Lamaeker schreef:
Auto is 13/7 in de garage geweest. Er is opnieuw 'een' software update uitgevoerd.
Toen ik de auto ophaalde, kon mij niemand vertellen welke update exact gedaan is.
Ik wordt daar vandaag over gebeld.
Of dit het probleem heeft opgelost...dat zal in de komende weken blijken.
Ik houd jullie op de hoogte...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Ben bijgesproken over de updates die plaatsgevonden hebben.
De CEM is geupdate. Central Electronic Modul.
Deze zou de boordspanning te ver laten zakken waardoor bij het starten van de auto meteen op diesel wordt overgeschakeld en om die reden er dus beperkingen aan het electrsiche systeem zijn.
De toekomst zal uitwijzen of dit idd het probleem opgelost heeft.
Tot nu toe gaat het prima. Dinsdag naar de garage en tot nu toe (vrijdag) geen problemen gehad.
Dat was de vorige keer wel anders.
Toen was ik op woensdag voor de update in de garage en op donderdag kon ie het accupakket niet vinden.... Dus dat gaat nu al een stuk beter. LOL
Sinds vandaag werkt mijn dab+ niet meer correct. Op mijn gebruikelijke woon-werk rit van Utrecht naar Amsterdam is de dab+ radio 52 maal uitgevallen. FM ontvangst werkt nog wel. Afspraak voor volgende week ingepland om naar het euvel te laten kijken en eventueel te vervangen. Tot gisteren heb ik geen noemenswaardige klachten gehad over de dab+ radio ontvangst.
Polestar 3 LE LRDM PP, Snow, Jupiter Nappa, 1.3 mpHD LED, elek. trekhaak, 20" winter Volvo XC60 T8 Inscription, Onyx Black, alle lines, luchtvering, DAB+, alarm, 22" zomer, 20" winter, elek. trekhaak, ext. kit, PS tuning
Volvo V60 D6 TE R-Design full option, Savile Grey, 18" winter, 19" zomer, afn. trekhaak, PS tuning, PS front spoiler, Heico chassiskit
Volvo V40 D2 Summum Intro & Sec. Line, verw. voorruit, afn. trekhaak
Div, Audi (A4, A3)
SaYin schreef:
Sinds vandaag werkt mijn dab+ niet meer correct. Op mijn gebruikelijke woon-werk rit van Utrecht naar Amsterdam is de dab+ radio 52 maal uitgevallen. FM ontvangst werkt nog wel. Afspraak voor volgende week ingepland om naar het euvel te laten kijken en eventueel te vervangen. Tot gisteren heb ik geen noemenswaardige klachten gehad over de dab+ radio ontvangst.
Ik heb toevallig ook vandaag opeens heel veel uitval. In mijn geval rond Alkmaar, zender BNR. Misschien is er een probleem met de zender.
Heel bijzonder, start mijn auto net om naar huis te rijden. Zijn mijn tellers opeens heel erg verlicht. Staat out of the blue Contrast anders, waardoor alles in Hybrid blauw is, ipv zwart...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Paul schreef:
Heel bijzonder, start mijn auto net om naar huis te rijden. Zijn mijn tellers opeens heel erg verlicht. Staat out of the blue Contrast anders, waardoor alles in Hybrid blauw is, ipv zwart...
Ook gehad. Trad op na starten terwijl het begon te schemeren. Wel was er een felle onderstaande zon die de lichtmeter bewerkte.
Na 5 min. was alles weer normaal en kon ik het licht ook weer dimmen.
Hier was het in de parkeergarage waar ik hem al 3 jaar doordeweek start. Heb in het menu zitten scrollen en Contrast weer aangeklikt. Toen was het weer donker
Maar die knoppen heb ik niet ingedrukt. Rare bug.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
SaYin schreef:
Ik heb toevallig ook vandaag opeens heel veel uitval. In mijn geval rond Alkmaar, zender BNR. Misschien is er een probleem met de zender.
Apart.. ik heb ook al ruim 2 weken heeel veel storing op DAB.
Daarvoor wel goed... Zou er iets aan de zendmasten of het vermogen van de uitzendingen veranderd zijn?
Lijkt me niet dat het "opeens" aan de Volvo ligt. Heb geen updates gehad....
Lamaeker schreef:
Ben bijgesproken over de updates die plaatsgevonden hebben.
De CEM is geupdate. Central Electronic Modul.
Deze zou de boordspanning te ver laten zakken waardoor bij het starten van de auto meteen op diesel wordt overgeschakeld en om die reden er dus beperkingen aan het electrsiche systeem zijn.
