1+snorremans schreef:Ik snap jullie probleem nietgose91 schreef: Nou, er was tijd en er was geld. Dus ik helemaal blij naar een uitlatenbedrijf.
Die keek ook nog eens extra vertwijfeld naar het afgedopte gat en onder het mom van "we kunnen hem altijd weer dichtlassen" is deze geopend.
Daarbij kwam het begin van een enorme lange sliert dempingswol al naar buiten. Geen schotten te zien en de ingang van de demper zat er vlak naast, dus mooi niet dat die open bleef. Niet eens geluisterd hoe het klonk met draaiende motor... Jammer dat je dit niet gedaan hebt, dan was je direct overstag gegaan
Evengoed blijft de andere kant nog over en met wat kunstig meet-, knutsel- en laswerk zit het er toch onder.
Met zakken van de toeren met ingetrapte koppeling komt er uit de buis nog een leuke rammel. Niet blikkerig, maar ook geen diepe brom.
![]()
De uitlaat demper is gewoon open aan de linker zijde als de dop eraf gehaald is, zoals ik al had aangegeven las een stukje gaatjes plaat in deze opening om de dempings wol binnen te houden.
Geeft ook geen extra hard of harder geluid als met de normale uitlaat opening aan de rechterzijde. in principe is de demper van een 2,4( I) dezelfde als van een T5, maar voor de 2.4 is de opening van de linkerkant van de demper afgedopt.
In het noorden noemen we de oplossing van Gose: over Winschoten noar stad....