V50 diesel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
En Ron? Is het lek letterlijk boven ?:)
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18.07.2016 - 19:36
- Locatie: Haarlem
Update: weer een lange rit gemaakt. Maar het zit me toch niet helemaal lekker. Ik trok gisteren op vanaf de oprit snelweg en ik kon een Ford Ka nog maar net bijhouden. Eenmaal op stoom gaat het wel maar er lijkt soms gewoon geen beweging in de naald te zitten. Ik ga vandaag of morgen verder zoeken naar lekkages.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8449
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Wij hebben anderhalf jaar in een C70 2.0D gereden en die ging ook redelijk van zijn plek, het was geen match voor de D3 die we nu hebben, maar traag was ie toch ook niet.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Ik zou sowieso die slang vervangen, gescheurd is gescheurd.
Daarna opnieuw rijden, tape zal niet voldoende afsluiten met die druk. En dan wanneer nodig stap voor stap verder gaan.
Zie het zo, je bent inmiddels wel weer een stap verder naar een perfecte Volvo.
Wanneer staat de reis naar Spanje eigenlijk gepland?

Zie het zo, je bent inmiddels wel weer een stap verder naar een perfecte Volvo.
Wanneer staat de reis naar Spanje eigenlijk gepland?
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18.07.2016 - 19:36
- Locatie: Haarlem
Ja die slang wil ik morgen gaan vervangen. Ik meet 0-100km/u in 16.4 seconden. Er is dus echt iets mis. Tot nu toe gedaan:
DPF cleaner gebruikt
Turbo cleaner gebruikt
Engine cleaner gebruikt
Lang stuk met 4000 toeren gereden
Aan 1 stuk 300 km gereden
Controle op losse slangen
Ik heb dus in scheurtje ontdekt. Met zwarte tesa ductape dicht gemaakt. Weinig verschil, heb gewoon het gevoel dat de turbo geen lucht aanzuigt ofzo. Pas vanaf 3500 toeren wil de motor een "beetje" van zn plek. Alles daaronder gaat het naaldje nauwelijks omhoog. Planning is om over 1.5 week op vakantie te gaan. Dus als iemand nog tips heeft of wil helpen....is welkom!
DPF cleaner gebruikt
Turbo cleaner gebruikt
Engine cleaner gebruikt
Lang stuk met 4000 toeren gereden
Aan 1 stuk 300 km gereden
Controle op losse slangen
Ik heb dus in scheurtje ontdekt. Met zwarte tesa ductape dicht gemaakt. Weinig verschil, heb gewoon het gevoel dat de turbo geen lucht aanzuigt ofzo. Pas vanaf 3500 toeren wil de motor een "beetje" van zn plek. Alles daaronder gaat het naaldje nauwelijks omhoog. Planning is om over 1.5 week op vakantie te gaan. Dus als iemand nog tips heeft of wil helpen....is welkom!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Ik zou morgen gelijk ook maar even de LMM reinigen en gaan rijden.
Wie weet zou dit zomaar eens voor een andere luchtwaarde kunnen zorgen, zodat de turbo en turbodruksensor juist worden aangestuurd.
Ga je die slang halen bij de dealer die ook je sensor heeft vervangen?
Als ik niet op vakantie was geweest, dan was je van harte welkom, maar ben pas over 1,5 week thuis
Schiet me nu ineens te binnen dat je nog steeds diagnose kunt laten stellen bij de ANWB in Den Haag of Utrecht, zou een optie kunnen zijn als je er met de dealer of specialist niet uitkomt. Of bedrijven zoals deze: http://www.terlouw.nu/Personenauto/Diagnose
Wie weet zou dit zomaar eens voor een andere luchtwaarde kunnen zorgen, zodat de turbo en turbodruksensor juist worden aangestuurd.
Ga je die slang halen bij de dealer die ook je sensor heeft vervangen?

