Volvo 240 1989 start niet

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
ruudster
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25.10.2016 - 18:54

Hallo

Ik heb een vreemd probleem
ik heb een volvo 240 bouwjaar 1989 met een b230f motor
deze staat al minimum 5 jaar in een schuur
nu krijg ik hem niet gestart er is geen onsteking, dus geen vonk op de onstekingskaarsen
ik heb al de bdp sensor,rotor en verdeelkap, eindtrap, bobijn , relais van de benzine pomp vervangen.
de computer van onsteking en injectie zijn getest op ander auto dus die zijn ook in orde.

ik weet het ff niet meer :'(

alle tips zijn welkom

groetjes
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Ik ga uit van elektronische ontsteking (vanwege de computer)... de bougiekabels (en vooral bobine naar verdeelkap) al vervangen? Krijgt de bobine wel stroom?

Ik ken de specifieke motor niet, maar bobine- en bougiekabels met onderbrekingen of lekkage ken ik wel van andere oudere motoren.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30241
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het hele ontstekingssysteem goed nalopen en controleren op slechte verbindingen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10755
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

ufovolvo schreef: Ik ga uit van elektronische ontsteking (vanwege de computer)... de bougiekabels (en vooral bobine naar verdeelkap) al vervangen? Krijgt de bobine wel stroom? Ik ken de specifieke motor niet, maar bobine- en bougiekabels met onderbrekingen of lekkage ken ik wel van andere oudere motoren.
Ik zou ook zeggen dat de bobine geen stroom krijgt. Wellicht de Bobine kaduuk? Te weinig vermogen? Massa gecontroleerd? Slechte massa is ook altijd een drama. De bougiekabels vervangen voor Siliconen exemplaren..... De oude met koperen kern kunnen ook veel problemen geven.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Hij start dus wel, maar slaat niet aan bedoel je denk ik?
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Misschien een open deur, maar als hij niets doet zou ik de massa verbinding onder de auto eens schoonmaken? Als er ergens geen massa is, krijg je ook geen vonk. Verder kan de startmotor zo veel stroom wegtrekken dat je geen power meer hebt voor de pomp en de vonkjes, ook dat kan aan massa liggen.
Hoe is de accu, ook zo oud en lang stilgestaan?
Laatst gewijzigd door whitehorsekart op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”