mees schreef:
Ik deel op dit forum slechts mijn ervaringen,
hoop anderen te kunnen helpen
en probeer te voorkomen dat zij ellende kunnen krijgen.
Jouw woord "extreem", staat niet in de tekst van Volvo.
Wat er wel nog te lezen valt op het scherm:
"de olie dient te worden vervangen indien de tekst in het display het weergeeft".
Ik kan je helaas mededelen, dat toen die tekst verscheen, het al te laat was...........
En ja, er staat ook te lezen:
"de olie hoeft gewoonlijk niet te worden ververst"
...Kennelijk smeert men liever bij elke beurt een portierslot, dan dat het iets doet voor een geavanceerd onderdeel.
Ik heb er bij diverse garages naar gevraagd, waarom men niet ververst:
antwoorden: leasecontracten, het kost geld, er waren voorheen niet zo veel automaten, km standen gingen niet zo hoog,
reviseren is beter dan flushen, de gewone man valt al over uurloon bij een beurt, laat staan een flush extra erbij.
En, helaas worden nieuwe auto's al weer als tweedehands verkocht, voordat er problemen komen.....
Ik ben zo'n 4ehandsrijder.
Door het gebrek aan afschrijving, rij ik vele malen goedkoper met extra (preventief) onderhoud.
Gelukkig heeft mijn dealer in A'foort sinds enkele jaren wel flushes voor automaat en stuurhuis op hun programma staan.
Reden? Er rijden zoveel automaten met hogere km-standen, men wil geen pech onderweg en flushen is slechts 1/10e van een revisiebak.
Netjes in overleg wordt het wel/niet uitgevoerd; dat geldt ook voor andere reparatie- en/of onderhoudszaken.
Taxi,s en Volvo,s met aanhangers,,dat bedoel ik als extreem gebruik.
Het heeft nog nooit in een onderhouds progamma gestaan bij Volvo en ook bij andere merken kom je het bijna niet tegen.
Het is een gat in de markt geworden dat flushen, een soort hype, er zijn mensen die nu bakken flushen en die nooit iets met
autotechniek gedaan hebben.
Ik zeg niet dat het niet goed is, maar er kunnen ook negatieve gevolgen ontstaan, de bak gaat bonken, slecht schakelen enz,
dat komt ook voor.