Herkenningspunten distributie

Geproduceerd bij NedCar in Born
Ramon&Ramon
7th Gear member

trimix schreef: Het vvt tandwiel is eraf geweest en staat nu waarschijnlijk niet meer op tijd omdat dit spieloos vast zit ik heb toen het andere vvt tandwiel denk ik niet helemaal precies terug gezet als de oude die eraf kwam (of die stond ook al niet op tijd )
Nu zal ik dus de nokkenassen moeten vergrendelen met dat gereedschap wat ik gekocht heb en alles dus opnieuw op tijd moeten zetten
Dus zal de nokkenassensor eraf moeten op de inlaat kant maar op de uitlaat kant zit er dus een dop voor (bak kant ) om de nokkenassen te vergrendelen
Zo zal ik dat op tijd moeten zetten anders komt dat vvt tandwiel er denk ik niet goed terug op denk ik ?
Het afstellen van het tandwiel is een speciale procedure,,
Belangrijker is het vastzetten van de centrale tandwielbout, 120Nm moet dat zijn..
Als je er geen ervaring mee hebt, kun je het beter laten doen die het vaak gedaan heeft..
trimix
1st Gear member

heb denk ik wel wat ervaring .. heb zelf drijstang lagers en koppakking van mijn 850T5R vervangen ook een complete motor wissel van een peugeot partner 2.0 hdi die omgebouwd moest worden van een 2002 motor naar 2004 motor dus sleutel ervaring heb ik wel denk ik (werk al 8 jaar op een autosloperij )
het gaat mij om het op tijd zetten van het vvt tandwiel ik heb het nokkenas vergrendel gereedschap dus ik moet de nokkenas sensor kapje los halen en dat busje wat daar in zit los maken
en de zwarte kap van de uitlaat nokkenas los halen
dan de krukas onder op tijd zetten op markerings punt dan de nokkenassen vergrendel gereedschap erin en vast zetten
dan het vvt tandwiel aandraaien en met het erop leggen van de riem het vvt tandwiel doordraaien totdat deze tegen de aanslag zit en de puntje s van de nokkenassen alle 2 naar boven staan dan de riem erop leggen met vvt tandwiel op spanning
dan riemspanner aandraaien en alles afbouwen
klopt dat wat ik hier schrijf ?

?
volvo-s40
4th Gear member

Ja klopt.
Heb je wel een nieuwe bout waarmee je de vvt vast zet ? Is namelijk een rekbout en die knapt graag bij het opnieuw vast draaien.
Anders ben je verder van huis en kan je de kleppendeksel verwijderen en nokkenas vervangen omdat er resten bout in zitten.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
trimix
1st Gear member

ok mijn vvt nokkenas tandwiel zit op de inlaat dus ik moet de vvt nog links voor het pijltje zetten dat op de kap staat ? en dan rechts om draaien op spanning dan moet het pijltje van de vvt overeen komen met het teken boven op de kap dan staan als het goed is alle 2 de nokkenassen goed ik houd dan het vvt tandwiel op spanning en dan leg ik er linksom de riem op eerst op de uitlaat nokkenas dan over het vvt tandwiel wat ik nog steeds op spanning houd en leg er de riem verder op
trimix
1st Gear member

ik heb nu vadis draaien en daar staat eerlijk gezegd er ook erg weinig van op wel weer een afbeelding met het cvvt tandwiel er aan de uitlaatkant op
hier staat ook niks over het op spanning draaien van de cvvt ?? iemand een idee ?
volvo-s40
4th Gear member

Zet je er op, zet hem op tijd en draaid hem aan met de centrale bout (die je nieuw gehaald hebt)
trimix
1st Gear member

ok dus gewoon zo monteren dat de pijltjes boven staan bij alle 2 de nokkenassen ?
Niet dus het vvt tandwiel iets eerder en dan aandraaien en tijdens de riem erop leggen het vvt tandwiel doordraaien (met klok mee ) tegen de aanslag en dan riem erop zodat dan pas pijltjes naar boven staan ?
trimix
1st Gear member

Gisteren alles weer op tijd gezet nieuwe riem erop en spanner en looprol en waterpomp erop loopt weer als een zonnetje
nu nog wat kleinigheidjes vervangen en veranderen led binnenverlichting 12 v aansluiting in kofferbak enz

bedankt voor jullie reacties
volvo-s40
4th Gear member

Toppertje
trimix
1st Gear member

dank jullie voor het meedenken inmiddels is auto verkocht
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”