Allen,
Sinds enkele weken start mijn S60 D5 uit 2005 erg slecht. Moet soms wel 10 seconden starten voor hij aanslaat.
Er zijn geen storingen uitgelezen en de accu is nog prima. Draait namelijk wel voldoende hard rond.
Auto eerst 10/15 sec. op contact zetten voor starten heeft ook geen effect.
Dit geld overigens enkel voor in de ochtend als hij de nacht buiten stil gestaan heeft. Rij ik van mijn werk weg, (waar de auto droog staat) start hij direct.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt.
Slecht starten D5
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Drie mogelijke oorzaken: gloeibougies zwak (maar niet zwak genoeg voor fout), verstuivers vuil of verstuivers die nadruppelen. Ik zou niet nog een vierde weten, maar met meer dan 40.000 meedenkende forumleden kan er ook nog wel wat anders tevoorschijn komen.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27530
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Die van mij wilde met wat kouder weer ook niet lekker meer starten.
Uiteindelijk was het de koelvloeistoftemperatuursensor die de schuldige was, gaf geen foutmeldingen maar het starten gaat sinds het vervangen weer als vanouds.
Uiteindelijk was het de koelvloeistoftemperatuursensor die de schuldige was, gaf geen foutmeldingen maar het starten gaat sinds het vervangen weer als vanouds.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Als het al sinds enkele weken is zou ik niet meteen de gloeibougies verdenken. Zo koud was het ook niet.
Ik zou zelf beginnen met een schoon brandstoffilter en misschien een reiniger in de tank om de verstuivers te reinigen.
Met een retourtest kan je de verstuivers controleren op interne lekkage, maar volgens mij was dat vooral een probleem met de eerste generatie D5 (Euro 3). Handleidingen staan op youtube.
Ik zou zelf beginnen met een schoon brandstoffilter en misschien een reiniger in de tank om de verstuivers te reinigen.
Met een retourtest kan je de verstuivers controleren op interne lekkage, maar volgens mij was dat vooral een probleem met de eerste generatie D5 (Euro 3). Handleidingen staan op youtube.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat injector retour probleem is er bij de jongere modellen ook nog.Musicus schreef: Als het al sinds enkele weken is zou ik niet meteen de gloeibougies verdenken. Zo koud was het ook niet.
Ik zou zelf beginnen met een schoon brandstoffilter en misschien een reiniger in de tank om de verstuivers te reinigen.
Met een retourtest kan je de verstuivers controleren op interne lekkage, maar volgens mij was dat vooral een probleem met de eerste generatie D5 (Euro 3). Handleidingen staan op youtube.
Retourstroom meten, is dat bij eentje al te hoog ,dan veroorzaakt dat het slechte starten.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9335
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Komt me bekend voor, dat deed de mijne ook.
Probleem was dat één verstuiver teveel retour stuurde, common rail kon niet op druk komen en de motor mocht niet starten. Was ook alleen bij kou, na een halve minuut draaien uit en hij startte zo weer.
Probleem was dat één verstuiver teveel retour stuurde, common rail kon niet op druk komen en de motor mocht niet starten. Was ook alleen bij kou, na een halve minuut draaien uit en hij startte zo weer.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 28.12.2012 - 18:01
Allen bedankt voor jullie reacties, ben er nog mee bezig.
Ik merkte echter op dat het klepje wat in de afbeelding rood omcirkeld is, is afgebroken. (foto is niet van mijn auto) Heeft iemand een idee waar deze voor dient?

Ik merkte echter op dat het klepje wat in de afbeelding rood omcirkeld is, is afgebroken. (foto is niet van mijn auto) Heeft iemand een idee waar deze voor dient?

S60 D5 2005
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Stappenmotor in verbinding met de wervelklep........als ik mij niet vergis. Ramon&Ramon verbeter mij eens even of vul mij aan.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27530
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Die is inderdaad voor de wervelklep.
Zijn een aantal oplossingen voor, of haal bij de dealer voor een paar euro de aangepaste "stang".
Zijn een aantal oplossingen voor, of haal bij de dealer voor een paar euro de aangepaste "stang".
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27530
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Die maakt het inlaattraject korter of langer aan de hand van het toerental.
Dit zorgt voor wat extra vermogen bij lage toeren waar de turbo nog niet mee doet.
Dit zorgt voor wat extra vermogen bij lage toeren waar de turbo nog niet mee doet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
In elk geval in de brandstof-inspuiting nu de voorgloei op orde is, dus of retourstroom te hoog of een of meet zwakke/vuile verstuivers.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9335
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Bekijk de link even die ik eerder plaatste. Daarin staat hoe ik de verstuiver retour test gedaan heb. Kost je een paar euro, en je weet direct of er een probleem met die dingen is.
Vervolgens alleen die verstuiver vervangen, de dealer wil je 5 nieuwe aansmeren.
Vervolgens alleen die verstuiver vervangen, de dealer wil je 5 nieuwe aansmeren.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat kan je uitlezen met Vida ,
ECM Correctie brandstofhoeveelheid..
Hoe lager het getal ,des te beter is het..
Het onderling verschil mag niet te veel afwijken..
ECM Correctie brandstofhoeveelheid..
Hoe lager het getal ,des te beter is het..
Het onderling verschil mag niet te veel afwijken..