3 weken geleden 30.000 beurt gehad (MY16-D5) en dealer heeft ook de mei update geïnstalleerd.
Geen schokkende veranderingen, dat was me inmiddels al duidelijk.
Wat ik wel mis is de auto-hold. Dat werkte prima en nagenoeg onmerkbaar.
Na de update voor een rood stoplicht haast m'n voorligger een zetje gegeven.
Moet nu blijkbaar wél m'n voet op het rempedaal houden.
In de manual gelezen dat ik het rempedaal extra (hard) moet intrappen om AH te activeren, niet in mijn(?) geval.
Iemand een suggestie?
Auto hold
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24.03.2008 - 05:11
XC90 '16 D5 Inscription
C70 '99 Convertible T5
C70 '99 Convertible T5
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Bij mij werkt het nog. Inderdaad activeren met knopje onder je rechterelleboog 

Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Hier werkt auto-Hold ook perfect, ook na de mei-update. De functie heeft één nadeel: bij kort rangeren - in een parkeervak zetten - grijpt auto-hold ook direct in als je stil staat. Je moet dan gewoon té veel gas bijgeven als je nog iets voor- of achteruit wilt.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
en dat is precies waarom ik het na een dag heb uitgezet om daarna nooit meer aan het knopje te komenConradi schreef: Hier werkt auto-Hold ook perfect, ook na de mei-update. De functie heeft één nadeel: bij kort rangeren - in een parkeervak zetten - grijpt auto-hold ook direct in als je stil staat. Je moet dan gewoon té veel gas bijgeven als je nog iets voor- of achteruit wilt.
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Ach, het is als de Adaptieve Cruisecontrol. In het begin voor ik het helemaal niets, en liet ik het uit. Later wa sik blij dat er eindelijk een gewone CC was, en toch merk ik dat ik steeds meer adaptief gebruik. Het vraagt gewenning en een ander inzicht. Afleren is ook best lastig 

2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24.03.2008 - 05:11
Hmmm.
Dat betekend dus elke rit opnieuw aanzetten.
Selecteren van de juiste drive-mode (eco, dynamic etc)
Op mijn iPhone de hotspot expliciet activeren (alleen dan maakt XC verbinding)
Lol, begint haast te lijken op het afwerken van de pre-start checklist van een 747
Kan volgens mij eenvoudiger maar ik rij 'm elke dag met veel genoegen de straat uit.
Dat betekend dus elke rit opnieuw aanzetten.
Selecteren van de juiste drive-mode (eco, dynamic etc)
Op mijn iPhone de hotspot expliciet activeren (alleen dan maakt XC verbinding)
Lol, begint haast te lijken op het afwerken van de pre-start checklist van een 747

Kan volgens mij eenvoudiger maar ik rij 'm elke dag met veel genoegen de straat uit.
XC90 '16 D5 Inscription
C70 '99 Convertible T5
C70 '99 Convertible T5
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
ik ben zo blij met de ACC, had het op mijn V60PIH en toen ik de XC90 overnam van een vertrekkende collega (die vergeten was het te bestellen) heb ik het zó gemist! Heb het snel laten activeren bij de dealer. Het is in druk ochtendspitsverkeer amper bruikbaar maar daarbuiten zo relaxed!Conradi schreef: Ach, het is als de Adaptieve Cruisecontrol. In het begin voor ik het helemaal niets, en liet ik het uit. Later wa sik blij dat er eindelijk een gewone CC was, en toch merk ik dat ik steeds meer adaptief gebruik. Het vraagt gewenning en een ander inzicht. Afleren is ook best lastig![]()
Edit: sorry voor de off-topic, het is hier geen Facebook!

Laatst gewijzigd door hans98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ook ik vind de ACC erg prettig alhoewel het op de 90 iets minder fijn werkt als op de 60 op de 90 raakt het systeem eerder in de war op bv een driebaans autosnelweg als je van uiterst links naar de midden baan gaat, hij ziet dat vrachtwagens uiterst rechts nog al eens aan voor verkeer dat voor je zit. Nu is dat beter dan witte vrachtwagens volledig over het hoofd zien maar echt prettig is het niethans98 schreef:ik ben zo blij met de ACC, had het op mijn V60PIH en toen ik de XC90 overnam van een vertrekkende collega (die vergeten was het te bestellen) heb ik het zó gemist! Heb het snel laten activeren bij de dealer. Het is in druk ochtendspitsverkeer amper bruikbaar maar daarbuiten zo relaxed!Conradi schreef: Ach, het is als de Adaptieve Cruisecontrol. In het begin voor ik het helemaal niets, en liet ik het uit. Later wa sik blij dat er eindelijk een gewone CC was, en toch merk ik dat ik steeds meer adaptief gebruik. Het vraagt gewenning en een ander inzicht. Afleren is ook best lastig![]()
Edit: sorry voor de off-topic, het is hier geen Facebook!![]()