Als ik niet op vakantie was geweest, dan was je van harte welkom, maar ben pas over 1,5 week thuis

Schiet me nu ineens te binnen dat je nog steeds diagnose kunt laten stellen bij de ANWB in Den Haag of Utrecht, zou een optie kunnen zijn als je er met de dealer of specialist niet uitkomt. Of bedrijven zoals deze: http://www.terlouw.nu/Personenauto/Diagnose
Laatst gewijzigd door BlackSpider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Dit artikel kwam vandaag in m'n emailbox binnen, betreft het zelfde blok als in jouw V50.
http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/ ... n-10150354
Geeft wel weer aan dat het best een zoektocht kan zijn.
http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/ ... n-10150354
Geeft wel weer aan dat het best een zoektocht kan zijn.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Man man wat een miserie. 16.5 sec is knudde, ik denk toch dat je ergens rond de 11 of 12 moet halen zonder probleem. op papier nog lager.
Buiten het feit dat ie ogenschijnlijk te trag is, doet hij nog iets vreemd? Schokken, extreem trillen of zoiets?
Om het traag zijn toch even te relativeren;
het is een diesel, snel optrekken vanaf 0 is dus quasi onmogelijk.
Ik heb een 2.0D van 136 pk / 320 nm en een benzine vw TSI van 150 pk / 250 nm.
Effe het verschil duiden;
1 de VW trekt bere in 1st en 2de, als je snel weg wil zijn aan een rood licht, dan is deze 100% zeker veel sneller dan de volvo.
De benzineversie loopt veel soepelder aan, gaat vlotter door de toeren zonder pieken, snort heel vlot het rood in tot boven 65000 rpm
2 de volvo dan weer; ik kan in 2de vertrekken, met slepende koppeling (als ik zou willen, maar extreem slijtig). Omdat de turbo pas aangaat op 2000 rpm, wil dit zeggen dat hij quasi niks doet voor die 2000 rpm.
Wat de volvo dan weer beresterk doet, is inhalen, de 320 nm komen perfect los, dat doet de benzineversie met zijn 250 nm dan weer niet; daar moet ik terugschakelen en extreem hoog in de toeren jagen om hem iets of wat vooruit te krijgen.
In real life is voor mij de diesel veeeel leuker; aan een rood licht wegspurten vind ik niks, ik heb een kawasaki w800, als ik eens snel wil wegzijn doe ik het daar wel mee, en zelfs dan nog schiet ik nooit weg aan een rood licht, netjes in 1 ste aanlopen, in tweede en knal weg.
In het dagelijkse verkeer komt de massa aan wagens rustig op gang, maar eenmaal aan het rijden, is de turbo vd diesel aan, en dan is hij beestig, duw in de rug en weg.
