Iemand een idee hoe onderstaande werkt? De achterklep sluit rechts iets beter aan op de rest van de auto dan links. Één van de mogelijke oorzaken zit hem in dit afstelmechanisme:
maar weet iemand hoe dat werkt. Links zit hij 8 tandjes uit en rechts maar 7 tandjes.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Goed, thuis gekomen (ik was op vakantie) heb ik eens wat sleutels geprobeerd. Nr 15 torx pastte erin. Los draaien, stellen en vastdraaien. Het is nu iets beter, maar ben nog niet helemaal tevreden.
Ik zeg er bij de 40.000 km beurt wel wat van. Ik ga niet terug naar de verkoper (autobedrijf) want het is een uur rijden. Ik ga kijken of ze me in Roosendaal bij Bleukens als klant willen straks.
Toevallig net voor de vakantie naar de dealer geweest. Die heeft ze juist iets meer naar buiten gezet omdat de klep rammelde. Dat is weg. Je moet inbus nr 3 gebruiken. Maar wat me wel opvalt is dat de kier tussen achterlichten en carrosserie vrij groot is. Maar dat was ie altijd al. Ik heb eens opgelet op vakantie en naar diverse V70's gekeken. Daar zit nogal wat variatie in. Soms grote kier (bijna 1 cm) tot zeer klein.
Overigens als nu de achterklep sluit hoor je tweede aansluitmechanisme zoals hij dat ook deed toen de auto nieuw was. Als ik hem handmatig dicht gooi niet en als een van de portieren open staat ook niet. De dealer vertelde mij dat hij juist dat tweede gedeelte moet doen. Ergens anders hier op het forum lees ik juist van niet. Wie weet het?
Bij mij klapt hij het laatste stukje dicht, maar trekt hij hem uiteindelijk nog eens extra aan zodat hij echt sluit. Soort van de optie die je eigenlijk op je deuren zou willen dat als je die dicht gooit maar net niet hard genoeg, de deuren zelf di ht getrokken worden zoals je dat wel eens bij de wat duurdere merken ziet.
Precies zo doet ie bij mij nu ook. Het gekke was dat hij dat in de winter wel deed en in de zomer niet meer. Ik debk omdat het rubber wat soepeler is geworden in de loop van de tijd. Dealer zegt dat ie dat wel hoort te doen.
Zo heeft hij het bij mij altijd gedaan.
Het elektrisch aangestuurde mechanisme maakt bij mij bij warm weer wel meer lawaai dan wanneer het wat kouder is.
Ja inderdaad hahaha. Dat omschrijft het wel het beste . Mooi, dan kunnen we bijna stellen dat het allemaal normaal werkt. Voor het mooie zou een derde zich nog moeten melden, want twee = geen is mij altijd geleerd. Of 1 ei is geen ei, twee ei is een half ei........