Binnenkort gaat mijn vrouw haar 2015 V40 D2 inleveren. Deze leasewagen heeft zij de afgelopen anderhalf jaar met plezier gereden en was daardoor ook overtuigd om hierna weer een Volvo te rijden.
Aangezien Volvo een goede reputatie heeft qua veiligheid en ik mijn vrouw en zoontje altijd graag heelhuids thuis zie komen, heb ik hier natuurlijk helemaal niets op tegen

Voorkeuren:
- Een station, vanwege veel ruimte en goed zicht om je heen.
- Benzine auto. Hij is niet voor dagelijks woon-werk verkeer en gaat dus weinig kilometers maken.
- Handgeschakeld.
- <3000 euro.
- Prettig interieur / stoelen. We zullen zo nu en dan een ritje van +/- 2,5 uur erin moeten maken en dan is een beetje comfort wel prettig.
- Betrouwbaar.
De laatste tijd heb ik wat op internet lopen rondkijken naar wat er zoal te koop is in de buurt van Utrecht.
Resultaten die me aanspreken: Voornamelijk de V70 en de V40 van rond de eeuwwisseling, maar deze hebben flink wat kilometers op de teller (300.000+).
Ik ben niet bang voor hoge kilometerstanden, maar ik ben dan wel benieuwd of er bekende gebreken zijn aan de typen motor die in deze twee wagens zijn geleverd. Sterke/zwakke punten?
Overig advies over die 2 auto's in deze prijsklasse? Zijn daar betrouwbare exemplaren van te vinden, of is dat niet realistisch?
In mijn voorstel-topic werden al de 850 en 900 serie geopperd.
De 900 serie vind ik niet aantrekkelijk, maar de 850 wel ook. Hoe verhoudt die zich tot de V70?
Bedankt voor het lezen en mocht je alleen maar over 1 punt iets willen zeggen; vooral zeggen.
Groet,
Laurens