Hi,
heb een T8 model jaar 2017 en heb de functie Volvo on Call.
Deze heeft dus met de app de nodige status en controle-opties.
1 van de opties die me erg aansprak, was de mogelijkheid om de wagen te kunnen remote coolen (in de hete zomer) en heaten(in de winter).
Wat blijkt nu:
- er is zoiets als pre-conditioning, om de wagen zogezegd al te klimatiseren voor optimaal elektrisch gebruik. Deze koelt de wagen ook af, MAAR dit werkt enkel als de wagen in het stopcontact steekt. Dus 99,9% van de keren dat je dit nodig hebt, werkt dit dus niet.
Uit het stopcontact krijg je de melding" pre conditioning kan niet worden gestart om de batterij niet te ontladen"
In de APP, vind ik geen remote engine start functie om de XC90 T8 te kunnen koelen op verbrandingsmotor,
Heeft er nog iemand dit probleem, of is er een work-around?
PS: de optie "stand heater" is niet aanwezig op de auto.
PS2: in het climate control venster kan ik ook een welbepaalde optie niet aanklikken. Naast "Preconditioning" staat ook "klimaatcomfort" iemand een idee waarom die inactief is? De garage weet het alvast niet.
bedankt
klimaatregeling vanop afstand aanzetten
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 25.06.2015 - 20:14
Volgens mij werkt het wel alleen op brandstof.
Ik heb wel begrepen (moet nog checken) of het werkt met een meer dan halfvolle? tank.
Ik zal deze week eens testen. (ALs het werkt is het overigens wel heel fijn en cool (en koel))
Ik heb wel begrepen (moet nog checken) of het werkt met een meer dan halfvolle? tank.
Ik zal deze week eens testen. (ALs het werkt is het overigens wel heel fijn en cool (en koel))
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21359
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het is nog altijd goedkoper om even te rijden met de ramen open en dan de koeling aan te doen: zo koelt de auto van binnen af door rijwind. Dat kost namelijk geen energie, in welke vorm dan ook.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Als je een nieuwe XC90 rijd, is geld waarschijnlijk geen probleemMsuidgeest schreef: Het is nog altijd goedkoper om even te rijden met de ramen open en dan de koeling aan te doen: zo koelt de auto van binnen af door rijwind. Dat kost namelijk geen energie, in welke vorm dan ook.

XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
@visualjop Het is nogal verwarrend: Ik merk dat je de koeling op afstand start door de "Parkeerverwarming" via de app in te schakelen. Er verschijnt dan de mededeling dat pre-conditioning wordt gestart. De auto koelt als een tierelier. Werkt zowel aan als los van de paal.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21359
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Volgens mij koop je een T8 ook om rekening te houden met het milieu.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19
Een T8 koop je puur omdat je de wagen mooi vindt in combinatie met een belastingtechnisch voordeeltje.
Als milieu echt een reden zou zijn, heb je met een XC90 sowieso de verkeerde te pakken.
Als milieu echt een reden zou zijn, heb je met een XC90 sowieso de verkeerde te pakken.
Laatst gewijzigd door caterham op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18.07.2016 - 20:16
Hey bedankt, heb jij dan de optie :"parkeerverwarming"? Dit vind je door te checken in de volvo on call app onderaan links: "settings" en dan "diagnostics" te laten uitvoeren. Onderaan krijg je dan een tabje met "my volvo" en zie je het volgende...Conradi schreef: @visualjop Het is nogal verwarrend: Ik merk dat je de koeling op afstand start door de "Parkeerverwarming" via de app in te schakelen. Er verschijnt dan de mededeling dat pre-conditioning wordt gestart. De auto koelt als een tierelier. Werkt zowel aan als los van de paal.
Bij mij staat er "heater" : NO.
als er bij jou YES staat is dat de oplossing van mijn probleem. Of beter, de oorzaak van het niet koelen los van de laadpaal.
Mocht fijn zijn kon je het even bekijken!
bedankt
J
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Mijn scherm ziet er precies uit als die van jou, dus Heater NO. Echter, ik heb parkeerverwarming (met brandstofkachel) op het hoofdscherm want dat is standaard op de T8.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18.07.2016 - 20:16
gek, dan vind ik iets niet. Ik heb een T8 MY2017 R-design. In de app zie ik enkel "climate control" en die start de zgn pre-conditioning énkel als de stekker insteekt.Conradi schreef: Mijn scherm ziet er precies uit als die van jou, dus Heater NO. Echter, ik heb parkeerverwarming (met brandstofkachel) op het hoofdscherm want dat is standaard op de T8.
Anders krijg ik een foutmelding dat de preconditioning is gestopt om de batterij te sparen.
Dus als jij op climate control drukt heb je de keuze tussen parkeerverwarming en preconditioning?
Ik probeer duidelijk te verstaan waar de vergissing/fout of ontbrekende optie ligt. De garage is zelf ook niets wijzer...
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Mijn XC90 is een MY2016 T8. De eerste menu-optie heet dan "Parkeerverwarming", de tweede "Portieren en Vergrendeling".
Klopt het dat bij jou de eerste optie "Climate Control" heet?
Wij hebben trouwens geen verder keuze: het is aan of uit. In de winter springt de kachel aan, nu de airco. Zodra je start verschijnt er beneden in beeld een wachtbalk met de opmerking "preconditioning wordt gestart".
Klopt het dat bij jou de eerste optie "Climate Control" heet?
Wij hebben trouwens geen verder keuze: het is aan of uit. In de winter springt de kachel aan, nu de airco. Zodra je start verschijnt er beneden in beeld een wachtbalk met de opmerking "preconditioning wordt gestart".
Laatst gewijzigd door Conradi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18.07.2016 - 20:16
Ja dit klopt inderdaad.
Dat verhaal van de kachel die aanspring als de koelvloeistof onder een bepaald aantal graden duikt is me ook verteld.
Enige verschil is dat mijn preconditioning niet start of foutmelding geeft wanneer niet aan de laadpaal...
Dat verhaal van de kachel die aanspring als de koelvloeistof onder een bepaald aantal graden duikt is me ook verteld.
Enige verschil is dat mijn preconditioning niet start of foutmelding geeft wanneer niet aan de laadpaal...

- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Preconditioning kan koelen en verwarmen. Kan bij een PIH via de brandstofkachel (het verwarmen) maar ook via het accupakket.
Het zogenaamde Engine Remote Start is nvt op een PIH. Dus "no" bij heather klopt. Want dit onderdeel is niet aanwezig.
De auto bepaalt zelf wanneer die gaat koelen of verwarmen. Hoe je wil dat de auto verwarmt (accu of standkachel) kan in de auto worden ingesteld. Helaas is er nog geen mogelijkheid om de temperatuur via de app te regelen.
Preconditioning in de zomer werkt via aangesloten laadkabel tot zo'n 50 minuten. Zonder aangesloten kabel ongeveer 3 minuten. Dus op directe start drukken en binnen 3 minuten moet je in de auto zitten, anders is die alweer warm door de zon. Koelen kost veel energie, dat is de reden waarom je zonder aangesloten laadkabel maar kort kunt koelen.
Het zogenaamde Engine Remote Start is nvt op een PIH. Dus "no" bij heather klopt. Want dit onderdeel is niet aanwezig.
De auto bepaalt zelf wanneer die gaat koelen of verwarmen. Hoe je wil dat de auto verwarmt (accu of standkachel) kan in de auto worden ingesteld. Helaas is er nog geen mogelijkheid om de temperatuur via de app te regelen.
Preconditioning in de zomer werkt via aangesloten laadkabel tot zo'n 50 minuten. Zonder aangesloten kabel ongeveer 3 minuten. Dus op directe start drukken en binnen 3 minuten moet je in de auto zitten, anders is die alweer warm door de zon. Koelen kost veel energie, dat is de reden waarom je zonder aangesloten laadkabel maar kort kunt koelen.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
- SRI
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
- Locatie: NO-NL
Ik heb het in het NL's staan, Standkachel Nee, Preconditioning Ja.Conradi schreef: Mijn scherm ziet er precies uit als die van jou, dus Heater NO. Echter, ik heb parkeerverwarming (met brandstofkachel) op het hoofdscherm want dat is standaard op de T8.
De parkeerverwarming met brandstofkachel is toch de standkachel? Of haal ik nu alles door elkaar?
Ga zo ook testen of het werkt. Door "parkeerverwarming" nooit aan "parkeerverkoeling" gedacht

- SRI
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
- Locatie: NO-NL
Domme vraag misschien, maar hoe wordt de airco aangedreven? Via elektrisch circuit of motor? Ofwel verbruikt de Volvo dan meer benzine of juist electriciteit? Meen me te herinneren bij vorige benzineauto dat verbruik hoger was met airco aan . Dus benzine. Maar motor staat bij elektrisch pure uit, of gaat het, indien benzine, net als verwarming via aparte standkachel ding?