Dus snel optrekken, voor het type familiewagens waar wij ons in begeven; ik denk dat enkel de T5 interessant is, en de rest elk leuk op zijn gebied.
Over exact 1 jaar, 10 maanden en 28 dagen is de fabrieksgarantie vd VW om, dan wordt hij gechipt , een 190 pk en koppel 275, de meesten gaan tot 300nm, maar de koppeling kan maar 250 aan, of, Volvo moet de 40.2 dan op de markt brengen, dan vliegt de VW zelfs zonder chippen...
Buiten het feit dat ie ogenschijnlijk te trag is, doet hij nog iets vreemd? Schokken, extreem trillen of zoiets?
Om het traag zijn toch even te relativeren;
het is een diesel, snel optrekken vanaf 0 is dus quasi onmogelijk.
Ik heb een 2.0D van 136 pk / 320 nm en een benzine vw TSI van 150 pk / 250 nm.
Effe het verschil duiden;
1 de VW trekt bere in 1st en 2de, als je snel weg wil zijn aan een rood licht, dan is deze 100% zeker veel sneller dan de volvo.
De benzineversie loopt veel soepelder aan, gaat vlotter door de toeren zonder pieken, snort heel vlot het rood in tot boven 65000 rpm
2 de volvo dan weer; ik kan in 2de vertrekken, met slepende koppeling (als ik zou willen, maar extreem slijtig). Omdat de turbo pas aangaat op 2000 rpm, wil dit zeggen dat hij quasi niks doet voor die 2000 rpm.
Wat de volvo dan weer beresterk doet, is inhalen, de 320 nm komen perfect los, dat doet de benzineversie met zijn 250 nm dan weer niet; daar moet ik terugschakelen en extreem hoog in de toeren jagen om hem iets of wat vooruit te krijgen.
In real life is voor mij de diesel veeeel leuker; aan een rood licht wegspurten vind ik niks, ik heb een kawasaki w800, als ik eens snel wil wegzijn doe ik het daar wel mee, en zelfs dan nog schiet ik nooit weg aan een rood licht, netjes in 1 ste aanlopen, in tweede en knal weg.
In het dagelijkse verkeer komt de massa aan wagens rustig op gang, maar eenmaal aan het rijden, is de turbo vd diesel aan, en dan is hij beestig, duw in de rug en weg.
Dus snel optrekken, voor het type familiewagens waar wij ons in begeven; ik denk dat enkel de T5 interessant is, en de rest elk leuk op zijn gebied.
Over exact 1 jaar, 10 maanden en 28 dagen is de fabrieksgarantie vd VW om, dan wordt hij gechipt , een 190 pk en koppel 275, de meesten gaan tot 300nm, maar de koppeling kan maar 250 aan, of, Volvo moet de 40.2 dan op de markt brengen, dan vliegt de VW zelfs zonder chippen...

- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Kan het niet gewoon zijn dat de turbo hemelen is?
Ik heb ook nog een V50 2.0d uit 2008 gehad. Mis goed onderhoud een heel fijn blok met normaal gezien een relatief behoorlijke duw in de rug bij om en bij de 1750 RPM.
Indien de turbo naar behoren werkt, zou je rond die scheur in de slang redelijk wat afzetting moeten zien, en vooral veel herrie horen onder de kap.
Succes met je verdere zoektocht, ik hoop dat je snel de oorzaak kan achterhalen.
Ik heb ook nog een V50 2.0d uit 2008 gehad. Mis goed onderhoud een heel fijn blok met normaal gezien een relatief behoorlijke duw in de rug bij om en bij de 1750 RPM.
Indien de turbo naar behoren werkt, zou je rond die scheur in de slang redelijk wat afzetting moeten zien, en vooral veel herrie horen onder de kap.
Succes met je verdere zoektocht, ik hoop dat je snel de oorzaak kan achterhalen.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Is turbodruk niet te meten?
Staat deze niet in vida?
Staat deze niet in vida?
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18.07.2016 - 19:36
- Locatie: Haarlem
Update:
Wat ik me heb laten vertellen en gezien vandaag is dat die dikke slang is van de koelvloeistof naar de turbo. En dat scheurtje is slechts een ingedeukt gedeelte. Helaas... Maar Vida geeft nog steeds dezelfde foutcode, die van de turbodruk regelventiel. Er zijn er blijkbaar 2, 1 links onderin (bruin) en 1 rechts bij de turbo (welke vervangen is). De foutcode (helaas weet ik niet welke) geeft aan dat er een te lage turbodruk is (goh.....). De monteur had het ook over eventueel scheurtjes in slangen, zekeringen, iets met dynamospanning?. Ik weet het niet meer, is er een forumlid die kan helpen? Ik betaal me ondertussen blauw lees >1400 euro aan een auto waar ik eigenlijk nog geen minuut van heb kunnen genieten.
Wie kan ik om hulp vragen?
Wat ik me heb laten vertellen en gezien vandaag is dat die dikke slang is van de koelvloeistof naar de turbo. En dat scheurtje is slechts een ingedeukt gedeelte. Helaas... Maar Vida geeft nog steeds dezelfde foutcode, die van de turbodruk regelventiel. Er zijn er blijkbaar 2, 1 links onderin (bruin) en 1 rechts bij de turbo (welke vervangen is). De foutcode (helaas weet ik niet welke) geeft aan dat er een te lage turbodruk is (goh.....). De monteur had het ook over eventueel scheurtjes in slangen, zekeringen, iets met dynamospanning?. Ik weet het niet meer, is er een forumlid die kan helpen? Ik betaal me ondertussen blauw lees >1400 euro aan een auto waar ik eigenlijk nog geen minuut van heb kunnen genieten.
Wie kan ik om hulp vragen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
@Ron, ik denk dat het verstandig is om de dealer ook gewoon -klinkt misschien hard- te dwingen om de auto al rijdend uit te lezen en een scope te doen, anders blijft het zoeken naar een spelt in hooiberg. Een beetje monteur kan aan de hand van de uitgelezen waarders een denkrichting hebben, de opmerking zekeringen, spanning enz enz baart mij zorgen over de kennis van de monteur welke diagnose aan het stellen is.......
De oorzaak van de lage turbodruk moet gevonden worden, volgens mij moeten de volgende zaken eerst worden uitgesloten
- Vacuum 100%
- Turboslangen mogen niet lekken
- Roetfilter moet goed zijn, desnoods een geforceerde regeneratie doen
- LMM moet goed zijn
- Turbodruksensoren moeten werken
- EGR moet werken / schoon zijn
- Inlaat moet niet te vuil zijn
- Brandstoffilter preventief vervangen
Daarna pas zaken zoals spanning en zekeringen
..of hij moet info(waardes) hebben vanuit Vida die wij nog niet weten.
Ik ben bang dat veel onze forumbezoekers ook op vakantie zijn
Het laten invliegen van proffesionele hulp lijkt mij de juiste weg nu. Het enige wat je zelf echt nog even kan doen is LMM reinigen, te rest gaat denk ik te ver om zonder sleutelervaring mee aan de slag te gaan. Als de LMM afwijkende waardes geeft kan dit tot gevolg hebben dat de rest van de motor/turbo ook anders wordt aangestuurd waardoor er storingen ontstaan.
Er is een kleine kans dat wij zondag al thuis komen, als dit zo is kunnen we wellicht even contact hebben.
Dit is echt zo'n storing waar IT en ouderwertse techniek bij elkaar komen, dit vraagt meer van een monteur dan opzoek gaan naar een rammel en het vervangen van slijtage delen.
Overigens, had je de auto via een particulier of handelaar gekocht? Als het via de handel is kan je misschien nog in contact gaan om het e.e.a. vergoed te krijgen dan wel hulp om te herstellen. In dit soort gevallen gaat het consumentenrecht vrij ver.
Deze twee specialisten heb ik veel vertrouwen in, werken samen in 1 pand:
https://www.volvoservice.eu/
http://www.volvotune.nl/over-ons-volvo-tune
Wellicht dat zij jou kunnen, helpen, is een eind uit de richting, maar op het volvov70forum zijn er mensen vanuit alle hoeken die naar deze heren gaan. Een belletje kan misschien geen kwaad



