Auto hold

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
LeonC70Cab
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.03.2008 - 05:11

3 weken geleden 30.000 beurt gehad (MY16-D5) en dealer heeft ook de mei update geïnstalleerd.
Geen schokkende veranderingen, dat was me inmiddels al duidelijk.

Wat ik wel mis is de auto-hold. Dat werkte prima en nagenoeg onmerkbaar.

Na de update voor een rood stoplicht haast m'n voorligger een zetje gegeven.
Moet nu blijkbaar wél m'n voet op het rempedaal houden.

In de manual gelezen dat ik het rempedaal extra (hard) moet intrappen om AH te activeren, niet in mijn(?) geval.

Iemand een suggestie?
XC90 '16 D5 Inscription
C70 '99 Convertible T5
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

zit toch een knopje op het middenconsole ?

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Bij mij werkt het nog. Inderdaad activeren met knopje onder je rechterelleboog ;)
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

ik gebruikte het in het begin nooit, maar laatste tijd wel - is toch wel handig.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Hier werkt auto-Hold ook perfect, ook na de mei-update. De functie heeft één nadeel: bij kort rangeren - in een parkeervak zetten - grijpt auto-hold ook direct in als je stil staat. Je moet dan gewoon té veel gas bijgeven als je nog iets voor- of achteruit wilt.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

dat klopt, je kunt niet even simpelweg de rem loslaten. Je moet echt even gas geven, met het risico dat het net even te snel gaat.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Conradi schreef: Hier werkt auto-Hold ook perfect, ook na de mei-update. De functie heeft één nadeel: bij kort rangeren - in een parkeervak zetten - grijpt auto-hold ook direct in als je stil staat. Je moet dan gewoon té veel gas bijgeven als je nog iets voor- of achteruit wilt.
en dat is precies waarom ik het na een dag heb uitgezet om daarna nooit meer aan het knopje te komen
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Ach, het is als de Adaptieve Cruisecontrol. In het begin voor ik het helemaal niets, en liet ik het uit. Later wa sik blij dat er eindelijk een gewone CC was, en toch merk ik dat ik steeds meer adaptief gebruik. Het vraagt gewenning en een ander inzicht. Afleren is ook best lastig ;-)
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
LeonC70Cab
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.03.2008 - 05:11

Hmmm.

Dat betekend dus elke rit opnieuw aanzetten.
Selecteren van de juiste drive-mode (eco, dynamic etc)
Op mijn iPhone de hotspot expliciet activeren (alleen dan maakt XC verbinding)

Lol, begint haast te lijken op het afwerken van de pre-start checklist van een 747 :-)

Kan volgens mij eenvoudiger maar ik rij 'm elke dag met veel genoegen de straat uit.
XC90 '16 D5 Inscription
C70 '99 Convertible T5
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Ik heb autohold enige weken geleden aangezet, en elke keer bij het opstarten staat het standaard aan.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Conradi schreef: Ach, het is als de Adaptieve Cruisecontrol. In het begin voor ik het helemaal niets, en liet ik het uit. Later wa sik blij dat er eindelijk een gewone CC was, en toch merk ik dat ik steeds meer adaptief gebruik. Het vraagt gewenning en een ander inzicht. Afleren is ook best lastig ;-)
ik ben zo blij met de ACC, had het op mijn V60PIH en toen ik de XC90 overnam van een vertrekkende collega (die vergeten was het te bestellen) heb ik het zó gemist! Heb het snel laten activeren bij de dealer. Het is in druk ochtendspitsverkeer amper bruikbaar maar daarbuiten zo relaxed!

Edit: sorry voor de off-topic, het is hier geen Facebook! ;-)
Laatst gewijzigd door hans98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

hans98 schreef:
Conradi schreef: Ach, het is als de Adaptieve Cruisecontrol. In het begin voor ik het helemaal niets, en liet ik het uit. Later wa sik blij dat er eindelijk een gewone CC was, en toch merk ik dat ik steeds meer adaptief gebruik. Het vraagt gewenning en een ander inzicht. Afleren is ook best lastig ;-)
ik ben zo blij met de ACC, had het op mijn V60PIH en toen ik de XC90 overnam van een vertrekkende collega (die vergeten was het te bestellen) heb ik het zó gemist! Heb het snel laten activeren bij de dealer. Het is in druk ochtendspitsverkeer amper bruikbaar maar daarbuiten zo relaxed!

Edit: sorry voor de off-topic, het is hier geen Facebook! ;-)
Ook ik vind de ACC erg prettig alhoewel het op de 90 iets minder fijn werkt als op de 60 op de 90 raakt het systeem eerder in de war op bv een driebaans autosnelweg als je van uiterst links naar de midden baan gaat, hij ziet dat vrachtwagens uiterst rechts nog al eens aan voor verkeer dat voor je zit. Nu is dat beter dan witte vrachtwagens volledig over het hoofd zien maar echt prettig is het niet
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”