom en voelde het koppelingspedaal weer helemaal normaal aan

Dit soort "problemen" heb je natuurlijk altijd vlak voor het weekend als de werkplaats van je dealer al gesloten is, en je op maandag geen tijd hebt om er mee heen te gaan

Alvast bedankt voor jullie hulp!