Hallo,
Ik ben aan het kijken voor een betrouwbare volvo v50 diesel uit 2005/2008.
Het lukt me alleen niet de goede keuze te maken tussen een 2.0d of d5.
Wat ik begrijp is een d5 betrouwbaarder als motor maar is deze meestal met een geartronic samen. Is het verstandig om een v50 d5 automaat met 150.000 tot 225.000 te nemen, of toch maar een 2.0d waar de dsitributieriem en roetfilter is vervangen.
Ik hoor graag jullie mening...
v50 2.0D vs v50 5D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27028
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als deze goed is onderhouden kan deze nog een hele tijd mee.
Mijn GT heeft er een ton meer op zitten en daar is niets aan te merken
Mijn GT heeft er een ton meer op zitten en daar is niets aan te merken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 27.12.2011 - 11:00
- Locatie: Overijssel
Duidelijke voorkeur voor de D5, heb ook beide gehad, D5 nu in bezit.
Veel minder kosten aan de D5, relaxed rijden met de Geartronic en veel vermogen als je het nodig bent.
Verbruik van de 2.0D (MY05 zonder roetfilter) is gunstiger, 1 op 20 is te doen.
De D5 Geartronic haalt gemiddeld 1 op 15,5 met redelijke zware rechtervoet...
Maar het rijplezier is met de de dreunende D5 vele malen groter!
Veel minder kosten aan de D5, relaxed rijden met de Geartronic en veel vermogen als je het nodig bent.
Verbruik van de 2.0D (MY05 zonder roetfilter) is gunstiger, 1 op 20 is te doen.
De D5 Geartronic haalt gemiddeld 1 op 15,5 met redelijke zware rechtervoet...
Maar het rijplezier is met de de dreunende D5 vele malen groter!
Volvo V60 T4 Business Sport Geartronic (Obbe Tune), 06-2018, 707 Crystal White,18" Ixion III, ACC, Intellissafe pro -, Luxury - en Scandinavian line
Volvo V60 D4 Summum Geartronic, MY12, 614 Ice White, 18” Argus, BLIS, ACC 11-12-2023 total loss na kettingbotsing
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic, MY08, 019 Black Stone, 18” Medusa. Sold
Volvo S40 2.0D Momentum, MY05, 452 Black Sapphire metallic, 17'' Sagitta. Sold
Volvo 480 2.0S, Automaat, MY93, Super White, 15” Taurus. Sold
Volvo V60 D4 Summum Geartronic, MY12, 614 Ice White, 18” Argus, BLIS, ACC 11-12-2023 total loss na kettingbotsing
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic, MY08, 019 Black Stone, 18” Medusa. Sold
Volvo S40 2.0D Momentum, MY05, 452 Black Sapphire metallic, 17'' Sagitta. Sold
Volvo 480 2.0S, Automaat, MY93, Super White, 15” Taurus. Sold
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
2.0d is beste een heel fijne motor, maar mist wel de kracht van de D5 is geeft echt meer problemen. Als de automaat nog perfect schakelt kun je er best nog heel lang mee doen, maar als hij dat niet doet kun je zeker kosten verwachten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 07.03.2016 - 18:41
Sowieso de D5 Ooit een S40 2,0 D gehad en nu een D5, beide handbak,echt nie te vergelijken.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Hier een S40 2.0D zonder roetfilter en EGR + eco tuning naar 170 pk. Vond de standaard 136 pk al vrij goed passen bij de S40 maar nu is het echt een potente combi geworden. Dat een D5 daar een schepje bovenop kan ik me voorstellen, dan heb je wel een monster. Qua keuze vind ik lastig, de 2.0D is waarschijnlijk veel zuiniger en ik gok dat de handbak iets minder onderhoud + problemen zal hebben. Een D5 is daarentegen wel een echte volvo motor, maar onderhoud zal (ook door gebrek aan ruimte) wel duurder zijn. Lastig lastig.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 07.03.2016 - 18:41
Veel zuiniger in handbak zou ik niet durven zeggen.Mijne verbruikt gemiddeld 6 L . Onderhoud vind ikzelf goedkoper ,aan de niet Volvo motor 2,0 gaat veel meer kapot.t5power schreef: Hier een S40 2.0D zonder roetfilter en EGR + eco tuning naar 170 pk. Vond de standaard 136 pk al vrij goed passen bij de S40 maar nu is het echt een potente combi geworden. Dat een D5 daar een schepje bovenop kan ik me voorstellen, dan heb je wel een monster. Qua keuze vind ik lastig, de 2.0D is waarschijnlijk veel zuiniger en ik gok dat de handbak iets minder onderhoud + problemen zal hebben. Een D5 is daarentegen wel een echte volvo motor, maar onderhoud zal (ook door gebrek aan ruimte) wel duurder zijn. Lastig lastig.
Veel betrouwbaarder en veel meer fun...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
6l/100 km is niet slecht, maar jij hebt een C30 die iets lichter is en TS heeft GT op het oog. Dus zal waarschijnlijk uitkomen op 1:15DannyC30D5 schreef:Veel zuiniger in handbak zou ik niet durven zeggen.Mijne verbruikt gemiddeld 6 L . Onderhoud vind ikzelf goedkoper ,aan de niet Volvo motor 2,0 gaat veel meer kapot.t5power schreef: Hier een S40 2.0D zonder roetfilter en EGR + eco tuning naar 170 pk. Vond de standaard 136 pk al vrij goed passen bij de S40 maar nu is het echt een potente combi geworden. Dat een D5 daar een schepje bovenop kan ik me voorstellen, dan heb je wel een monster. Qua keuze vind ik lastig, de 2.0D is waarschijnlijk veel zuiniger en ik gok dat de handbak iets minder onderhoud + problemen zal hebben. Een D5 is daarentegen wel een echte volvo motor, maar onderhoud zal (ook door gebrek aan ruimte) wel duurder zijn. Lastig lastig.
Veel betrouwbaarder en veel meer fun...
Denk dat de D5 motor wel robuuster is dan de PSA 2.0D maar ik denk dat met name de 1.6D versies het imago verpest hebben, de 2.0D schijnen niet zo slecht te zijn.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Qua rijden is het niet echt een mega-verschil, ik heb beide motoren meer dan 100.000 km gehad, alleen een 2.0D is een Franse PSA motor die 2-3 ton mee kan en een D5 een Volvo motor die 4-5 ton mee kan. Branstofverbruik met mijn lichte rechtervoet is 1:20 versus 1:18.
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Migaddo
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
- Locatie: Amsterdam
Hoi, Niet helmaal eens met deze stelling, ik heb een 2.0D uit 2004, zonder roetfilter, deze heft inmiddels 465K gelopen, en de motor draait nog prima met voldoende vermogen. Dus ook de PSA motoren doen het prima, zolang je je auto verzorgt.Longone schreef: Qua rijden is het niet echt een mega-verschil, ik heb beide motoren meer dan 100.000 km gehad, alleen een 2.0D is een Franse PSA motor die 2-3 ton mee kan en een D5 een Volvo motor die 4-5 ton mee kan. Branstofverbruik met mijn lichte rechtervoet is 1:20 versus 1:18.