De toekomst zal uitwijzen of dit idd het probleem opgelost heeft.
Tot nu toe gaat het prima. Dinsdag naar de garage en tot nu toe (vrijdag) geen problemen gehad.
Dat was de vorige keer wel anders.
Toen was ik op woensdag voor de update in de garage en op donderdag kon ie het accupakket niet vinden.... Dus dat gaat nu al een stuk beter. LOL
Gisteren 24/7 startte mijn V60 weer op Diesel...
13/7 bij de dealer geweest en sindsdien leek het erop dat de melding over de beperking van het hybride systeem wegbleef. Maar gisteravond was het weer prijs. Ik heb toen gewoon 28 km met snelwegtempo gereden en vervolgens de auto afgezet en de sleutel uit het contact genomen. Daarna de auto weer gestart en nog steeds waren er beperkingen aan het hybride systeem en de auto startte dus de diesel motor. Je zou verwachten dat het boordnet voldoende spanning zou hebben...
Toen ik vanochtend de auto startte....werkte alles weer naar behoren!
Dus geen beperkingen aan het hybride systeem en netjes op de accu's de straat uit gezoefd.
Tja.... ik laat mijn ringsleutel 10 dus nog maar even in de middenconsole liggen, want ik vertrouw mijn V60 niet.
Als de melding "start over 60sec opnieuw" komt, is er maar 1 remedie: accuklem loskoppelen en even wachten....
Of de wegenwacht bellen...maar dan moet je wat langer wachten. Accuklem is sneller en even doeltreffend
Lamaeker schreef:Of de wegenwacht bellen...maar dan moet je wat langer wachten. Accuklem is sneller en even doeltreffend
Die "start over 60 seconden opnieuw" zit volgens mij in de ECM of CEM inderdaad. Met een sw update zal dat wel worden opgelost, hadden wij vorig jaar ook last van.
Ook hier afgelopen zaterdag de melding dat wegens beperking van het hybride systeem het elc, syteem niet beschikbaar is, dus ook hier maar een uurtje op de diesel getuft.
Hierna werkte het weer, ook tussendoor de auto uitgezet en van het contact af, zelfs afgesloten maar niks hielp.
Ook hier ligt sleutel 10 nog onder handbereik
@rsnhakan te grijs voor woorden dat je een update niet kan laten doen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
De "start over 60 sec opnieuw" melding heb ik al een paar maanden niet meer gehad.
Dus daar groeit langzaam wel het vertrouwen dat dit achter de rug is.
Maar de beperkingen hybride systeem is dus nog niet verleden tijd.
Die is evenwel veel minder vervelend en urgent. Tuurlijk, hoort niet bij een auto van ruim €70k.
Maar je blijft niet staan. De auto rijdt gewoon op diesel.
Wel minder fijn (schakelt minder vloeiend) als met electrische ondersteuning, maar hij brengt je gewoon netjes op tijd naar je volgende afspraak.
Ik heb ook het idee dat het bij mij de laatste tijd minder frequent optreed.
Kan een gevoel zijn. Zal het eens bijhouden.
Maar dat is in het algemeen simpel op te lossen.
Auto uitzetten, 2 minuten wachten tot je een 'klonk' hoort ergens achterin en daarna doet 'ie het gewoon op stroom.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Volvo V60 PIH 2013: Honda Civic Hybride 2010:
Maar dat is in het algemeen simpel op te lossen.
Auto uitzetten, 2 minuten wachten tot je een 'klonk' hoort ergens achterin en daarna doet 'ie het gewoon op stroom.
Dat noem ik geen oplossing.
Dit soort 'verborgen features' vallen bijmij onder de S van storing.
Wel een storing waar ik niet veel last van heb, want die dieselroffel van de 5-pitter is ook wel lekker.
Hij schakelt dan alleen wat minder vloeiend. Soit.
Hmtsjmftsch schreef:
Is dit niet een gevalletje roetfilter regeneratie (en dus geen storing, maar gewoon een eigenschap)?
Nee hoor, want het is weg als de auto even uit staat, anders zou hij hier dus mee door gaan lijkt mij.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Dat het hybride gedeelte af en toe niet werkt kan heel goed zijn door reiniging roetfilter. Denk dat je hier voornamelijk last van hebt als je veel elektrisch rijdt en af en toe op de diesel. Wanneer je na lange tijd weer op de diesel rijdt, wil deze dan natuurlijk zo lang mogelijk aan blijven om lekker warm te worden om alle roet weg te branden.
60 sec is een bug en kan worden opgelost dmv een sw update.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.