De oorzaak van de lage turbodruk moet gevonden worden, volgens mij moeten de volgende zaken eerst worden uitgesloten
- Vacuum 100%
- Turboslangen mogen niet lekken
- Roetfilter moet goed zijn, desnoods een geforceerde regeneratie doen
- LMM moet goed zijn
- Turbodruksensoren moeten werken
- EGR moet werken / schoon zijn
- Inlaat moet niet te vuil zijn
- Brandstoffilter preventief vervangen
Daarna pas zaken zoals spanning en zekeringen

Ik ben bang dat veel onze forumbezoekers ook op vakantie zijn

Er is een kleine kans dat wij zondag al thuis komen, als dit zo is kunnen we wellicht even contact hebben.
Dit is echt zo'n storing waar IT en ouderwertse techniek bij elkaar komen, dit vraagt meer van een monteur dan opzoek gaan naar een rammel en het vervangen van slijtage delen.
Overigens, had je de auto via een particulier of handelaar gekocht? Als het via de handel is kan je misschien nog in contact gaan om het e.e.a. vergoed te krijgen dan wel hulp om te herstellen. In dit soort gevallen gaat het consumentenrecht vrij ver.
Deze twee specialisten heb ik veel vertrouwen in, werken samen in 1 pand:
https://www.volvoservice.eu/
http://www.volvotune.nl/over-ons-volvo-tune
Wellicht dat zij jou kunnen, helpen, is een eind uit de richting, maar op het volvov70forum zijn er mensen vanuit alle hoeken die naar deze heren gaan. Een belletje kan misschien geen kwaad


Laatst gewijzigd door BlackSpider op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18.07.2016 - 19:36
- Locatie: Haarlem
Bedankt Blackspider! Ik ga de komende dagen alles een beetje proberen verder te onderzoeken. Was er gisteren even klaar mee
Donderdag gaat de V50 naar een tuner om de roetfilter schoon te maken. Wellicht dat dat iets helpt, alhoewel er 1 foutcode blijft (die er al was). Iets met de turbodruk. Dus wellicht de andere turbodruk regelventiel ook maar vervangen.Ben druk bezig met de handelaar om te kijken of hij ergens tegemoet wil komen. Immers heb ik de auto zo gekocht, wist er van maar hij zei wel dat het allemaal wel mee viel, druklager was geen hoge nood (wel irritant) en de turbodruk zat hem waarschijnlijk in de roetfilter die schoongemaakt moest worden.
Het zou fijn zijn als je zou kunnen helpen Blackspider! Ik hoor het wel als je tijd hebt. Ik ga ondertussen maar wat Sherlocken.

Het zou fijn zijn als je zou kunnen helpen Blackspider! Ik hoor het wel als je tijd hebt. Ik ga ondertussen maar wat Sherlocken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Ik ben benieuwd wat het reinigen van het filter gaat opleveren
Hoe gaat deze gereinigd worden? Met een beetje geluk kan de tuner ook je autolezen / testen op een rollerbank, wellicht dat dit weer nieuwe inzichten geeft.
Al met al een nare start met deze auto. Hulde voor je doorzettingsvemogen
Laat donderdag maar even weten wat er is gebeurd na het reinigen

Hoe gaat deze gereinigd worden? Met een beetje geluk kan de tuner ook je autolezen / testen op een rollerbank, wellicht dat dit weer nieuwe inzichten geeft.
Al met al een nare start met deze auto. Hulde voor je doorzettingsvemogen

