Heb best vaak oude 850'tjes gehad en die autos waren erg sterk...
Nu zoek ik een gebruikte v70r 2.5 maar lees overal dat die blokken niet echt ok zijn en krijg de indruk dat ze allemaal scheuren?
Klopt dat ? De AWD Meuk kan er eventueel af als dit niet meer werkt maar het blok ?
[MODS EDIT: Verplaatst naar juiste board]
V70R 2005 2.5 AWD
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Blok gaat regelmatig stuk inderdaad, is net iets te ver opgeboord. De 2.3 is veel betrouwbaarder.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Daar geef ik sjoerd helemaal gelijk in.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- De Don
- 4th Gear member
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27
Als je je auto goed onderhoud zou je ook topsnelheid moeten kunnen rijden.
Ik geef mijn 33 jaar oude Mercedes regelmatig de sporen in Duitsland.
Met mijn V70 2.5T durf ik het nog niet aan,daar moet binnenkort eerst nog een nieuwe stuurbekrachtigingsuitslagsensor op en uitlaatspruitstukpakking,maar daarna
Ik geef mijn 33 jaar oude Mercedes regelmatig de sporen in Duitsland.

Met mijn V70 2.5T durf ik het nog niet aan,daar moet binnenkort eerst nog een nieuwe stuurbekrachtigingsuitslagsensor op en uitlaatspruitstukpakking,maar daarna

De Don® logisch™.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat ze stuk gaan komt zelden voor,
Een 2.3 gaat ook wel is stuk.
En een 2.4 ook.
Heb hier nog wel een paar defecte staan met gescheurde cilinderwanden, waaronder een D5 uit 2012..
Een 2.3 gaat ook wel is stuk.
En een 2.4 ook.
Heb hier nog wel een paar defecte staan met gescheurde cilinderwanden, waaronder een D5 uit 2012..
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Heb je zelf een R of misschien gehad? Of lees je voornamelijk de verhalen?manga schreef: Zie buitenlandse topics van 3 x wisselen etc... jullie geven wel gas? af en toe streetraceje pakken of even goed op topsnelheid blazen?
Edit* Even gemist dat je de topic starter bent.
Kan ik je meteen vragen waarom volgens jou de AWD meuk is.
Laatst gewijzigd door Silver_R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Manga, ik geef inderdaad wel eens gas, maar wat is je punt?
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Nou, naast mijn eigen gescheurde cylinderwand (na 290.000km) ken ik nog een heel aantal wagens waarbij dit euvel voor is gekomen. Uiteraard is het geen zekerheid dat dit je overkomt, maar de juiste olie, goed en tijdig onderhoud en goed warmrijden zijn wel essentieel bij dit blok. Ik spreek uit ervaring dat het zelfs dan mis kan gaan. Ik durf wel te zeggencat de 2.5T blokken onevenredig vaak slachtoffer zijn van dit probleem. Niet voor niets heeft Volvo de sleeves aangepast bij het latere 2.5T blok.
De Haldex AWD is overigens geen meuk. In de praktijk levert die nauwelijks problemen op. Zeker niet door bandenprofielverschil zoals in het Visco tijdperk.
De Haldex AWD is overigens geen meuk. In de praktijk levert die nauwelijks problemen op. Zeker niet door bandenprofielverschil zoals in het Visco tijdperk.
Laatst gewijzigd door Thuurc op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- v70r2004
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
- Locatie: Oost Nederland
Dat scheuren is inderdaad een beetje overtrokken. Ik ken ook veel R rijders en ken er niet 1 bij wie het blok gescheurd is. De 2.5 in de R is net als de oudere blokken van Volvo een prima motorblok, en zoals voor elk blok geldt; je dient ze goed te goed onderhouden. (en niet als een bezetene het blok tunen/ opvoeren tot boven het max. toelaatbare).
Ik heb zelf jaren zonder problemen dit blok in mijn R, en gebruik deze ook regelmatig waarvoor deze gemaakt is
.
Ik heb zelf jaren zonder problemen dit blok in mijn R, en gebruik deze ook regelmatig waarvoor deze gemaakt is

V70 R
Volv in schaapskleren
Volv in schaapskleren
- Willempie5
- 3rd Gear member
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
- Locatie: Twello
Vanaf wanneer is het 2.5T blok eigenlijk verbetert en wat is er dan veranderd tov de voorgaande serie?
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Ik ken er maar 1. Getuned door een gerenomeerd bedrijf en idd een gescheurde cylinderwand. Ofwel 1 op 1.v70r2004 schreef: Dat scheuren is inderdaad een beetje overtrokken. Ik ken ook veel R rijders en ken er niet 1 bij wie het blok gescheurd is. De 2.5 in de R is net als de oudere blokken van Volvo een prima motorblok, en zoals voor elk blok geldt; je dient ze goed te goed onderhouden. (en niet als een bezetene het blok tunen/ opvoeren tot boven het max. toelaatbare).
Ik heb zelf jaren zonder problemen dit blok in mijn R, en gebruik deze ook regelmatig waarvoor deze gemaakt is.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- v70r2004
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
- Locatie: Oost Nederland
Misschien dat er (oud) eigenaren van een 2.5 R 300 pk blok een reactie willen geven over het vaak voorkomen van een scheur in het motorblok?
Ik noem er willekeurig een paar die ik persoonlijk ken:
Philippe
Sjoerd M.
Jeroen P.
Bob G.
Henkie N.
Dick B.
Johan V.
Nick G.
Nick V.
Ik noem er willekeurig een paar die ik persoonlijk ken:
Philippe
Sjoerd M.
Jeroen P.
Bob G.
Henkie N.
Dick B.
Johan V.
Nick G.
Nick V.
V70 R
Volv in schaapskleren
Volv in schaapskleren
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Ik heb hem ondertussen verkocht, maar ook geen enkel probleem mee gehad.v70r2004 schreef: Misschien dat er (oud) eigenaren van een 2.5 R 300 pk blok een reactie willen geven over het vaak voorkomen van een scheur in het motorblok?
Ik noem er willekeurig een paar die ik persoonlijk ken:
Philippe
Sjoerd M.
Jeroen P.
Bob G.
Henkie N.
Dick B.
Johan V.
Nick G.
Nick V.
laatste Volvo (960) verkocht
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Mijn blok is getuned en weliswaar goed onderhouden, maar goed, laten we mijn blok niet als uitgangspunt nemen. De 2.5T blokken van de eerste generatie R zijn gewoon kwetsbaar. Ze gaan veel te vaak stuk, praat bijvoorbeeld eens met gerenommeerde ombouwers als Thuurbo die zelfs opdrachten van dealers krijgt om kapotte R-blokken te vervangen. Inderdaad getuned, alsmede ongetuned. Een R rijden is geen garantie op een gescheurd blok, maar deze motoren gaan veel vaker stuk dan zou moeten. Dat ontkennen is je ogen sluiten en Volvo teveel krediet geven voor dit blok.Silver_R schreef: Het komt vast wel eens voor. Maar ken zelf niemand die het probleem gehad heeft. En nogmaals, alles valt of staat met goed onderhoud.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011