kleppen stellen 1.6 benzine
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13663
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
dat is helaas niet zo, maar ook bij niet hydraulische kleppen zijn ze doorgaans wel "for life" geconstrueerdRicho schreef: De moderne auto's hebben hydraulische kleppenstoters en hoeven dus niet gesteld te worden.
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
Budget auto's en sjoemelautos daargelatenOGA244 schreef:dat is helaas niet zo, maar ook bij niet hydraulische kleppen zijn ze doorgaans wel "for life" geconstrueerd

Was inderdaad vergeten dat ze nog veel vaste gebruiken ivm emissie eisen (makkelijker te controleren).
Maar ik begrijp uit OT zijn vraag dat hij Lpg overweegd? Niet doen de kleppen van de meeste volvo na circa 2000 zijn niet meer gehard en vereist een dure LPG installatie om dit probleem te verminderen (de kleppen kunnen of altijd doorbranden ondanks extra smering)
Laatst gewijzigd door Richo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
5 cilinder motoren vanaf modeljaar 2000 in bijv de V70, S60 S80, V50,Richo schreef:Budget auto's en sjoemelautos daargelatenOGA244 schreef:dat is helaas niet zo, maar ook bij niet hydraulische kleppen zijn ze doorgaans wel "for life" geconstrueerd![]()
Was inderdaad vergeten dat ze nog veel vaste gebruiken ivm emissie eisen (makkelijker te controleren).
Maar ik begrijp uit OT zijn vraag dat hij Lpg overweegd? Niet doen de kleppen van de meeste volvo na circa 2000 zijn niet meer gehard en vereist een dure LPG installatie om dit probleem te verminderen (de kleppen kunnen of altijd doorbranden ondanks extra smering)
die hebben dus vaste klepstoters,dus stelbare kleppen..
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
en was het niet zo dat de 1.8 Flexifuel goed op LPG zou moeten kunnen? Die had toch ook hardere kleppen etc.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
Dat een normale auto gek gaat doen als je em richting zijn max toeren jaagt is niet meer dan normaal. Als je tijdens normaal rijden nergens last van hebt niks eraan doen.
Dat klopt mee komend voordeel is ook de speciale computer die de injectie regelt voor de verschillende soorten brandstof (e85 of benzine)JTC30 schreef: en was het niet zo dat de 1.8 Flexifuel goed op LPG zou moeten kunnen? Die had toch ook hardere kleppen etc.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 06.01.2015 - 20:41
Dank Richo...Richo schreef: Dat een normale auto gek gaat doen als je em richting zijn max toeren jaagt is niet meer dan normaal. Als je tijdens normaal rijden nergens last van hebt niks eraan doen.
Gok dat de bougiekabels niet 100% lekker hebben gezeten op de ontstekening. Na wat indrukken waarbij 1 nog "klikte" en wat heen en weer halen doet de motor het 99% vlekkenloos. Ik gok dat er wat "oxidatie" op de aansluitingen zat... maar, dat is een gok.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Sorry ,maar van het klepgebeuren bij een Volvo ben je niet goed op de hoogte,Richo schreef:Budget auto's en sjoemelautos daargelatenOGA244 schreef:dat is helaas niet zo, maar ook bij niet hydraulische kleppen zijn ze doorgaans wel "for life" geconstrueerd![]()
Was inderdaad vergeten dat ze nog veel vaste gebruiken ivm emissie eisen (makkelijker te controleren).
Maar ik begrijp uit OT zijn vraag dat hij Lpg overweegd? Niet doen de kleppen van de meeste volvo na circa 2000 zijn niet meer gehard en vereist een dure LPG installatie om dit probleem te verminderen (de kleppen kunnen of altijd doorbranden ondanks extra smering)
de meeste vier en vijf cilinders hebben vanaf modeljaar 2000 stelbare stoterbussen in verschillende maten.
Het stellen van de kleppen is een ingrijpende klus en ook erg duur.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38
Een "normale" auto heeft een toerenbereik waarin deze opereert, ook de 1.6 van de topicstarter. Bij het gehele toerenbereik moet de auto "normaal" functioneren. Meer lawaai, trilling etc is dan normaal, maar haperen mag natuurlijk niet. Ik weet niet hoe je aan de wijsheid komt dat een auto "gek gaat doen" als je richting maximale toeren gaat?Richo schreef: Dat een normale auto gek gaat doen als je em richting zijn max toeren jaagt is niet meer dan normaal. Als je tijdens normaal rijden nergens last van hebt niks eraan doen.