Laat donderdag maar even weten wat er is gebeurd na het reinigen

Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18.07.2016 - 19:36
- Locatie: Haarlem
Update: wederom uit laten lezen (36 euro) door een ander bedrijf in Alphen ad Rijn en deze gaven de foutmeldelding turbodruk. Volgens deze monteur moet het of de turbo zijn waarbij er iets niet goed gaat in de turbo omdat er geen druk opbouw is. Soms is het 90% en soms 10% had hij het over.of het is de andere turbodruk regelventiel die storing geeft. Ik geloof het alllemaal wel. Als het maar gefixt wordt. Morgen gaat de andere tbdruk rglventiel vervangen worden bij de garage waar de rechter bij de turbo al is vervangen.
Merk wel dat met het koude weer er iets meer power aanwezig is, met name als het 18/19 graden is.
Morgen meer.....
Merk wel dat met het koude weer er iets meer power aanwezig is, met name als het 18/19 graden is.
Morgen meer.....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Helemaal met de tuner eens.
Of de turbo echt kapot is??? Het kan, maar dan is daar een grondoorzaak voor. Mocht na vervanging van het ventiel de klacht niet weg zijn, dan zal dit ook onderzocht moeten worden.
Is de LMM nu al schoongemaakt? Deze geeft in 70% van de gevallen niet direct een storing, maar de oorzaak van geen drukopbouw kan ook liggen aan verkeerde hoeveelheid lucht inlaat.
Niet naar jou toe Ron, maar ik stoor me er een beetje aan dat er geen monteur is gaan rijden met de wagen en een meting maakt tijdens het rijden van LMM, Inspuiting, roetfilterdruk, en turbodruk, daarna een scope en je wet veel gerichter waar je moet zijn.
Alleen uitlezen op foutcodes zegt niet zoveel, als de sensor verkeerde waardes meet geeft deze meestal dezelfde code als een defecte
, alleen moet een monteur zich dan de vraag stellen waarom de sensor deze waardes geeft.
Heb je een uitdraai vanuit VIDA of van het bedrijf in Alphen meegekregen waarop staat wat ze hebben gemeten en welke codes? Maakt het meedenken voor ons ook makkelijker hahaha
Ik hoop echt dat dit tweede ventiel de oorzaak is
Of de turbo echt kapot is??? Het kan, maar dan is daar een grondoorzaak voor. Mocht na vervanging van het ventiel de klacht niet weg zijn, dan zal dit ook onderzocht moeten worden.
Is de LMM nu al schoongemaakt? Deze geeft in 70% van de gevallen niet direct een storing, maar de oorzaak van geen drukopbouw kan ook liggen aan verkeerde hoeveelheid lucht inlaat.
Niet naar jou toe Ron, maar ik stoor me er een beetje aan dat er geen monteur is gaan rijden met de wagen en een meting maakt tijdens het rijden van LMM, Inspuiting, roetfilterdruk, en turbodruk, daarna een scope en je wet veel gerichter waar je moet zijn.

Alleen uitlezen op foutcodes zegt niet zoveel, als de sensor verkeerde waardes meet geeft deze meestal dezelfde code als een defecte

Heb je een uitdraai vanuit VIDA of van het bedrijf in Alphen meegekregen waarop staat wat ze hebben gemeten en welke codes? Maakt het meedenken voor ons ook makkelijker hahaha


Ik hoop echt dat dit tweede ventiel de oorzaak is

Laatst gewijzigd door BlackSpider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Roetfilter zou toch gereinigd worden? Dit had toch gewoon kunnen gebeuren?Ron11 schreef: Roerfilter en chiptuning is niet gedaan omdat de monteur adviseerde eerst het turboprobleem aan te pakken.
Volgens mij weten we nog steeds de staat, vervuiling, van het roetfilter niet.
Ik ben geen dieselexpert. Maar als de motor zijn uitlaatgassen niet goed kwijt kan, kan een turbo zijn werk toch ook niet goed doen?
Ik ben bang dat de monteurs geen rijdende meting gaan doen omdat ze deze dan ook moeten gaan analyseren.
Dat is toch een heel andere manier van storingzoeken dan alleen de storingen uitlezen.
Probeer de volgende keer een foto te maken van de storingmeldingen en dan hier plaatsen.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Als het alleen een tuner is kan ik me wel voorstellen dat hij in het kader van aansprakelijkheid etc etc wel van het filter afblijft, als de auto niet helemaal werkend binnen komt.
Ben het wel met je eens dat het filter nog steeds een oorzaak kan zijn, ik had Ron ook al aangeraden om naar een diagnose specialist te gaan, dan wel de volvo dieselspecialisten of ANWB Diagnose specialisten met een bezoek te vereren
Ben het wel met je eens dat het filter nog steeds een oorzaak kan zijn, ik had Ron ook al aangeraden om naar een diagnose specialist te gaan, dan wel de volvo dieselspecialisten of ANWB Diagnose specialisten met een bezoek te vereren

Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM