s60 nr 3!

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
roadrage
2nd Gear member

Hi allemaal,

Ik heb s60 nr 2 onlangs ingeruild vanwege een vreemde tik in de motor tijdens vollast. Nadat er meerdere personen naar hebben gekeken die mij niet veel meer konden vertellen dan dat het in de "kop" zit. En als laatst een second opinion bij Volvoservice.eu die gaf aan dat het hoogstewaarschijnlijk 2 "smaakjes" zouden kunnen zijn.
1. verstuivers vervangen inc de hele rambam
2. stoters/tuimelaars etc vervangen
De een nog meer geld dan de ander, dit icm met wat meer randzaken die er op de lange baan bij zouden komen (speling draagarmen, wiellager rv en een geartronic die begon te bokken)
Deed mij dus besluiten eens te kijken naar een andere wagen.
Na wat speuren kwam ik bij een autohandelaar uit (oplichter, alleen maar negatieve reacties via google) en gaf aan dat ik mijn GT wou inruilen voor een schakel.
Hij had een s60 2.4d uit "06 staan.
Geluld als brugman en mijn km stand(2ton) gebruikend als grootste argument kreeg ik hem zover om hem te ruilen met bijbetaling van mijn kant, paar honderd euro.

Alles leek ok tot ik er op een zat. ochtend zat om de papieren in orde te maken. Ik zal het kort houden maar het kwam erop neer dat toen hij mijn auto wou overschrijven er een dikke ONLOGISCH op het scherm verscheen :o
Wat bleek.. de mijne was gewoon een TON teruggedraaid :'(
Hier was de beste man dus allerminst blij mee, maar hij zag ook aan mij dat ik er werkelijk niet van op de hoogte was en na nogmaals geluld te hebben als premier Rutte.
Na nog een paar 100 extra van mijn kant ging hij dan toch overstag :D

Dus sinds een dikke week staat er nu een facelift s60 voor mn deur, 2.4d uit "06, 6bak met actieve bi xenon (dus oogjes die meedraaien) en nog een paar dingen.
Bij lange na niet zo luxe uitgevoerd als s60 nr 1 en bij lange na niet als nr 2 maar dat mag niet baten.
Het euro 4 blok doet het uitstekend, is meer geraffineerd dan de euro 3.
De verkoper gaf op het laatst (toe) aan. dat de wagen als eerst dienst deed als overheidsauto en dus gechipped is. Hierna was die jaren van een tegelzetter en nu ben ik het trotse baasje.

Viavia het bestel lijstje van de wagen af fabriek onder ogen gehad.
Dingen als nivomat's, lowered dynamic chassis, tinted windows, retractable mirrors, RTI etc staan erop dus achteraf al helemaal content 8-)

En man man man wat rijd dat ding lekker en vlot. Ik heb er nog niet zo veel mee gereden ook ivm het weer dat nu schittert dus dan pak ik mijn cbr1000rr weer van stal.
Met een apje en een bleutooth elm het eea. kunnen uitlezen, zo ook live data.
Daarin zie ik dat ik tot nu toe gepiekt heb op 428nm dwz om en nabij de 200+ pk ?
Volgens mij deed Rica of Polestar zelf het tuning werk destijds vanuit fabriek ? Hier weet ik het fijne niet van maar dat ie een stock 163pk ver achter zich laat is wel gebleken in de praktijd (neefje met een 163pk kon er niet om lachen hihi) Zo ook een volvo v40 d4 die het "geprobeerd" heeft moest vroegtijdig "lossen"
Wat betreft schakel..tsja..mn voorkeur gaat uit naar lekker automaat rijden maar de GT is gewoon echt belabberd.
GT in nr 1 deed wat ie moest doen, GT in nr 2 leek eerst beter te schakelen maar na een paar dznd. km's bleek deze het nog slechter te doen.
Ja en nu een 6 versn. hand bak. pfff nooit geweten dat ze zo lekker schakeld en ook een vederlichte koppeling maken het rijden tot een genot.

Ik heb nog geen goede fotos gemaakt maar toch een paar bijgevoegd die ik zo 1,2,3 kan vinden op mn telefoon om jullie een beeld te geven.

TIP/advies altijd welkom.

Ik heb natuurlijk ook zelf een aantal vragen.

1. kan het zijn dat er een zwaarder vliegwiel inzit ? of koppeling?
Als je een beetje flinkt doortrekt en wilt schakelen dan zie ik de toerenteller nog even omhoog jagen nadat ik al ontkoppelt heb..alsof het vliegwiel verzwaard is ofzo.
2. 1-okt de tuning dag. in principe ben ik van de partij alleen vraag ik me af als ik hem naar 225pk laat tillen of dit wel de moeite waard is en ja wie zegt dat die niet nu al op die waardes zit.
3. uitgerekend een week na ruil/aankoop geeft mn xenon links er de brui aan, ok kan gebeuren. is dit makkelijk zelf te doen (vervangen) want ik las dat je er de bumper voor moet loshalen om de unit eruit te krijgen om dan de xenon eruit te kunnen klikken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door roadrage op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics

-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
Carfreak
7th Gear member

Veel suc6 met je nieuwe aanwinst. Geen verkeerde deal zo te lezen.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
diesel01
Geartronic member

Verstandig zou zijn om beide lampen te vervangen..
Mijn advies, koplampen eruit, lenzen reinigen nieuwe lampen erin.
De dealer vraagt €100 ps van Osram en dat zijn niet de meest fijne lampen qua licht.
https://www.lichtex.de/xenon-leuchtmitt ... /a-854158/
Dit zijn erg fijne lampen en wanneer je het waasje van je lenzen poetst dan heb je ongekend veel licht.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... n;reinigen
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... n;reinigen
Hier even wat leesvoer en foto materiaal.
Om de lenzen te reinigen moet idd de koplamp gedemonteerd worden je kunt dan mooi bij de keukentafel de lenzen reinigen en de lampen vervangen.
Auto schreeuwt om een paar 17" Tethys velgen :love:
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

Mooi, je 3e S60, fijne wagen.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
roadrage
2nd Gear member

dankjewel allemaal

@diesel01: grappig dat je dat zegt van die 17" Tethys, ik reed gister namelijk in de file en zag er een met zulke sloffen en dacht nog van goh die zouden idd mooi staan.
Wat er nu onder ligt (amalthea's) zijn ook 17" maar dat is er amper aan te zien.
Maargoed eerst even stage 0 tuning maw een beurtje en dergelijke voor ik aan goodys begin

Oh trouwens is het glas (plastic) in dit geval van de koplamp los te vervangen ? dus het deel waar het licht door schijnt ?
Laatst gewijzigd door roadrage op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics

Johan s60
6th Gear member

Nee koplamp kap is niet los te vervangen helaas, er is iemand op het forum die ze overgespoten heeft maar dat is best nog een klus.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
diesel01
Geartronic member

Ik heb een setje onder een donker blauwe S60 gehad en dat staat super netjes.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
roadrage
2nd Gear member

netjes staan ze zeker onder een s60, dat zeker

Ik heb vorige even kunnen knutselen aan de wagen, ik had dus 2xd1s xenon pitten besteld maar na het vervangen van de kant die het niet meer deed knipperde de nieuwe lamp ook tijdens het starten.
Dus de dag erna bij Rima een ballast gehaald,deze erin geschroefd en voila! het werkt allemaal weer zoals het moet. Ok nu zit ik met 2 nieuwe d1s'jes maar die gaan lekker op de plank als zijnde "reserve"
Best een gedoe omdat de hele voorbumper eraf moet om de unit er uit te krijgen en dan de xenon/ballast te kunnen vervangen.
De dag daarop voor APK gegaan en met vlag en wimpel geslaagd dus dat was ook weer een meevaller.
En bij terugkomst thuis lag mijn bestelde pakket op de tafel (kentekenparkeersensor systeem) dus die er ook ingebouw, stelt overigens niet zo veel voor maar het werkt wel handig!
Ik had geen zin om de led display helemaal naar voor in de auto te moeten "rijgen" dus deze op de hoedeplank geplaatst. en dat voor een setje van 15,- is toch geen geld

wbt velgen..ik ga toch voor een set 18" denk ik.. ik zie een aantal soorten velgen die van een XC90 afkomen en die lijken me wel wat.

Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”