Dat klopt mee komend voordeel is ook de speciale computer die de injectie regelt voor de verschillende soorten brandstof (e85 of benzine)JTC30 schreef: en was het niet zo dat de 1.8 Flexifuel goed op LPG zou moeten kunnen? Die had toch ook hardere kleppen etc.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wel is van een toerenbegrenzer gehoord?E.Werker schreef:Een "normale" auto heeft een toerenbereik waarin deze opereert, ook de 1.6 van de topicstarter. Bij het gehele toerenbereik moet de auto "normaal" functioneren. Meer lawaai, trilling etc is dan normaal, maar haperen mag natuurlijk niet. Ik weet niet hoe je aan de wijsheid komt dat een auto "gek gaat doen" als je richting maximale toeren gaat?Richo schreef: Dat een normale auto gek gaat doen als je em richting zijn max toeren jaagt is niet meer dan normaal. Als je tijdens normaal rijden nergens last van hebt niks eraan doen.
Dat klopt mee komend voordeel is ook de speciale computer die de injectie regelt voor de verschillende soorten brandstof (e85 of benzine)JTC30 schreef: en was het niet zo dat de 1.8 Flexifuel goed op LPG zou moeten kunnen? Die had toch ook hardere kleppen etc.
Als die inkomt gaat de auto idd vreemd doen en inhouden..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38
"wel eens" en ja natuurlijk. Daarom staat er ook " in het toerenbereik waarin deze opereert" en niet "boven het toerenbereik" of "boven de begrenzer".Ramon&Ramon schreef:Wel is van een toerenbegrenzer gehoord?E.Werker schreef:Een "normale" auto heeft een toerenbereik waarin deze opereert, ook de 1.6 van de topicstarter. Bij het gehele toerenbereik moet de auto "normaal" functioneren. Meer lawaai, trilling etc is dan normaal, maar haperen mag natuurlijk niet. Ik weet niet hoe je aan de wijsheid komt dat een auto "gek gaat doen" als je richting maximale toeren gaat?Richo schreef: Dat een normale auto gek gaat doen als je em richting zijn max toeren jaagt is niet meer dan normaal. Als je tijdens normaal rijden nergens last van hebt niks eraan doen.
Dat klopt mee komend voordeel is ook de speciale computer die de injectie regelt voor de verschillende soorten brandstof (e85 of benzine)
Als die inkomt gaat de auto idd vreemd doen en inhouden..
Tot 6000 toeren per minuut moet de auto correct functioneren. Dat er daarna fuel cut en ignition cut inkomt is logisch.
Ik ga er vanuit dat de topicstarter zelf ook beseft dat het rode gebied van de toerenteller er niet voor niets zit.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13663
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
E.Werker schreef:"wel eens" en ja natuurlijk. Daarom staat er ook " in het toerenbereik waarin deze opereert" en niet "boven het toerenbereik" of "boven de begrenzer".
Tot 6000 toeren per minuut moet de auto correct functioneren. Dat er daarna fuel cut en ignition cut inkomt is logisch.
Ik ga er vanuit dat de topicstarter zelf ook beseft dat het rode gebied van de toerenteller er niet voor niets zit.
ben bang dat TS (mogelijk) onbewust een hekel aan zijn 1.6 heeftMKZ schreef:Nee dat doe ik niet. Mijn C30 (2008) gaat niet erg lekker naar 6000 / 7000 toeren. Vandaar de vraag![]()
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 06.01.2015 - 20:41
Onbewust geen hekel aan mijn 1.6...
Na uitlezen bij de garage begrepen dat de hapering komt door een misfire in de 2e cylinder.
bougies vervangen
bougiekabels vervangen
bobine vervangen
1.6 hikt nogsteeds met accelereren.
Bij 89xxx gekocht, toen was volgens de dealer geen hapering te bekennen. Tijd met Vpower, BP Ultimate etc gereden en ook goed doortrekken mbt evt vuil in de kleppen. Maar nu bij 110xxx blijft ie t nogsteeds doen. 1 nadeel, de dealer hoef ik niet bij terug te komen :p
Nu zouden het nog de verstuivers kunnen zijn. Volgens de garage kon dat niet, want mn C30 loopt stationair erg mooi.
Iemand een idee?
Na uitlezen bij de garage begrepen dat de hapering komt door een misfire in de 2e cylinder.
bougies vervangen
bougiekabels vervangen
bobine vervangen
1.6 hikt nogsteeds met accelereren.
Bij 89xxx gekocht, toen was volgens de dealer geen hapering te bekennen. Tijd met Vpower, BP Ultimate etc gereden en ook goed doortrekken mbt evt vuil in de kleppen. Maar nu bij 110xxx blijft ie t nogsteeds doen. 1 nadeel, de dealer hoef ik niet bij terug te komen :p
Nu zouden het nog de verstuivers kunnen zijn. Volgens de garage kon dat niet, want mn C30 loopt stationair erg mooi.
Iemand een idee?
Laatst gewijzigd door MKZ op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.